View Poll Results: Do you drink when you are depressed?

Voters
37. You may not vote on this poll
  • I don't drink

15 40.54%
  • I drink if I feel bad

6 16.22%
  • I drink if I have an extreme crisis

1 2.70%
  • I have another way against this affliction

5 13.51%
  • Other/not specified

10 27.03%
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 10 of 42

Thread: Do You Drink When You Are Depressed?

I´ll be back
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

nickymuench's Avatar
    Last Online
    Tuesday, May 26th, 2009 @ 10:34 AM
    Status
    Available
    Ethnicity
    German
    Subrace
    Alpinid
    Country
    Germany Germany
    State
    Bavaria Bavaria
    Single parent
    Occupation
    Emanzenunterdrückerin
    Politics
    My own World
    Religion
    bavarian NonCatholic
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post

Do You Drink When You Are Depressed?

Hier starte ich eine Umfrage. Ich kam auf diese Frage weil ich gestern mit jemandem sprach der trinkt wenn eine Krise im Leben kommt.

Ich kenne viele Menschen die trinken wenn sie eine Trennung, einen Tod, Streit oder anderes durchleben. Jeder kennt es, es gibt nichts schlimmeres als den seelischen Schmerz. Trinkt jemand in diesen Situationen zeugt das dann eurer Meinung nach von Schwäche und Disziplinlosikeit?

Ich muss da nur zugeben, habe ich eine Krise-eine Depression denke ich sofort daran ein Bier haben zu wollen. Dem gebe ich natürlich nicht immer nach. Und wenn ich nachgebe trinke ich 2-3 Bier und merke das es alles noch schlimmer wird weil es noch depressiver macht. Ich sehe keinen Sinn seinen Frust und Kummer wegzutrinken. Aber dennoch ziehen das einige Menschen vor. Alkohol zu trinken unter anderen Menschen ist gesellig und lenkt kurze Zeit von dem wesentlichen ab. Aber seit ihr dann wieder allein und kommt zum denken ist doch alles wieder da....

Nun bitte ich euch zu schildern wie ihr Kummer beseitigt. Und wenn ihr beo Depression trinkt, warum und was den Schmerz dabei erträglicher macht.

Aufrechter Gruß
    NickyMuench

I think it just help on a moment, and after if you are allone and have time to think about whats happen, its more horrible than before.
    How do you help youself in depression. You make some sport,you drink, you eat chocolate?

please try also write in german or an easy english, me i try to write in english so you try write also in english and german if you can. Thanks
    "Ein Patriot muß immer bereit sein, sein Land gegen seine eigene Regierung zu verteidigen."

Senior Member nordicdusk's Avatar
    Last Online
    Thursday, April 21st, 2016 @ 09:44 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Irish
    Ancestry
    Ireland
    38
    Religion
    Odinist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    I do not drink at all i have not for a while.I suffer from depression but i do not think that alcohol is a good way of dealing with it.I used to drink alot on the sly and have been close to start again because of very hard times recently but i try avoid it.Alcohol runs my fathers life so i look at him and hope for better for myself i just hope it comes.My life is a complete mess right now i have lost everything but my faith keeps me strong.
    Improvement makes straight roads but the crooked roads without improvment are roads of genius-----
    William Blake

Senior Member
    Last Online
    Friday, April 3rd, 2009 @ 10:10 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Maternal: Norway, Paternal: Massachusetts
    Subrace
    I don't know Lundman's taxonomy.
    Country
    United States United States
    State
    Connecticut Connecticut
    89
    Family
    Single, not looking
    Occupation
    Nothing (retired)
    Politics
    monarchist
    Religion
    agnostic
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Do you drink if you have depression.

Alcohol is basically a depressant. Drinking for depression is self-defeating. Initially, ingesting alcohol causes temporary euphoria. After a few drinks, depression sets in, this is what causes a "crying jag". After a bout of drinking, there is always "post-alcoholic depression." Obviously, then, it is pointless to try to relieve depression by drinking.

Drink when you're feeling good and limit your intake. The liver can detoxify about one ounce of alcohol per hour. That equates to 8 ounces of wine (only
    five ounces of port or sherry, though), 16-20 oz. of beer, 2-2.5 oz of vodka, depending on proof, or about 2.17 oz. of most whiskies. At this level of intake, you will not become obnoxiously drunk or sick, though it may not be safe to drive.

