Results 1 to 7 of 7

Thread: Nyamko Sabuni nu integrationsminister! (slöjförbud, hederslagstiftning, osv?)

Senior Member
    Last Online
    Wednesday, January 28th, 2009 @ 01:22 PM
    Ethnicity
    English
    Subrace
    Lappid
    Country
    Southwest Africa Southwest Africa
    State
    Alabama Alabama
    97
    Family
    Grandparent
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Nyamko Sabuni nu integrationsminister! (slöjförbud, hederslagstiftning, osv?)

Utnämnandet av Nyamko Sabuni till integrationsminister är nog ganska kontroversiellt, men jag vet ingen bättre än Mauricio Rojas som kunde fått positionen. Hon är ju själv invandrare och därmed blir det lättare för henne att genomföra obekväma reformer utan att bli kallad rasist, och hon är tydligt islam-kritisk. Hon är för förbud av religiösa friskolor, för åldersgräns för att bära slöja, vill skärpa lagstiftningen kring hedersbrott, med mera. Inte för att man kan förvänta sig nån radikal ändring av integrations- eller invandringspolitiken, men Nyamko är verkligen mycket "mindre dålig" än vad många andra hade varit.

Läs mer om hennes uttalanden osv på hennes hemsida på folkpartiet.se.

Senior Member Alfa's Avatar
    Last Online
    Saturday, March 31st, 2007 @ 08:35 PM
    Subrace
    Nordid
    Country
    Denmark Denmark
    41
    Occupation
    Studerende
    Religion
    Hedning
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Vedr: Nyamko Sabuni nu integrationsminister!

Ja, ja. Tillykke med jeres nye congonesiske med-hersker. Længe leve den svensk-congonesiske regering! (Beklager, men det virker ret absurd).

Senior Member
    Last Online
    Ethnicity
    English
    Subrace
    Lappid
    Country
    State
    Alabama Alabama
    97
    Family
    Grandparent
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Sv: Vedr: Nyamko Sabuni nu integrationsminister!

Quote Originally Posted by Alfa View Post
    Ja, ja. Tillykke med jeres nye congonesiske med-hersker. Længe leve den svensk-congonesiske regering! (Beklager, men det virker ret absurd).
    Jo, men en kongolesisk minister som är kritisk till Islam, kräver mer av invandrare osv är ju helt klart bättre än en etniskt svensk multikulti-älskare. Se på Ayaan Hirsi-Ali t ex, Nyamko Sabuni är tydligt inspirerad av henne.

Senior Member Oskorei's Avatar
    Last Online
    Sunday, December 14th, 2008 @ 06:15 PM
    Ethnicity
    Swedish
    Subrace
    Tydal/Litorid/Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Identitär
    Religion
    Indo-europeisk Traditionalist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    5
    Thanked in
    5 Posts

Sv: Vedr: Nyamko Sabuni nu integrationsminister!

Det ska bli spännande att se vad Nyamko hittar på. Jag tror dock snarare att hon kan sätta igång en utveckling som gynnar oss (ungefär som SD:s framgångsrika val kan gynna oss), än gynna oss direkt.

Man får komma ihåg att det är en värld av skillnad mellan att etablissemanget inser att de måste finmodulera integrationspolitiken, exempelvis genom slöjförbud, för att kunna fortsätta massinvandringen utan störningar, å ena sidan, och en politik för att bevara svenskarna som folk för framtiden, å den andra. Nyamko är en del av ett etablissemang som insett att de måste finjustera vissa detaljer för att kunna fortsätta med en hög invandringsnivå.

Förövrigt tycker jag att det är tragiskt att de etniska svenskarna blivit andra klassend medborgare, genom att de inte får säga sådant som Sabuni och Rojas kan utan att kallas "rasister".

Senior Member
    Last Online
    Monday, September 22nd, 2008 @ 09:18 PM
    Subrace
    Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Student
    Politics
    Traditionalist
    Religion
    Pagan
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Sv: Nyamko Sabuni nu integrationsminister! (slöjförbud, hederslagstiftning, osv?)

Förbud mot slöjor och religiösa friskolor är ju snarare extremt negativt eftersom det bidrar till integration av främlingarna, vilket är något jag absolut inte vill ha. Om de behåller sin kultur och sina seder går det betydligt lättare att skicka tillbaka dem och det är mer rättvist både mot dem och oss att inte försöka inlemma dem i det själlösa mångkulturella samhället och göra dem till något de inte är.

