Results 1 to 6 of 6

Thread: Mijn Afkomst

Senior Member Rik's Avatar
    Last Online
    Sunday, April 3rd, 2011 @ 02:02 PM
    Ethnicity
    Flemish
    Country
    Flanders Flanders
    State
    East Flanders East Flanders
    Nihilistic Individual Anarchism
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Question Mijn Afkomst

Ik heb een vraag over mijn (Vlaamse) afkomst.
    Ik weet dat Vlamingen vooral afstammen van de Franken , maar wat nu met de Belgae. Nadat de Franken hier binnenvielen hoorde ik niets meer van hen.
    Zouden de Franken met hen vermengd zijn of hebben de Franken de Belgae gewoon uitgemoord ?

PS: Is het waar dat "de Friezen bijna dezelfde zijn van de Engelsen, de Nederlanders ook bijna hetzelfde volk zijn van de Engelsen en een 99.9% genetische match zijn en dat de Vlamingen en Nederlanders gewoonweg hetzelfde volk zijn "?
    (bron:
    http://en.wikipedia.org/w/index.php?...ldid=131009706 )

Senior Member Ragnar Thorsson's Avatar
    Last Online
    Wednesday, October 20th, 2010 @ 09:22 AM
    Ethnicity
    Dutch
    Subrace
    Nordid/Keltic admixture + CM
    Country
    Netherlands Netherlands
    State
    Friesland Friesland
    F*ck politics!
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts
    Quote Originally Posted by Rik View Post
    Ik heb een vraag over mijn (Vlaamse) afkomst.
    Ik weet dat Vlamingen vooral afstammen van de Franken , maar wat nu met de Belgae. Nadat de Franken hier binnenvielen hoorde ik niets meer van hen.
    Zouden de Franken met hen vermengd zijn of hebben de Franken de Belgae gewoon uitgemoord ?

PS: Is het waar dat "de Friezen bijna dezelfde zijn van de Engelsen, de Nederlanders ook bijna hetzelfde volk zijn van de Engelsen en een 99.9% genetische match zijn en dat de Vlamingen en Nederlanders gewoonweg hetzelfde volk zijn "?
    (bron:
    De 'oude Belgen' (Belgae) komen vanuit Noord Gallie en bewoonde het huidige Belgie. De Franken hebben grotendeels gewoon gemengd met de destijdige bevolking.

[quote[Is het waar dat "de Friezen bijna dezelfde zijn van de Engelsen, de Nederlanders ook bijna hetzelfde volk zijn van de Engelsen en een 99.9% genetische match zijn en dat de Vlamingen en Nederlanders gewoonweg hetzelfde volk zijn[/quote]

Groot Britannia is in de laatste 20 eeuwen bezet door meerdere bevolkingsgroepen. Waaronder de Friezen, Saksen, Angelen etc. Dat zijn ook de bevolkingsgroepen die in Nederland hebben gewoond.
    Wat betreft Vlaanderen, zo gezegt meer een mengelmoes van verschillende stammen, de Franken maar ook de Kelten speelden daar ook een rol in. Dus het huidige Belgie is overwegend Frankisch met in Wallonie een groot deel met Keltische afstammelingen.

Ik heb hier tevens nog een niet helemaal correcte raciale percentage van Belgie, maar hij komt in de buurt.

Belgium = 60% Keltic Nordic (most common in Flanders, derived from the ancient Belgae and Franks), 35% Borreby and 5% Alpine (both most common in Wallonia , Alpine is upper-paleolithic remians or UP) = 60% UP+N / 40% UP

Dus Raciaal gezien is vlaanderen een groot deel Germaans (sommige mensen maken geen verbinding met Ras en Stam, maar dat doe ik wel.
    Germanic Ethnic, Cultural, Spiritual and Racial preservation

Senior Member Rik's Avatar
    Last Online
    Sunday, April 3rd, 2011 @ 02:02 PM
    Ethnicity
    Flemish
    Country
    Flanders Flanders
    State
    East Flanders East Flanders
    Nihilistic Individual Anarchism
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Ragnar Thorsson View Post
    60% Keltic Nordic, 35% Borreby and 5% Alpine (both most common in Wallonia , Alpine is upper-paleolithic remians or UP) = 60% UP+N / 40% UP

Dat is wel mogelijk , mijn vader is immers Borreby-Keltic Nordic , mijn grootvader is een Borreby met een klein Alpine trekje en
    mn moeder is Keltic Nordic .
    "There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten to different shades of black and blue."

