Results 1 to 4 of 4

Thread: "Savner Flerkultur På Ullern"

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    Nordic Union Nordic Union
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Post "Savner Flerkultur På Ullern"

"Det er synd at barna mine ikke får den kompetansen det er å vokse opp i et flerkulturelt miljø"

Julie Brodtkorb (H) mener det er negativt at barna hennes ikke vokser opp i et mer flerkulturelt miljø – selv om Oslo ikke er en delt by, ifølge henne.

Bystyrerepresentant og Ullern-beboer Julie Brodtkorb mener det er negativt for barna hennes at det ikke er et mer flerkulturelt miljø i området. I et intervju med Nettavisen sier hun at det "sånn sett er bedre på østkanten".

- Det er noe positivt med alle våre 15 bydeler, som har ulike særpreg og fordeler. Men jeg mener at det er synd at barna mine ikke får den kompetansen det er å vokse opp i et flerkulturelt miljø, sier Julie Brodtkorb (H) til Aften.

Ullerns fordeler er blant annet er et fantastisk nærmiljø, Nordmarka, museer og kulturliv, og skoler der færre faller fra, ifølge Brodtkorb.

- "Delt by" er stigmatiserende

Hun synes ikke Oslo er en delt by.

- Oslo er en mangfoldig by, der hver av bydelene har sine utfordringer. De politikerne fra venstresiden som argumenterer for at Oslo er en delt by, stigmatiserer hundretusener som trives der de bor, sier Brodtkorb.

Grunnen til at Brodtkorb bor på Ullern til tross for at barna hennes får "et for ensidig skolemiljø", er at barnefaren og eksmannen Tor Aksel Voldberg, en av Norges rikeste finanskjendiser, bor i nærheten.

[...]

- Hva vil du gjøre for å motvirke et ensidig miljø på Ullern?

- De flerkulturelle i området må trives, slik at Ullerns rykte kan spres. For å gjøre noe med boligprisene, må det bli mer attraktivt å bo i øst, slik at flere får lyst til å bo der og boligprisene øker. Da vil de synke på vestkanten, sier Brodtkorb.

[...]
    http://www.osloby.no/nyheter/Savner-...n-6945319.html
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    Nordic Union Nordic Union
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Mener Brodtkorb har et «kaksesyndrom»

Mazyar Keshvari (Frp) reagerer kraftig på at Ullern-beboer Julie Brodtkorb (H) mener det er synd at barna hennes ikke får vokse opp i et mer flerkulturelt miljø.

- Jeg begynner å bli skikkelig lei, sier Mazyar Keshvari (Frp).

Aften skrev onsdag om Julie Brodtkorbs intervju i Nettavisen, der hun mener det er negativt for barna hennes å ikke vokse opp i et mer flerkulturelt miljø. Overfor Aften utdypet hun at det er synd at barna ikke får den kompetansen det er å vokse opp slike steder.

- Sitter på godsene sine

Keshvari mener Brodtkorb lider av et «kaksesyndrom».

- De sitter på godsene sine på vestkanten og snakker om hvor flott og fantastisk det er med flerkulturelle områder. Så har de ikke noe av dette fantastiske selv, hverken i vennekretsen, nabolaget, skolen eller fotballaget, sier Keshvari.

Han mener at hvis barna lider under en manglende flerkulturell omgangskrets, er det svært enkelt å gjøre noe med det:

- Flytt barna til Gran skole eller en annen skole med høy minoritetsandel hvis du synes disse miljøene er så fantastiske, sier Keshvari.

- Lever ikke slik de snakker

Han påpeker at slike virkelighetsoppfatninger er symptomatiske spesielt for «vestkantstanden» i Høyre og Arbeiderpartiet.

- Jonas Gahr Støre fra Ris er det fremste eksempelet hos Arbeiderpartiet. Men også byrådsleder Røsland mener det ikke er noen problemer med skoler der minoriteter er i flertall. Det er en manglende respekt for folk som opplever utfordringer daglig i sitt nærmiljø og på skolene, sier Keshvari.

Ifølge ham gjør den store avstanden mellom liv og lære at Brodtkorbs uttalelser bare blir «billig og tom retorikk».

Mener andre er mer realistiske

- Jeg kjenner flere med minoritetsbakgrunn som skulle ønske de kunne flytte til steder med flere etniske nordmenn. I motsetning til Brodtkorb eller Gahr Støre har de ikke mulighet til å flytte den veien, sier Keshvari.

Keshvari mener at Høyre- og Arbeiderparti-folk i bystyret som kommer fra østlige bydeler, ofte har en mye mer realistisk tilnærming til problemstillingene.

- De flyter ikke oppe på en sky, men vedgår at det er utfordringer vi må løse, sier Keshvari.

Brodtkorb: – Jeg ble fremstilt feil

Julie Brodtkorb selv mener at hun ble fremstilt feil i onsdagens Aften, og sier at hun ikke står inne for sitatene.

- Jeg skjønner hans reaksjon svært godt slik intervjuet ble fremstilt i artikkelen. Jeg vil tillegge at det virket lite opplyst, sier Brodtkorb.

Hun presiserer deretter at det er Aftens artikkel hun er misfornøyd med, ikke Nettavisens opprinnelige artikkel. Til Nettavisen sa hun: "Tenk for et fortrinn, da, å vokse opp på en skole med mange forskjellige kulturer, språk og impulser. Det får ikke mine barn på Oslo vest. Sånt sett kan man si det er bedre på østkanten".

- Det er jo akkurat dette Keshvari reagerer på som billig og tom retorikk, som lider av et «kaksesyndrom»?

- Du har fått sitatet, og det regner jeg med å se i avisen, svarer Brodtkorb kort.
    http://www.osloby.no/nyheter/Mener-B...m-6949679.html
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.

Hundhedensk "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Hersir's Avatar
    Last Online
    @
    Status
    Available
    Ethnicity
    Håløyg
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Y-DNA
    I2b1
    mtDNA
    J2a1a1b
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    32
    Zodiac Sign
    Pisces
    Family
    Single adult
    Politics
    Nationalist
    Thanks Thanks Given 
    677
    Thanks Thanks Received 
    524
    Thanked in
    242 Posts
    "Det er synd at barna mine ikke får den kompetansen det er å vokse opp i et flerkulturelt miljø"
    Enda ei gærn kjerring som vil bruke barna sine som forsøksobjekt. Husker hun virkelig ikke hvordan det gikk med lille Elias? Ligger også på youtube: Del 1, del 2

Helt virkelighetsfjerne mennesker som ikke har beina plantet på jorda.

http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=13283

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Þoreiðar's Avatar
    Last Online
    6 Minutes Ago @ 02:33 PM
    Ethnicity
    Scandinavian
    Ancestry
    East Norwegian + distant Finnish
    Subrace
    Nordid + reduced CM
    Country
    Norway Norway
    29
    Occupation
    Traditional Craftsman
    Politics
    Family, Nation & Nature
    Religion
    Heathen Worldview
    Thanks Thanks Given 
    1,719
    Thanks Thanks Received 
    986
    Thanked in
    466 Posts
    Om jeg ikke hadde vært imot barnemishandling, ville jeg heller foreslått for dem å sende ungene sine som utvekslingstudenter til en av favelaene i Brasil eller et eller annet slumstrøk i Johannesburg et par år. Der kan barna deres tilegne seg all den fantastiske kompetansen som flerkulturelle miljø har å tilby, uten at de må se seg nødt til å gjøre det norske samfunnet til et helvete, ett nabolag om gangen.
    A nation is an organic thing, historically defined.
    A wave of passionate energy which unites past, present and future generations