Results 1 to 4 of 4

Thread: Mina barn kidnappades: Deras pappa håller dem fångna i Gaza

Senior Member
    Last Online
    Monday, December 11th, 2006 @ 02:51 AM
    2,312
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Post Mina barn kidnappades: Deras pappa håller dem fångna i Gaza

<h1 class="s30">- Mina barn kidnappades</h1>
    <table border="0" width="202" align="right" cellpadding="2"><tr><td align="right">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr>
    <td>
    <br clear="all" />
    <span class="tillagg">
    <span class="bildtext"><b>F&Aring;R INTE TR&Auml;FFA DEM </b></span>
    <span class="bildtext">Elisabeth Krantz, 39, med bilder av sina fem barn. Sedan exmaken tog dem och &aring;kte till Gaza har hon inte f&aring;tt tr&auml;ffa dem. Exmaken kr&auml;ver att svenska myndigheter ber honom om urs&auml;kt f&ouml;r att hans syster inte fick bes&ouml;ka familjen f&ouml;r n&aring;gra &aring;r sedan.</span><br />
    <div class="fotobyline">Foto: ROLF ANDERSSON</div>
    </span></td></tr></table> </td></tr></table>
    <span class="nedryckare" style="/*/*/font-size:20px;">
    Deras pappa h&aring;ller dem f&aring;ngna i Gaza</span><br />
    <font class="dateline">KUNGSBACKA</font>.
    <div class="ingress">Fem svenska barn h&aring;lls kvar i ett palestinskt flyktingl&auml;ger i krigets Gaza - sedan tv&aring; m&aring;nader.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Du kommer aldrig att f&aring; se dem igen, har pappan sagt till mamman Elisabeth Krantz, 39, i Kungsbacka.</div>
    <span class="brodtext">
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>
    F&ouml;rst ville hon inte l&aring;ta de fem barnen resa p&aring; semester med exmaken Ismail, 44. Han lockade med att de skulle f&aring; se pyramiderna, &aring;ka b&aring;t p&aring; Nilen och shoppa i Port Said.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Sara som &auml;r 15 &aring;r fick ta med sin kompis s&aring; jag sa ja, s&auml;ger Elisabeth Krantz.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>I dag f&ouml;rst&aring;r hon att det var ett s&auml;tt att invagga henne i s&auml;kerhet.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt><br />
    <span class="mellanrubrik">Flicka l&auml;mnades ensam </span><br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Flygplanet lyfte fr&aring;n Landvetter fredagen den 4 juni. Tre dagar senare ringde Saras svenska kompis, som inte talar arabiska, till sina f&ouml;r&auml;ldrar fr&aring;n Kairo i Egypten.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Jag &auml;r ensam kvar. De har &aring;kt till Gaza i en taxi.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Flickan hade inga pengar, ingen biljett, ingen mat. Hon v&aring;gade sig inte ur huset.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Elisabeth Krantz lyckades n&aring; sin f&ouml;re detta man samma kv&auml;ll p&aring; hans mobil.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Han skrek att jag aldrig skulle f&aring; se barnen igen - att de aldrig kommer att &aring;ka tillbaka till Sverige, s&auml;ger hon.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Hon k&auml;nde paniken v&auml;xa.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Jag blev j&auml;tteuppr&ouml;rd. Jag har sj&auml;lv varit i Gaza city. Det &auml;r ett flyktingl&auml;ger och husen ser som om de bombats.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Dagen efter lyckades ett av barnen ringa henne:<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Mamma hj&auml;lp oss! Vi vill hem!<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>I l&auml;genheten i Kungsbacka har syskonen var sitt rum som v&auml;ntar. En liten jacka med reflexer p&aring; &auml;rmen h&auml;nger p&aring; en krok i hallen. H&ouml;gst upp p&aring; bokhyllan st&aring;r fotografier p&aring; barnen: Sara, 15, Miriam, 14, Zakarias, 11, Amina, 9, och Adam, 6.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Den enda jag f&aring;tt prata med &auml;r Adam, p&aring; hans f&ouml;delsedag i juli och n&auml;r jag fyllde &aring;r f&ouml;r n&aring;gra dagar sedan, s&auml;ger Elisabeth Krantz.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Hon polisanm&auml;lde sin f&ouml;re detta man dagen efter samtalet med honom. Sedan kontaktade hon UD, som hj&auml;lpte henne med en advokat i Sverige och en i Israel.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Jag har f&aring;tt och f&aring;r v&auml;ldigt mycket hj&auml;lp av utrikesdepartementet. Jag k&auml;nner att de g&ouml;r sitt yttersta, s&auml;ger hon.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Dotterns kompis fick hj&auml;lp att komma hem fr&aring;n Egypten f&ouml;r n&aring;gra veckor sedan.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Men jag f&aring;r inte prata med henne eftersom hon m&aring;r s&aring; d&aring;ligt av det som h&auml;nt, s&auml;ger Elisabeth Krantz.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Ismail svarar i sin mobil n&auml;r Aftonbladets reporter ringer upp. Han blir allt mer h&ouml;gljudd och h&auml;vdar att svensk lag inte g&auml;ller. De fem barnen &auml;r palestinska medborgare nu och ska b&ouml;rja i palestinsk skola.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Han k&auml;nner sig kr&auml;nkt av svenska myndigheter, framf&ouml;r allt f&ouml;r att hans syster inte fick bes&ouml;ka familjen f&ouml;r n&aring;gra &aring;r sedan. Elisabeth f&aring;r aldrig se barnen igen.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt><br />
    <span class="mellanrubrik">"De ska be om urs&auml;kt" </span><br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Utom p&aring; ett villkor: svenska myndigheter ska be mig om urs&auml;kt officiellt. N&auml;r jag ser det p&aring; nyheterna kan jag l&aring;ta bara deras mamma se barnen, annars aldrig.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- Om du skriver det i tidningen s&aring; &auml;r det okej f&ouml;r mig.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>I v&aring;ras hade Elisabeth Krantz l&auml;st f&auml;rdigt till undersk&ouml;terska. Sedan fick hon jobb p&aring; ett &aring;lderdomshem. <br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>Nu &auml;r hon sjukskriven. Oron &ouml;ver barnen gnager - dygnet runt.<br />
    <tt>&nbsp;&nbsp;</tt>- De &auml;r mitt allt, s&auml;ger hon.</span><br />
    <div class="publdatum">Publicerad: 2004-08-12</div>
    <br />
    .