I have found, from experience, that the best preventive against a hangover is high-potency B-complex vitamins taken ASAP after drinking to excess. Do NOT attempt to sober up with coffee. This will make your hangover MUCH worse.

Moderator "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Sigurd's Avatar
    Last Online
    1 Week Ago @ 09:40 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    German
    Ancestry
    Bavarii, Saxones, Suebi, Alamanni
    Subrace
    Borreby + Atlantonordoid
    Country
    Germany Germany
    31
    Zodiac Sign
    Libra
    Family
    Engaged
    Politics
    Tradition & Homeland
    Religion
    Odinist
    Thanks Thanks Given 
    76
    Thanks Thanks Received 
    235
    Thanked in
    136 Posts
    Deutsch

Ich habe bisher zweimal den Fehler gemacht und "Frustsaufen" gemacht,

Das war einmal am Tag als wir erfuhren, daß die (sogar tatsächlich jüdische) Dame in der Vermietungsagentur einen Sch**ß gebaut hatte und dafür gesorgt hatte, daß mein Mitbewohner und ich (zwei recht eindeutige Nationalisten) die Wohnung nicht bekommen...da warens eine halbe Flasche Wodka und 17 doppelte Whiskey. Dafür haben wir (Mitbewohner und ich) uns dann am Abend geprügelt mitten auf dem Stadtplatz, usw usf. ...nie mehr wieder frustsaufen!

Das andere Mal Frustsaufen war bei einer Grillfeier mit ein paar Kollegen, eigentlich war jeder irgendwie Depri, keiner eine Ahnung warum; ich und eine Kollegin haben uns dann im Vollrausch gut eine halbe Stunde angebrüllt, sie hat sich geweigert irgendetwas zurückzutragen und ich hab mich auf den Fuß- und Radweg (keine Gefahr um 2.30 i.d. Nacht ) gelegt im Sinn von "Ne, leckt mich am A****, ich geh keinen Schritt weiter"...dann kam die Polizeistreife und ich durfte froh sein, daß genau die Kollegin mit der ich mich gestritten hatte mit der Tochter des einen Kiberers in die Schule ging und befreundet war... :

Normalerweise, wenn ich trinke, bin ich an sich eher lustig, unterhaltsam, mach' mich zum Affen, bin für jeden Unsinn zu haben usw usf...aber Frustsaufen, da komme mir einer nicht in den Weg, da beiß' ich...

Ich hatte die Angewohnheit (als ich noch rauchte) praktisch Kette zu rauchen wenns mir schlecht ging...de facto hatte ich sogar aus Depression angefangen zu rauchen: Streß mit zuhause, in der Schule nix auf die Reihe gekriegt, die Frau meiner damaligen Träume mich frisch abgelehnt...also hab ich mich die Kippen vom Zimmerkollegen geschnappt und bin in den Wald...und sobald es die Gewohnheit war wurde es zur "Sozialdroge" und dann zur Sucht...

Aber es sind alles keine Lösung. Was mir meistens auch hilft, ist Musik zu hören [aber Achtung, ein bestimmtes Lied von Sleipnir funktioniert NICHT! ), einen Spaziergang durch den Wald zu machen - bestenfalls mit meinem Hund! - oder mich hinzusetzen und mir den Kummer von der Seele zu schreiben/sagen/irgendwie anders auszudrücken. Hilft mir ähnlich und ist nicht so sinnlos wie die anderen Optionen...leider ist es das letzte woran man in der Depression denkt...

Aber es hilft meist auch, sich von nahe stehende Menschen Rat zu holen. Dazu muß man zwar eine ganz gehörige Portion Stolz überwinden; aber dafür sind Freunde bzw Familie ja auch da - in guten Zeiten wird die Freude geteilt, in schlechten Zeiten das Leid.
    Sie sind zwar manchmal nicht wirklich die 100% Hilfe, da sich viele auch in ihre besten Freunde nach 10 Jahren noch nicht komplett hineinversetzten können...dennoch ist es immer ein Schritt zur Besserung, denn in der Depression denkt man zumeist auch daß man von niemandem geliebt bzw. gemoch wird, und es hilft doch ein wenig zu sehen daß dem nicht so ist.

