Results 1 to 3 of 3

Thread: Tore Tvedt Vitner I 22/7-rettsaken På Tirsdag - Tar Ikke Avstand Fra Breivik[intervju]

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    Nordic Union Nordic Union
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Tore Tvedt Vitner I 22/7-rettsaken På Tirsdag - Tar Ikke Avstand Fra Breivik[intervju]

Vigrid-Tvedt: Breiviks synspunkter er helt standard

(VG Nett) Når Vigrid-grunnlegger Tore W. Tvedt (69) skal vitne i terrorrettssaken, vil han nekte å ta avstand fra massedrapet til Anders Behring Breivik.

- Jeg tar ikke stilling til det, jeg vil ikke bli spurt om det en gang. Jeg gir faen. Jeg har ikke bedt dem om å bli vitne, de har bedt meg, sier 69-åringen.

Lederen for det rasistiske nettverket Vigrid baserer sin ideologi på norrøn mytologi, forfekter raselære og mener Adolf Hitler var «Europas redningsmann», og en «frelser».

Ifølge Breivik-forsvarerne skal Tore W. Tvedt være et levende bevis på at terroristen ikke er alene om å hevde at Norge er i krig.

- En planlagt utryddelse

- Dette er krig. En bevisst planlagt genetisk og kulturell utryddelse av et folk. Breiviks politiske synspunkter er helt standard. Det er ikke noe hokus pokus med hans verdensforestilling eller hans politiske synspunkt eller beskrivelse av situasjonen, mener Tvedt.

Tirsdag trer han tilbake i offentligheten. Han skal vitne som et ledd i forsvaret for Anders Behring Breivik.

- Breivik er min voldelige kopi. Begge ser at vi er i en krig og ingen av oss har særlig positivt syn på kulturmarxisme.

Han forteller videre at utover det, er han og Breivik svært forskjellige.

- Han er frimurer, det hater jeg. Han er kristen, det hater jeg. Han er sionist, det hater jeg. Han hater Hitler, jeg hyller Hitler. Han hyller Israels eksistens og mener det er kjernen i vår motstandskamp. Jeg mener Israels eksistens er en av de siste spikerne i vårt folks kiste.

- Forrædere

Vigrid-grunnleggeren forteller at han er klar motstander av vold for å nå politiske mål.

Han uttrykker samtidig forakt for Arbeiderpartiet-topper som Jens Stoltenberg og Jonas Gahr Støre.

- Jeg har bare ett ord å si om Stoltenberg og Støre og det er at de er søppel. Jeg ser på de to som hjernevaskede lakeier og forrædere, som jeg kun har lyst til å plante et eller annet i tryne på. Jeg kan ikke identifisere meg med hvite etniske nordmenn som gjør alt de kan for å utrydde sitt eget folk.

- Fortjener de å dø?

- Nei. De fortjener at det norske samfunn og media våkner opp og blir vaktbikkja til det norske folk, som sikrer demokrati og frihet. Mediene er i realiteten det motsatte nå. Den politiske makteliten må konfronteres med det kollektive selvmordet de leder folket vårt inn i, svarer han.
    Kilde:
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10065812

På denne VG-lenken finnes også et videoinnslag med Tvedt.
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.

Hundhedensk "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Hersir's Avatar
    Last Online
    @
    Status
    Available
    Ethnicity
    Håløyg
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Y-DNA
    I2b1
    mtDNA
    J2a1a1b
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    32
    Zodiac Sign
    Pisces
    Family
    Single adult
    Politics
    Nationalist
    Thanks Thanks Given 
    675
    Thanks Thanks Received 
    523
    Thanked in
    241 Posts
    - Dette er krig. En bevisst planlagt genetisk og kulturell utryddelse av et folk.
    Rett. Dette er brudd på FN-konvensjonen om vern av biologisk mangfold, Norge var et av de første landene som ratifiserte denne.

Om noen hevder at det ikke gjelder mennesker så er faktisk genetisk mangfold innbefattet: "Genetisk mangfold vil si den genetiske variasjonen i arvematerialet innenfor en art – enten variasjon mellom populasjoner eller variasjon innenfor samme populasjon. Alle individer har sine særlige egenskaper, og det finnes ikke to spurver eller to maur som er helt like. Den genetiske variasjonen er avgjørende for artens evne til å overleve og tilpasse seg miljøendringer.""