Senior Member Oskorei's Avatar
    Last Online
    Sunday, December 14th, 2008 @ 05:15 PM
    Ethnicity
    Swedish
    Subrace
    Tydal/Litorid/Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    Identitär
    Religion
    Indo-europeisk Traditionalist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    4
    Thanked in
    4 Posts

Post Re: Mina barn kidnappades: Deras pappa håller dem fångna i Gaza

Det finns ett talesätt som passar in bra på denna situation: "är man dum ska man lida".

Visst, jag kan tycka synd om de inblandade, men det är ofta så här det slutar när man prompt ska vara ihop med muslimska eller utomeuropeiska män.

Senior Member Julius's Avatar
    Last Online
    Friday, June 3rd, 2005 @ 04:04 PM
    Subrace
    Other
    Country
    Sweden Sweden
    39
    Politics
    Synthesis
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post

Ja, och det är bra att de tar med sig ungarna så att den svenska genpolen hålls ren.

När Sverige rasar samman så saknas det ekonomiska skälet att stanna. Förhoppningsvis förmår vårt kalla klimat de utomeuropeiska invandrarna att resa söderut.

Sydeuropa kommer kanske bli en del av mänsklighetens soptipp. Det är dags att antinordicisterna inser att vi sitter i samma båt.

Account Inactive goidelicwarrior's Avatar
    Last Online
    Tuesday, August 3rd, 2010 @ 02:37 PM
    Ethnicity
    Galiza
    Ancestry
    Galicia
    Subrace
    Atlantomed
    Country
    Other Other
    53
    Occupation
    manager
    Politics
    extreme right
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post

Quote Originally Posted by Julius
    Sydeuropa kommer kanske bli en del av mänsklighetens soptipp. Det är dags att antinordicisterna inser att vi sitter i samma båt.
    förhoppningsvis använder sig Franska Italienska, Spanska bönder sig av sina traktorer för att då skyffla avskrädet i havet istället för att förstöra frukt sändningar eller tippa skit franför parlamentet.. sanningen är den att Spanien t.e.x. gärna tar emot Europeiska invandrare men försöker hålla rent mot söder.. allt beror på hur undergiven man är mot zog...