Und wenn du mich ehrlich fragst, so eiskalt das klingen mag; ich finde es ist ein Zeichen von Schwäche, sich seine Sorgen wegzutrinken, aber das ist man zugegeben in solche situationen auch, und es greifen viele zum Freund Alkohol oder anderen Intoxikativa...ich meine, der erste Gang ist zum Kühlschrank...und ich war dessen auch schon schuldig...

---------------------------------------------

English

Made the mistake twice to do “frustrated drinking”.

Once was when me and my flatmate learnt that the (indeed Jewish) woman in the estate agents f**ked up everything and made sure that we (two definite Nationalists) did not get it…that was half a bottle of Wodka and 17 Whisky doubles. And after that we were beating each other up in the town square…never again!

The other time was when we had a barbeque amongst mates. Somehow everyone was depressed, no clue why; me and a friend then screamed at each other for a half hour – drunk – then she refused to carry anything back and I lay down on the footpath/ cycle path (no danger at 2.30 AM), kind of like “Kiss my a**, no step further”…then the cops came in their patrouille and I had to be glad that the friend I had quarreled with was friends with the policeman’s daughter. :

You know usually when I drink I am cheerful, talkative, make a fool of myself, participate in every funny nonsense…but frustrated drinking…if I’ve been doing that, for your own safety, don’t cross paths with me…

When I was still smoking I would oft chainsmoke when I felt bad…in fact that is how I started: Problems with my family, nothing was getting to terms at school, the lass I was after back then had just turned me down…so I nicked a pack of fags from my roomate and went to the woods…and once it was a custom to do so, it became a “social drug”, then addiction.

But that is no solution. What helps me most days is listening to music (careful do NOT try a certain song by Sleipnir ), to have a walk in the woods – preferably with my dog! – or just sit down, write or say all my sorrows off my soul, or to express myself otherwise. Helps just as much and is not as pointless as the other options…sadly enough it’s the last thing you think about when you are depressed…

But it also helps most often when people close to you give you advice. OK, you have to overcome a great deal of pride for that, but it’s what friends and family are for! – share your joys in good times, share your sorrows in bad times.

It may not be helpful 100%, since many people still can’t see into their best friends entirely even after 10 years…it is still a way of bettering it, for in depression you often think that you’re unloved/unliked, and it *does* help to hear that such is not the case.

If you ask me honestly though – as cold as that may sound – I consider it a sign of weakness to drink away your sorrows; but weak is what you are in those situations, so many just get friend alcohol out or other intoxicatives…I mean, you first way is to the fridge for a beer…and I’ve been equally guilty of that before myself.
    -In kalte Schatten versunken... /Germaniens Volk erstarrt / Gefroren von Lügen / In denen die Welt verharrt-
    -Die alte Seele trauernd und verlassen / Verblassend in einer erklärbaren Welt / Schwebend in einem Dunst der Wehmut / Ein Schrei der nur unmerklich gellt-
    -Auch ich verspüre Demut / Vor dem alten Geiste der Ahnen / Wird es mir vergönnt sein / Gen Walhalla aufzufahren?-

(Heimdalls Wacht, In kalte Schatten versunken, stanzas 4-6)

I´ll be back
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

nickymuench's Avatar
    Last Online
    Tuesday, May 26th, 2009 @ 10:34 AM
    Status
    Available
    Ethnicity
    German
    Subrace
    Alpinid
    Country
    Germany Germany
    State
    Bavaria Bavaria
    Single parent
    Occupation
    Emanzenunterdrückerin
    Politics
    My own World
    Religion
    bavarian NonCatholic
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Warum trinken so viele Männer? Und warum werden mindestens 90% dieser Männer dann so agressiv? Weil sie Männer sind und Männer nüchtern keine Gefühle zeigen können und glauben es nicht zu dürfen weil sie sonst als schwach dastehen. Wollen der Frau gegenüber nicht instabil wirken.
    Also wenn Männer dnan betrunken sind kommt der ganze Frust den sie über einige Zeit in sich hineingefressen haben wieder raus und es kracht. Männer schlucken viel hinunter und lassen sich meist von Kummer nichts anmerken, aber so wie es bei jedem Menschen ist muss auch dieser Kummer einmal an die Oberfläche. Dann schlagen Männer etwas oder sogar jemanden kaputt. Traurig wie ich finde. Ich finde einen Mann erst dann stark wenn er wirklich sagen kann was ihn bedrückt. Ein Mann ist dann stark wenn er weinen kann das zeigt mir das er mit sich selbst umgehen kann und nicht versucht stur alles ins ich reinzufressen. Das belastet auf Dauer die Beziehung weil es eben dann raus kommt wenn er mal betrunken ist. Frau frägt sich während er alles zusammenschlägt was los ist und Mann hält Weib für dumm weil sie immer meckert das er soviel trinkt. Reden vor Alkohol das wünsche ich mir in all den Beziehungen dieses Landes.

