Results 1 to 8 of 8

Thread: Raciaal Vlaanderen?

Member
    viking_'s Avatar
    Last Online
    Saturday, February 4th, 2006 @ 01:55 PM
    35
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Question Raciaal Vlaanderen?

Ik heb al meermaals gezocht naar informatie over de raciale uiteenzetting van Vlaanderen(Belgie) , maar ik heb nog geen enkel bruikbaar document gevonden. Weet er soms iemand van jullie een bruikbaar document ( url, boek, studie,..) ?

dank
    :bier: Leffe I like :bier:

Member
    viking_'s Avatar
    Last Online
    Saturday, February 4th, 2006 @ 01:55 PM
    35
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Ja dit had ik ook al eens gezien, maar ik vind het niet echt duidelijk. Het gaat meer over cultuur en gebruiken dan over rassen. Soms zijn er wel vage verwijzingen naar een bepaald soort ras. Maar een echte uiteenzetting specifiek gericht op de rassen heb ik nog niet gevonden.
    :bier: Leffe I like :bier:

New Member

Last Online
    Wednesday, March 7th, 2012 @ 10:11 PM
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    Dutch
    Subrace
    racial categories are ridiculous
    Country
    Denmark Denmark
    State
    Jutland Jutland
    Married
    Occupation
    IT Systems Developer
    Politics
    Social Liberal
    Religion
    Agnostic
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by viking_ View Post
    Ja dit had ik ook al eens gezien, maar ik vind het niet echt duidelijk. Het gaat meer over cultuur en gebruiken dan over rassen. Soms zijn er wel vage verwijzingen naar een bepaald soort ras. Maar een echte uiteenzetting specifiek gericht op de rassen heb ik nog niet gevonden.
    Ideetje: Misschien om dat er wat betreft de volkeren in de Lage Landen, of waar in Europa of de wereld dan ook, er eerder sprake is van culturele ontwikkeling dan een "raciale"? Ik zeg maar wat hoor.... :-P

Ik was laatst in Finland, waar de mensen er verder totaal Noordeuropees uitzien, maar een taal spreken die totaal niet verwant is met Indo-europese talen, maar daarentegen deel van een groep is met een duidelijk Noordaziatische komponent. Dit onderstreepte voor mij eens te meer dat in veel gevallen het vooral culturen zijn die migreren en in minder mate volkeren die andere volkeren geheel vervangen...

Die oorspronkelijke Indo-europeanen zullen er hoogst waarschijnlijk er niet veel anders hebben uitgezien dan de volkeren die nu nog steeds hun gebied van oorsprong, ergens ten oosten van de Zwarte Zee, bevolken, namelijk donkerharige, lichtbruingetinte kaukasiërs/perzen. Het noordeuropese type bevolkte toen al noordelijk europa lang voordat ze ook maar een indo-europeze taal zoals het Protogermaans leerden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er de historische tijd niet gevallen bekend zijn waar een invaderende bevolkingsgroep de oorspronkelijke bewoners bijna geheel hebben vervangen zoals bv. in Noord-Amerika of Australië. Maar in de dunbevolkte omstandigheden van de late voorhistorie van Europa was dat natuurlijk anders.

Senior Member
    Lykurgus's Avatar
    Last Online
    Friday, December 9th, 2011 @ 07:00 PM
    Ethnicity
    Diets
    Subrace
    white
    Country
    Dietsland Dietsland
    143
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Smile

Waarde Petrander allereerst welkom op skadi, vanuitmijn kant veel plezier en wijsheid toegewenst alhier.

Quote Originally Posted by Petrander View Post
    Ideetje: Misschien om dat er wat betreft de volkeren in de Lage Landen, of waar in Europa of de wereld dan ook, er eerder sprake is van culturele ontwikkeling dan een "raciale"? Ik zeg maar wat hoor.... :-P
    Uw laatste zin lijkt mij correct culturen ontstaan niet zomaar. Het lijkt mij over het algemeen onhoudbaar om te stellen dat culturele ontwikkelingen niet voorkomen uit natuur. Natuurlijk elk individu elk volk heeft zo zijn aanpassingsvermogen maar dit is niet ongelimiteerd en neemt niets weg van de scheppingsdrang der oorspronkelijke. De raciale genen en eigenschappen staan gewoon aan de basis, aan die basis is wel te kneden maar is onmogelijk te vervangen.

Simpel gezegd een negroïde stam zal geen Germaanse cultuur produceren, wellicht overnemen maar nooit produceren. En natuurlijk vice versa. Individueel zullen er misschien uitzonderingen zijn maar het is gewoon onmogelijk om te veronderstellen dat cultuur voor natuur gaat.

Quote Originally Posted by Petrander View Post
    Ik was laatst in Finland, waar de mensen er verder totaal Noordeuropees uitzien, maar een taal spreken die totaal niet verwant is met Indo-europese talen, maar daarentegen deel van een groep is met een duidelijk Noordaziatische komponent.
    Oh opvallend ik dacht mij te herinneren dat er enkele kleine Germaans spreken enclaves waren in Finland. Langs de botnische golf of iets gelijk. Verder is het Fins volgens mij grotendeels een Slavische taal naar mijn weten.
    semper fidelis

Senior Member
    Lykurgus's Avatar
    Last Online
    Friday, December 9th, 2011 @ 07:00 PM
    Ethnicity
    Diets
    Subrace
    white
    Country
    Dietsland Dietsland
    143
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Bernhard View Post
    Het Fins is een Oostzee-finse taal (samen met het Ests, Lijfs, Wepsisch, Ingrisch en Wotisch) die (binnen het Fins-permische spectrum) daarop weer deel uitmaakt van de Fin-Oegrische taalgroep. Het is dus geen Indo-europese taal.
    Volledig correct inderdaad, verklaart ook de haat liefde relatie tussen deze groep landen en met name keizerlijk Rusland en later Sovjet Rusland. Het was mij even ontgaan.
    semper fidelis