Page 4 of 9 FirstFirst 12345678 ... LastLast
Results 31 to 40 of 83

Thread: Do "Black Irish" = atlanto-meds?

New Member
    Last Online
    Monday, December 25th, 2006 @ 07:58 PM
    Subrace
    Nordid
    35
    Politics
    rightwing
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Post Re: Do "Black Irish" = atlanto-meds?

Roy Makaay, Ruud van Nistelrooy, Mark van Bommel, Robin van Persie etc

dat soort Zuid-Europese mediterrane types zie je toch best veel in Nederland, zou dat door het spaanse bloed komen?
    Ik betwijfel in hoeverre makaay een zuivere nederlander is, laat staan dat hij een zuivere Europeaan is.

Over het spaans bloed met je niet inzitten want het spaanse leger bestond veelal uit huurlingen.

Er is ook Mediterraan bloed Nederland binnen gekomen met de Romeinen
    Het romeinse leger bestond dan weer vooral uit alphine soldaten. Alphine met een ruime "scheut" mediterraan bloed.

Naar mijn mening heeft mediterraan bloed altijd al deel uitgemaakt van de nederlandse bevolking, men kan het zelfs vinden in denemarken, vrijwel alle europese volkeren hebben iets wat donkere figuren. Als ik me niet vergis is dit zelfs in scandinavië het geval

Ik geloof ook in coon's theorie, noriden zijn een lichtere versie van het mediteraane ras. Dus het kan altijd zijn dat er bepaalde figuren misschien niet "verlicht" zijn.

Senior Member
    Last Online
    Tuesday, March 13th, 2018 @ 09:14 AM
    Status
    Prolonged Absence
    Ethnicity
    Dutch
    2,673
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    1 Post

Quote Originally Posted by scotia84
    Ik betwijfel in hoeverre makaay een zuivere nederlander is, laat staan dat hij een zuivere Europeaan is.
    Aha, nog een Nederlander
    Ik ben niet zo'n fan van voetbal en kan me Makaay dan ook niet helder voor de geest halen.

Over het spaans bloed met je niet inzitten want het spaanse leger bestond veelal uit huurlingen.
    Uiteraard; dat was de gewoonte destijds. Ook Willem van Oranje vocht met huurlingen, als ik me goed herinner. Maar kwamen Alva's troepen bijvoorbeeld niet uit Spanje? Ik moet echt mn vaderlandse geschiedenis eens ophalen.

Het romeinse leger bestond dan weer vooral uit alphine soldaten. Alphine met een ruime "scheut" mediterraan bloed.
    Ik dacht zelf eerder Mediterraan met een ruime scheut Alpine

Naar mijn mening heeft mediterraan bloed altijd al deel uitgemaakt van de nederlandse bevolking, men kan het zelfs vinden in denemarken, vrijwel alle europese volkeren hebben iets wat donkere figuren. Als ik me niet vergis is dit zelfs in scandinavië het geval
    Klopt. Coon vermeldt dit ook in zijn boek The Races of Europe, als ik me goed herinner.

Ik geloof ook in coon's theorie, noriden zijn een lichtere versie van het mediteraane ras. Dus het kan altijd zijn dat er bepaalde figuren misschien niet "verlicht" zijn.
    Interessante theorie. Daar moet ik eens wat meer info over opgraven.

Junior Member
    Last Online
    Thursday, April 22nd, 2004 @ 02:38 AM
    Subrace
    Mediterranid
    41
    Politics
    ...
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Nederland is heeft geen Mediterrane types van nature,das onzin, deze zijn dus binnengebracht door migraties. Dinkere tyoen in Nederland zijn meestal Alpines en donkere Kelten (ja die bestaan) Veel van die donkere voetballers zijn in feite kwart Indonesisch etc.

Limburg is inderdaad vrij donker , daar heb ik me altijd over verbaasd.Spaanse huurlingen waren zeerzeker niet Zweeds dus je kan aannemen dat een het zeker wel een impact heeft gehad.

