Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Thread: Hvilket Parti?

Senior Member Ensomheten's Avatar
    Last Online
    Thursday, August 2nd, 2012 @ 05:47 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    120
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Problemet med slike småpartier er at de ikke har og aldri vil få innflytelse. Noe skyldes folkene bak, som ofte er ”originaler” med virkelighetsfjerne visjoner uten støtte i befolkningen. I tillegg er nordmenn flest moderate kulturnasjonalister, ikke ekstreme rasenasjonalister. Alt som lukter av gammel nasjonalsosialistisk tankegods er steindødt i Norge. Hvis man ikke greier å overkomme antipatien mot å stemme på et av de etablerte partiene kan man like gjerne bli hjemme.

Med fare for å gjenta meg selv, hvis man ønsker å bidra i kampen for etniske nordmenns rett til eget land, bevaring av vår kulturarv osv. finnes det bedre måter enn å stemme på tullepartier. I et tidligere innlegg skrev jeg:
    Fokuser på positivt kultur og identitetsarbeid, legg lokk på den verste frustrasjonen over dagens situasjon… Ta høyere utdannelse slik du kan være med å påvirke fremtiden til vårt folk på en positiv måte. Vi trenger høyt utdannende mennesker som deler vårt syn. Og vi trenger de plassert rundt i vanlige samfunnsinstitusjoner, ikke samlet i en marginalisert gruppe. Dann heller uformelle nettverk av dedikerte fortrinnsvis voksne mennesker som kan gjøre en forskjell på sikt.
    Det er fortsatt den beste måten man kan bidra på. Problemet er at alt for mange verken har tålmodighet eller vilje til slik langsiktig tenkning.

Akasha: Det klarest nasjonalkonservative partiet på Stortinget er Senterpartiet. Kystpartiet og Demokratene i enda større grad, men de er langt unna reell innflytelse. Det eneste partiet som kan påvirke innvandrings- og integreringspolitikken i positiv forstand er FrP, selv om resten av politikken deres er uspiselig. Det gjenstår å se om FrP står ved innvandringspolitikken sin skulle de havne i regjering med Høyre, men de bør få en sjanse. Vi har uansett ikke stort å tape. Slik demografien utvikler seg i Norge jobber velferdsstaten MOT våre interesser. Ta fra folk den statlige suttekluten deres og de vil fort forstå hvilke fellesskap som virkelig betyr noe. Står valget mellom en sterk stat tuftet på multikulturelle idealer og en nattvekterstat foretrekker jeg det siste.

En liten digresjon til Lydigs betraktninger, SV er kanskje det etablerte partiet som i minst grad ivaretar etniske nordmenns interesser. Deres solidaritet er basert på internasjonal sosialisme. Motstanden mot EU har helt andre grunner enn ønske om å beholde nasjonal suverenitet.

Senior Member Lydig's Avatar
    Last Online
    Tuesday, August 14th, 2012 @ 10:56 AM
    Ethnicity
    Norwegian
    Subrace
    Nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordic Union Nordic Union
    Protestant
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Jeg liker sosialpolitikken til SV, jeg syns partiet i stor grad fører sympatisk politikk! Jeg nevnte ovenfor at jeg ikke støttet innvandringspolitikken deres og alt dette måtte medføre seg!
    -Personlig stemmer jeg Senterpartiet!

Jeg har gjennom flere innlegg her på Skadi lagt frem hva jeg mener burde være fasiten på hvordan vi kan oppnå makt!

Jeg velger å sitere meg selv fra tidligere innlegg:

Jeg mener kampen for og kjempe for Nasjonal Sosialisme er viktig, men fortsatt at en tar avstand fra "nazisme". Kan du se for deg hvilken støtte en kunne fått av etniske norske (eller svenske som bor i norge for den saks skyld) om friske 23 åringer kom ut fra NTNU med en grad i statsvitenskap og argumenterte for hvor bra ett samfunn basert på sosialisme og nasjonalisme hadde vært! Vi hadde ikke trengt og skamme oss over det vi ønsker! Når jeg sier skammer, så mener jeg at vi blir møtt med rasistiskte motforestillinger!
    Problemet er bare det at mange av de som ønsker det beste for vår rase, holder munn! De som åpner munner er disse "nynazistene", pøblene altså! Argumentasjonen er skral, de baserer seg ofte på en artikkel de har lest samme dagen!
    Ofte har jeg argumentert mot de, selv om jeg er enig, kun for å teste de retoriske evnene deres!