Keinen Lust auf die Englische Übersetzung
    Sorry dont want explain its to difficult
    "Ein Patriot muß immer bereit sein, sein Land gegen seine eigene Regierung zu verteidigen."

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Blood_Axis's Avatar
    Last Online
    Monday, March 18th, 2019 @ 11:58 AM
    Ethnicity
    Hellenic
    Ancestry
    75% Hellenic. 25% Anglosaxon
    Subrace
    Noric
    Country
    Other Other
    41
    Family
    In a steady relationship
    Religion
    Still searching
    Thanks Thanks Given 
    31
    Thanks Thanks Received 
    57
    Thanked in
    19 Posts
    Sadly, drinking has always been my favorite route of escapism.

I am not an alcoholic or anything, but there are periods where I drink daily, and sometimes heavily. These are usually the periods I experience some emotional stress or I find myself at a dead-end situation.

Then, there are also periods where I don't drink at all, because I just don't feel like it.

I am trying to break this habit, just as I did with smoking (I quit cold turkey).
    Only it's slightly harder with alcohol, because it is so much associated with social situations and it is much more soothing than smoking.

P.S. I have been sad and depressed lately due to various situations. You should take a look at my fridge...it looks like a liquor store!!
    Beer (McFarland, preferably), red wine, sangria, vodka, ouzo and absinthe... :runaway
    Seriously

Senior Member NatRev's Avatar
    Last Online
    Tuesday, September 20th, 2011 @ 09:02 PM
    Ethnicity
    English
    Ancestry
    Anglo Saxon
    Subrace
    Nordid
    Country
    United Kingdom United Kingdom
    49
    Family
    Having a longtime compani
    Politics
    red-brown-green
    Religion
    Pantheist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    I was tee total for nearly a year.

It wasn't for any major reason it was just something I did.

People thought it was odd but no more odder than not smoking... which I must admit is a disgusting habbit... smelly too!

I may drink a few beers at the weekend but never when I'm out and I have to drive. Not even a shandy. It's just a simple rule I try to keep to.

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Irish
    Ancestry
    Ireland
    38
    Religion
    Odinist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Many great people have been destroyed by alcohol.:thumbsdow
    Improvement makes straight roads but the crooked roads without improvment are roads of genius-----
    William Blake

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Pørdy Mountain's Avatar
    Last Online
    Saturday, September 12th, 2009 @ 11:20 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    34
    Occupation
    Student, works in Airport Retail
    Politics
    Man marks the Earth with ruin.
    Religion
    Agnostic
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    I have to say I feel kind of familiar to what Sigurd is saying here.. I've also had my share of "frustrated drinking", ending up with either lots of tears, hurtful words that you (sometimes) wish to be unsaid and so on, and it usually lead me nowhere.

A couple of years ago, I went through a rough time that completely turned my life upside down. I went into some sort of depression, and during those first weeks the only time I actually felt at ease was when I had been drinking. I struggled with sleeping, had panic-attacs almost daily and fainted alot, but when I got drunk I managed to keep my mind off what was troubling me, and that helped me in a way that is hard to explain unless you've been there yourself.

I was fortunate enough to recover from my bad experience (well, I never will forget, but life goes on, right?), and I found other ways that helped me with moving on. One of these ways was talking -a lot of talking. Another way was writing - getting my true feelings out on paper and drawing. I still have some of the drawings I made from that time, and I've considered throwing them away numerous times. I know I will do that someday, I just don't know when.
    "I don't trust or love anyone. Because people are so creepy. Creepy creepy creeps. Creeping around. Creeping here and creeping there. Creeping everywhere. Crippity crappity creepies."
    -Vincent Gallo.

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Irish
    Ancestry
    Ireland
    38
    Religion
    Odinist
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Reading what you have all said is like something i wrote myself i can relate so much.
    William Blake

Page 1 of 5 12345 LastLast