By the way voelen jullie Nederlanders je verwant aan Duitsers? Ik wel , maar velen vinden ons Nederlanders geen puur Noords volk. Ik eigenlijk ook niet maar goed, wat is jullie mening erover?

Senior Member
    Last Online
    Status
    Prolonged Absence
    Ethnicity
    Dutch
    2,673
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    1 Post

Quote Originally Posted by johnnywalker
    Nederland is heeft geen Mediterrane types van nature,das onzin, deze zijn dus binnengebracht door migraties.
    Zijn Nederlanders met Mediterrane trekjes wiens voorouders hier al eeuwen wonen, echte Nederlanders volgens jou?

Dinkere tyoen in Nederland zijn meestal Alpines en donkere Kelten (ja die bestaan)
    Dit ben ik wel met je eens. Als ik me goed herinner, beweerde Coon dat de Kelten een mengsel van verschillende raciale typen waren, waaronder Mediterrane typen.

Veel van die donkere voetballers zijn in feite kwart Indonesisch etc.
    De terugslag van het koloniale verleden

Limburg is inderdaad vrij donker , daar heb ik me altijd over verbaasd.Spaanse huurlingen waren zeerzeker niet Zweeds dus je kan aannemen dat een het zeker wel een impact heeft gehad.
    Inderdaad.

By the way voelen jullie Nederlanders je verwant aan Duitsers? Ik wel , maar velen vinden ons Nederlanders geen puur Noords volk. Ik eigenlijk ook niet maar goed, wat is jullie mening erover?
    Ik denk ook niet dat we een puur Noords volk zijn, maar voel me wel verwant aan de Duitsers en de andere Germaanse volkeren.

Junior Member
    Last Online
    Subrace
    Mediterranid
    41
    Politics
    ...
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Nederlanders met donkere trekjes (ik zal ze niet Mediterraans noemen) zijn vaak gemixt , meestal kwart Indisch of iets dergelijks.Ze mogen hier al eeuwen wonen, echte Hollanders zijn het niet.

Belgen zijn donkerder dan ons en vaak wat meer Alpine, nu is het een feit dat Belgie vroeger bij ons hoorde dus menging van de volkeren is ook een feit.

Pure Hollanders zijn Keltisch/Germaanse boerenvolkeren dus blond.
    (zag vandaag weer eens een Keltisch meisje aan de lippen van zo'n Marokkaanse casanova zandneger, ziek wordt ik ervan en dat is een feit)

Senior Member
    Last Online
    Status
    Prolonged Absence
    Ethnicity
    Dutch
    2,673
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    1 Post

Nederlanders met donkere trekjes (ik zal ze niet Mediterraans noemen) zijn vaak gemixt , meestal kwart Indisch of iets dergelijks.Ze mogen hier al eeuwen wonen, echte Hollanders zijn het niet.
    Als er Indisch bloed is, zie ik ze inderdaad niet als echte Nederlanders. Wat Mediterraan bloed vind ik niet erg.

Of de Kelten zo ontzettend blond waren, is nog maar de vraag. Daar zijn niet alle antropologen het over eens. Volgens sommige bronnen 'blondeerden' de Kelten hun haar met kalk en hadden ze eigenlijk wat donkerder haar, vermoedelijk uit Mediterrane bron. Een 'echte' Nederlander heeft blond tot kastanjebruin haar.

(zag vandaag weer eens een Keltisch meisje aan de lippen van zo'n Marokkaanse casanova zandneger, ziek wordt ik ervan en dat is een feit)
    Walgelijk is dat.

Junior Member
    Last Online
    Subrace
    Mediterranid
    41
    Politics
    ...
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Ik schijn hoge bloeddruk te hebben volgens mijn huisarts, eerder nooit last van gehad..