Selv om han bruker et japansk samuraisverd som norrønt seremonisverd og står med henda i lomma når han snakker, synes jeg Tvedt klarte seg bedre enn i tidligere intervjuer, hvor han virkelig fremstår som en nyttig idiot.

Vigrid er såpass demonisert at det sikkert ikke hadde gjort noe fra eller til om han hadde offentlig tatt stilling til 22. Juli.

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    Nordic Union Nordic Union
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Hersir View Post
    Vigrid er såpass demonisert at det sikkert ikke hadde gjort noe fra eller til om han hadde offentlig tatt stilling til 22. Juli.
    Det er vel ikke lett for Vigrid å bli mer demonisert enn de allerede er, nei. Hitler-dyrking, Holocaust-revisjonisme og en mildt sagt kritisk innstilling til jøder - det blir vanskelig mer kjettersk enn dette!

Ellers må jeg bare nevne at jeg er litt skuffet over at Mullah Krekar og Mohammad Mohyeldeen ikke skal vitne i retten likevel. Det kunne vært litt underholdende.

Vitneflukt: http://www.dagbladet.no/2012/06/03/n...ivik/21897637/

Quote Originally Posted by Hersir View Post
    Rett. Dette er brudd på FN-konvensjonen om vern av biologisk mangfold, Norge var et av de første landene som ratifiserte denne.

Om noen hevder at det ikke gjelder mennesker så er faktisk genetisk mangfold innbefattet: "Genetisk mangfold vil si den genetiske variasjonen i arvematerialet innenfor en art – enten variasjon mellom populasjoner eller variasjon innenfor samme populasjon. Alle individer har sine særlige egenskaper, og det finnes ikke to spurver eller to maur som er helt like. Den genetiske variasjonen er avgjørende for artens evne til å overleve og tilpasse seg miljøendringer."
    Dette er bare kamuflert, hatefull RASISME assa!

"Rasismen i Breiviks høyreekstremisme"

Noen godbiter fra denne kronikken:

I retten 31. mai redegjorde professor Terje Emberland for hvorfor han vurderte Anders Behring Breiviks ideologi som fascistisk. I Emberlands vurdering av om en slik fascisme var uttrykk for en psykose inngikk flere sammenligninger med rasistisk SS-ideologi.
    Hvorfor er vi ikke overrasket? Her klarer man som vanlig å trekke paralleller til både fascisme og demonisk, rasistisk SS-Nazisme. Så intellektuelt da.

Dette reagerte Behring Breivik på i sine kommentarer til vitnet, der han avviste at han har snakket om raser, og heller har konsentrert seg om etniske grupper. Dette er en viktig del av terroristens imagebygging: rasismen er så diskreditert at det, selv for en mann som Breivik, er nødvendig å distansere seg fra den.
    Alle som snakker om etniske grupper, er EGENTLIG onde, fascistiske SS-Nazister (...)

Kompendiet inkluderer en tekst (2.24) som sterkt forsvarer rasetenkning, og som hevder at det å skille rasene er en «evig lov» vi vil bli hardt straffet for å nekte å adlyde. Teksten, signert pseudonymet Reconquista, er kort sagt klassisk, utilslørt rasisme med den hvite rase som best og mest intelligent.
    (...) som mener at den hvite rasen på alle måter er overlegen alle andre raser. Denne egentlige ideologien forsøker man altså å kamuflere ved å snakke om alle etniske gruppers rett til eksistens, suverenitet osv. Grunnen er at det ikke er sosialt akseptert å være åpen rasehater, så da må man dekke det litt til med annen terminologi. Dalai Lama er naturligvis også en tilslørt rasist. Oh wait, bare europeere kan jo være rasister.

Man avslutter kronikken med følgende:

Det er altså ingen grunn til la seg lure av terroristens PR-strategi: Breivik er rasist, og en av målsettingene er å bevare «den nordiske rasens» renhet.
    Det er helt åpenbart at forfatteren mener at nordiske mennesker ikke har noen rett til å eksistere, ha en egen identitet og en egen kultur. For en j*vla rasist!
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.