Det är en varning för oss. Visst skrattar vi åt medias förvanskningar av verkligheten och så vidare och själv glömmer jag allt som oftast bort att jag är en av få som genomskådar media.Från mitt perspektiv är allt så klart, man undrar hur det kan komma sig att det finns folk som går på och slukar medias lögnaktiga beskrivning av verkligheten med hull och hår, det känns som att alla borde genomskåda bluffen.Men det gör de inte. Jag fick skrämmande bevis för det idag, utan att ha satt mig överdrivet mycket in i valet så åkte jag och röstade i kyrkovalet. Kunde rösta på det liberala,"högerpopulistiska",lismande partiet Sverigedemokraterna i två av 4 val. Gjorde så. Berättade det för min kära syster för att inte skjuta utbrottet framför mig, lika bra att ta det nu.
Man undrar vad som ska till för att svenska döttrar ska hota säga upp bekantskapen med sina fäder om de röstar på SD (till och med det liberala kameleontpartiet) Få ursinniga utbrott på undertecknad där hela registret spelas upp: du är arbetslös(mellan två jobb i själva verket

),du ska inte säga nått, du får inte rösta på dem. Det är otroligt vilka fördomar som finns bland svenskar mot invandringsskeptiska grupper, alla är arbetslösa eller outbildade,dumma,nazister,drägg i allmänhet och så vidare.
Så, min undran är: räcker det med bara media och politikerpropagandan för att driva unga svenskar till sådant hat? Eller vill det till andra underliggande psykologiska trauman hos en sådan svensk? Hoppas det, för om detta jag skådat är representativt för en större andel av den svenska befolkningen så ser det illa ut för de parlamentariska alternativen.
Bookmarks