Senior Member Scoob's Avatar
    Last Online
    Friday, April 1st, 2005 @ 09:39 AM
    Subrace
    Europid
    Country
    European Union European Union
    Posthuman
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    6
    Thanked in
    6 Posts

Ik schijn hoge bloeddruk te hebben volgens mijn huisarts, eerder nooit last van gehad..
    What's up with the Dutch?
    "Whatever is done from love always occurs beyond good and evil." - F. Nietzsche

Senior Member
    Last Online
    Status
    Prolonged Absence
    Ethnicity
    Dutch
    2,673
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    1 Post

Quote Originally Posted by Scoob
    What's up with the Dutch?
    der_mannschaft began with it and the rest just followed

Door jeugdige volksverraadsters?

Account Inactive
    Last Online
    Sunday, April 18th, 2004 @ 12:50 PM
    Subrace
    Alpinid
    39
    Politics
    yes
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Nederland is heeft geen Mediterrane types van nature,das onzin, deze zijn dus binnengebracht door migraties
    Wat een onzin, je weet duidelijk niet waar je over praat. De eerste bewoners van Nederland zagen er mediterraan uit. Daarna kwamen de Kelten naar Nederland. De Kelten waren een gemengd volkje : sommigen blond, anderen wat donkerder. Daarna pas kwamen de blonde Germanen vanuit Duitsland ons land binnenvallen. Dus het mediterrane element in Nederland is ouder dan het blonde element.

Nederlandse, Engelse en Duitse kinderen zijn meestal blond. Maar Nederlandse, Engelse en Duitse volwassenen hebben meestal bruin haar. Er zijn minstens 2 keer zoveel Nederlandse volwassenen met bruin haar als Nederlandse volwassenen met blond haar.
    Overigens blonderen veel Nederlandse vrouwen hun haar waardoor Nederlanders blonder lijken dan ze echt zijn. Vergelijk het maar eens met Nederlandse mannen. Mannen veranderen hun haarkleur meestal niet zo snel en dit is dan ook te zien : De overgrote meerderheid van de Nederlandse volwassen mannen heeft bruin haar.
    In Scandinavia hebben de meeste volwassenen blond haar, dat is echt Noords. Scandinaviers zijn dan ook de enige Noordse mensen.
    Duitsers, Engelsen en Nederlanders zijn een gemixt volk (niet Noords).

Verder voel ik mij als Nederlander het meest verwant met Vlamingen omdat Vlamingen er hetzelfde als ons uitzien. Tussen Duitsers en Nederlanders zie ik toch vaak wel iets verschil.

Belgen zijn donkerder dan ons en vaak wat meer Alpine, nu is het een feit dat Belgie vroeger bij ons hoorde dus menging van de volkeren is ook een feit.
    Mensen uit het zuiden van Nederland (brabant, limburg) zijn donkerder dan Belgen. Mensen uit het noorden van Nederland (friesland, groningen) zijn lichter dan Belgen. Het ligt er dus maar net aan welke provincie met welke provincie je vergelijkt. Als je Nederland en Belgie beiden als geheel bekijkt (dus geen onderscheid tussen provincies maakt) dan is er geen verschil, Belgen zijn niet donkerder dan Nederlanders.
    Verder zijn Belgen absoluut niet alpine.

Zoals ik al zei de donkere types waren al in Nederland voordat de blonde Germanen Nederland binnenvielen. Je zou dus kunnen zeggen dat Nederlanders met donker haar meer oer-hollands zijn dan nederlanders met blond haar. Maar persoonlijk vind ik dit toch zo`n onzin discussie wie er meer Nederlands is, we zijn allemaal Nederlands ongeacht oog of haarkleur, zolang je huidskleur maar blank is.

Ga eerst eens jezelf in de geschiedenis van Nederland verdiepen voordat je weer zulke stomme dingen roept, je lijkt wel een ivbo-er.
    Last edited by der_mannschaft; Saturday, April 17th, 2004 at 07:41 PM.

Page 4 of 9 FirstFirst 12345678 ... LastLast