Results 1 to 5 of 5

Thread: Indoktrinerade svenskar

Senior Member
    Rehnskiöld's Avatar
    Last Online
    Thursday, January 26th, 2006 @ 03:13 PM
    34
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post

Indoktrinerade svenskar

Det är en varning för oss. Visst skrattar vi åt medias förvanskningar av verkligheten och så vidare och själv glömmer jag allt som oftast bort att jag är en av få som genomskådar media.Från mitt perspektiv är allt så klart, man undrar hur det kan komma sig att det finns folk som går på och slukar medias lögnaktiga beskrivning av verkligheten med hull och hår, det känns som att alla borde genomskåda bluffen.Men det gör de inte. Jag fick skrämmande bevis för det idag, utan att ha satt mig överdrivet mycket in i valet så åkte jag och röstade i kyrkovalet. Kunde rösta på det liberala,"högerpopulistiska",lismande partiet Sverigedemokraterna i två av 4 val. Gjorde så. Berättade det för min kära syster för att inte skjuta utbrottet framför mig, lika bra att ta det nu.

Man undrar vad som ska till för att svenska döttrar ska hota säga upp bekantskapen med sina fäder om de röstar på SD (till och med det liberala kameleontpartiet) Få ursinniga utbrott på undertecknad där hela registret spelas upp: du är arbetslös(mellan två jobb i själva verket ),du ska inte säga nått, du får inte rösta på dem. Det är otroligt vilka fördomar som finns bland svenskar mot invandringsskeptiska grupper, alla är arbetslösa eller outbildade,dumma,nazister,drägg i allmänhet och så vidare.

Så, min undran är: räcker det med bara media och politikerpropagandan för att driva unga svenskar till sådant hat? Eller vill det till andra underliggande psykologiska trauman hos en sådan svensk? Hoppas det, för om detta jag skådat är representativt för en större andel av den svenska befolkningen så ser det illa ut för de parlamentariska alternativen.

Senior Member

Last Online
    Sunday, February 12th, 2006 @ 07:23 AM
    Subrace
    Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Nazi
    Religion
    Atheist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Quote Originally Posted by Rehnskiöld
    Det är en varning för oss. Visst skrattar vi åt medias förvanskningar av verkligheten och så vidare och själv glömmer jag allt som oftast bort att jag är en av få som genomskådar media.Från mitt perspektiv är allt så klart, man undrar hur det kan komma sig att det finns folk som går på och slukar medias lögnaktiga beskrivning av verkligheten med hull och hår, det känns som att alla borde genomskåda bluffen.Men det gör de inte. Jag fick skrämmande bevis för det idag, utan att ha satt mig överdrivet mycket in i valet så åkte jag och röstade i kyrkovalet. Kunde rösta på det liberala,"högerpopulistiska",lismande partiet Sverigedemokraterna i två av 4 val. Gjorde så. Berättade det för min kära syster för att inte skjuta utbrottet framför mig, lika bra att ta det nu.

Man undrar vad som ska till för att svenska döttrar ska hota säga upp bekantskapen med sina fäder om de röstar på SD (till och med det liberala kameleontpartiet) Få ursinniga utbrott på undertecknad där hela registret spelas upp: du är arbetslös(mellan två jobb i själva verket ),du ska inte säga nått, du får inte rösta på dem. Det är otroligt vilka fördomar som finns bland svenskar mot invandringsskeptiska grupper, alla är arbetslösa eller outbildade,dumma,nazister,drägg i allmänhet och så vidare.

Så, min undran är: räcker det med bara media och politikerpropagandan för att driva unga svenskar till sådant hat? Eller vill det till andra underliggande psykologiska trauman hos en sådan svensk? Hoppas det, för om detta jag skådat är representativt för en större andel av den svenska befolkningen så ser det illa ut för de parlamentariska alternativen.
    Svensken är generelt sett väldig okritisk mot media tyvärr.Och totalt indoktrinerade i största allmänhet.Har en kvinnlig bekant som blivit rånad och bestulen av sina nysvenska polare ett antal gånger men har fortfarande inte vaknat.kommer alltid med en massa ursäkter.
    To live is to fight.

To die is to give up.

Senior Member
    Rehnskiöld's Avatar
    Last Online
    Thursday, January 26th, 2006 @ 03:13 PM
    34
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Jag blir alltid lika besviken när jag får för mig att försöka diskutera mångkultur och svartskallar med pk-hjon...

Senior Member
    Oskorei's Avatar
    Last Online
    Sunday, December 14th, 2008 @ 05:15 PM
    Ethnicity
    Swedish
    Subrace
    Tydal/Litorid/Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Identitär
    Religion
    Indo-europeisk Traditionalist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    15
    Thanked in
    15 Posts
    Quote Originally Posted by Rehnskiöld
    Jag gissar att det är lika mycket sig själva de riktar sina utbrott mot, som mot oss. Innerst inne vet de att vi har rätt, och de är tvungna att få såna utbrott för att hålla sina "rasistiska" känslor under kontroll. När skiten brakar samman, kommer de att visa sina rätta färger (hoppas jag iaf).

Senior Member

Last Online
    Sunday, February 12th, 2006 @ 07:23 AM
    Subrace
    Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Nazi
    Religion
    Atheist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Quote Originally Posted by Oskorei
    Jag gissar att det är lika mycket sig själva de riktar sina utbrott mot, som mot oss. Innerst inne vet de att vi har rätt, och de är tvungna att få såna utbrott för att hålla sina "rasistiska" känslor under kontroll. När skiten brakar samman, kommer de att visa sina rätta färger (hoppas jag iaf).
    Hoppas jag med.Lite tilltro måste man ha till folk.
    To live is to fight.

To die is to give up.