The lion's gate Chlodovech's Avatar
    Last Online
    3 Days Ago @ 06:33 AM
    Ethnicity
    Flemish
    Ancestry
    Frankish
    Country
    Holy Roman Empire Holy Roman Empire
    Völkisch traditionalist
    Religion
    Catholic
    Thanks Thanks Given 
    1,547
    Thanks Thanks Received 
    2,663
    Thanked in
    1,168 Posts
    De Belgae woonden vooral in Noord-Frankrijk, en in mindere mate het westen van Vlaanderen, dat toen nog deels onder water stond, en helemaal niet in de provincies Antwerpen en Limburg.

Voorts woedt de discussie nog immer of de Belgae dan wel 'Kelten' of 'Germanen' waren (in zoverre er een wezenlijk onderscheid is, aangezien het onderscheid dat Caesar maakte een administratieve was, dus behoorlijk arbitrair - en de Galliërs sowieso geloofden dat hun oorspronkelijke land achter de Rijn lag): Van sommige stammen in Belgae kan men met zekerheid stellen dat ze Germaans of Keltisch waren, over de andere stammen kan slechts gespeculeerd worden. Ik las tegenstrijdige onderzoeken, sommige researchers claimen dat de Belgae Germaans waren op één stam na, en anderen beweren net het tegenover gestelde.

Al kan de omschrijving Keltisch net zo goed niet verwijzen naar een etno-culturele afkomst, maar eerder naar de plaats die men bekleedde in de samenleving van die dagen - de "Kelten" zouden dan niet meer of minder dan de bovenlaag van een stam geweest zijn - da's nog een andere piste.

Hoe het ook zij, de Belgae hebben hun boeltje opgepakt en zijn zuidwaarts getrokken onder de druk van de Germaanse volksverhuizing, bij mijn weten. De Oude Belgen hebben niks met Vlaanderen of Wallonië te maken, wier roots Frankisch zijn.

(bron:
    Er is ontegensprekelijk een bloedband tussen Engelsen, Nederlanders, Vlamingen, omwille van het drukke kanaalverkeer in de laatste duizenden jaren, zo vestigden de Franken zich ook in Engeland.
    "If we were going to stand in darkness, best we stand in a darkness we had made ourselves.” ― Douglas Coupland, Shampoo Planet

Member
    Last Online
    Friday, February 4th, 2011 @ 11:36 AM
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    Holland
    Country
    Netherlands Netherlands
    In a steady relationship
    Occupation
    Army
    Politics
    None
    Religion
    None
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Dit is veel zinvolle informatie omtrent dit onderwerp.

Om mijn kennis maar even te delen...

Ik weet dat het vroegere Belgie veel Keltische oorsprong kent. Later werden dit vooral meerdere Germaanse. In principe worden de meesten hiervan aangeduid als bewoners van Noord-Gallie.
    Het is echter moeilijk om te zeggen welke stammen nou Germaans en welke stammen nou Gallisch waren. Iets wat vrijwel niet historisch is te bewijzen...

In ieder geval heeft Ceasar vermeld in zijn geschriften dat de meeste bewoners van Belgae van Germaanse afkomst waren. Ik neem even een voorbeeld aan de Germaanse stam, de Nerviers. Dit was een stam in het zuiden van Belgie woonden. Zij waren een stam die erg gevoelig waren voor hun Germaanse afkomst en onderscheidden zichzelf van de Galliers met het feit dat zij het Germaanse nobele bloed hadden... Iets wat zij erg belangrijk vonden aangezien de tijd waarin zij slaags raakten met de Romeinen deze heel Gallie al binnengetrokken waren.

In meen dus zelf dat Belgie (en Vlaanderen dan maar even als speerpunt) voornamelijk Germaans bloed meedraagt.

later is Belgie veroverd door de Romeinen en tevens geromaniseerd. Ongetwijfeld ook een invloed op de oorsprong van de huidige Belgen.
    Na de Romeinse tijd hebben de Franken de grootste invloed gehad op Belgie.

In de middeleeuwen zijn de oude overgebleven Keltische culturen opgegaan in de Germaanse (Franken). In Vlaanderen vervaagde alle Romeinse invloed.
    Na de opslitsing van het Frankische Rijk kwamen er veel onafhankelijke graafschappen. Zo kreeg je bijvoorbeeld het Graafschap Vlaanderen. Ik denk dat je dat snel in de richting gaat van het huidige Belgie...