Vi behöver FLER olika kulturella särdrag som förhindrar den amerikanska skräpkulturens och menlöshetens monopol. Där är ju vår uppgift även som svenskar att återupptäcka och återutvecka vår kultur. Vi ska göra allt vi kan för att särskilja olika kulturer och folk istället för att sammanblanda dem.

Senior Member
    Last Online
    Ethnicity
    English
    Subrace
    Lappid
    Country
    State
    Alabama Alabama
    97
    Family
    Grandparent
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Sv: Nyamko Sabuni nu integrationsminister! (slöjförbud, hederslagstiftning, osv?)

Quote Originally Posted by Nordanvind View Post
    Förbud mot slöjor och religiösa friskolor är ju snarare extremt negativt eftersom det bidrar till integration av främlingarna, vilket är något jag absolut inte vill ha. Om de behåller sin kultur och sina seder går det betydligt lättare att skicka tillbaka dem och det är mer rättvist både mot dem och oss att inte försöka inlemma dem i det själlösa mångkulturella samhället och göra dem till något de inte är.

Vi behöver FLER olika kulturella särdrag som förhindrar den amerikanska skräpkulturens och menlöshetens monopol. Där är ju vår uppgift även som svenskar att återupptäcka och återutvecka vår kultur. Vi ska göra allt vi kan för att särskilja olika kulturer och folk istället för att sammanblanda dem.
    Hm.. på ett sätt har du rätt, jag kanske inte har tänkt färdigt i frågan. Dock kan ju ett förbud mot religiösa friskolor och att i allmänhet göra det svårare att sprida sin muslimska kultur göra att en del flyttar hem till Saudiarabien. Och rent konkret, för min egen säkerhet, har jag ändå hellre sekulära muslimer och mindre kriminalitet i grannskapet, än terrorister & islamister. Sen tror jag ändå att det är naturligt med en viss invandring och integration av dem, dock inte i närheten av de nuvarande nivåerna. Samtidigt är det som du säger skadligt för samtliga att inte ha någon klar identitet.

Senior Member Patrioten's Avatar
    Last Online
    Thursday, September 19th, 2019 @ 04:32 AM
    Ethnicity
    Swedish
    Country
    Sweden Sweden
    Conservative
    Religion
    Protestant
    Thanks Thanks Given 
    2
    Thanks Thanks Received 
    5
    Thanked in
    5 Posts

Quote Originally Posted by Enlil View Post
    Hm.. på ett sätt har du rätt, jag kanske inte har tänkt färdigt i frågan. Dock kan ju ett förbud mot religiösa friskolor och att i allmänhet göra det svårare att sprida sin muslimska kultur göra att en del flyttar hem till Saudiarabien. Och rent konkret, för min egen säkerhet, har jag ändå hellre sekulära muslimer och mindre kriminalitet i grannskapet, än terrorister & islamister. Sen tror jag ändå att det är naturligt med en viss invandring och integration av dem, dock inte i närheten av de nuvarande nivåerna. Samtidigt är det som du säger skadligt för samtliga att inte ha någon klar identitet.
    Vad får dig att tro att brottsligheten minskar om de religiösa friskolorna försvinner, eller om kvinnorna inte får bära slöja? Här där jag bor existerar inga muslimska friskolor, likväl så är främlingskriminaliteten hög. Det är inte ett öppet utövande av deras religion som skapar problemen, grundproblemet är främlingarna själva, och mot det problemet hjälper endast massdeportering. Dessutom, dylika grepp är sådana som man genomför om man vill integrera dessa människor in i den resterande rotlösa massan som svenska folket idag utgör. Det vill inte jag göra. Jag vill fjärma dem från svenskarna i så hög grad som möjligt för att möjliggöra ett avvecklande av mångkulturen så snart som möjligt. För tid är något som vi har mycket ont om. Småsaker som att förbjuda slöjjor och halalslakt saknar betydelse i den stora bilden. Det enda som betyder något är om vi kan omvända svenska folket, från att stödja mångkulturen, till att försvara folkstammen och fosterlandet.