Mine tips er å holde Jødedom ut av diskusjonen! Drit i de forbanna jødene!
    Forklar om situasjonen i dagens Norge, snakk om holdningene til den enkelte!
    Skal man vekke interessen til Ola og Kari, så er ikke jødedom ett tema! Det og forklare om alt jødene har gjort er bortkastet! Få det nasjonalistiske inni individet! Når det er gjort, så klarer mennesker og rote til seg resten om de vil brenne for saken!
    Kapitalisme er ikke mer til den enkelte!
    Kapitalisme er mer til enkelte!

-Lydig

Senior Member Ensomheten's Avatar
    Last Online
    Thursday, August 2nd, 2012 @ 05:47 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    120
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Problemet med SVs sosialpolitikk er at de knapt nok setter noen grenser for den. Forskjellene på sosialpolitikken deres og AP/SP er uansett så marginal at det i seg selv ikke er en god grunn til å stemme på dem.

Norge førte under Gerhardsen en politikk som var både nasjonalistisk og sosialistisk, men termen(e) er uansett problematisk av åpenbare grunner. Restene av denne politikken finner man helt klart i deler av SV, men der er den blandet med andre standpunkter som er suicidale sett fra et nasjonalt ståsted.

Senterpartiet er det naturlige valget for de som ønsker å bevare mest mulig av det Norge som en gang var. Problemet er at innvandringen, som kanskje er den største trusselen mot norsk selvråderett må vike for mer kortsiktig maktpolitikk. Men fortsatt et godt valg av deg Lydig

Senior Member Enorthmar's Avatar
    Last Online
    Friday, August 24th, 2012 @ 10:06 AM
    Ethnicity
    Norwegian
    Subrace
    Nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Buskerud Buskerud
    33
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Som nasjonalsosialist ønsker jeg naturligvis et nasjonalsosialistisk alternativ, tilsvarende f.eks. Svenskarnas Parti og Danskernes Parti. Dersom jeg måtte stemt på et av de nåværende partiene over sperregrensen, ville jeg nok stemt på Senterpartiet. Dette er fordi de er sterkt imot EU, de vil ha oss ut av Schengen-avtalen, de har sterkt fokus på at Norge skal være selvforsynt med mat, de ønsker visstnok å forby tvangslemlestelse av barn (noe som ville gjort Norge enda mindre attraktivt for jøder), og de virker mer nasjonalromantiske.

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Enorthmar View Post
    Som nasjonalsosialist ønsker jeg naturligvis et nasjonalsosialistisk alternativ, tilsvarende f.eks. Svenskarnas Parti
    Syns du ikke kanskje det er en mildt overdrivelse å kalle SvP for et rent nasjonalsosialistisk parti?

Partiet har nasjonalsosialistiske røtter, men det kan neppe sies å være nasjonalsosialistisk idag, med mindre man benytter seg av en meget bred, løs definisjon av begrepet. Eller har du andre tanker om dette?
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.

Senior Member Enorthmar's Avatar
    Last Online
    Friday, August 24th, 2012 @ 10:06 AM
    Ethnicity
    Norwegian
    Subrace
    Nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Buskerud Buskerud
    33
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Olavssønn View Post
    Syns du ikke kanskje det er en mildt overdrivelse å kalle SvP for et rent nasjonalsosialistisk parti?

Partiet har nasjonalsosialistiske røtter, men det kan neppe sies å være nasjonalsosialistisk idag, med mindre man benytter seg av en meget bred, løs definisjon av begrepet. Eller har du andre tanker om dette?
    Joda du har rett, det blir litt generaliserende å kalle det nasjonalsosialistisk. Jeg kalte det aldri "rent nasjonalsosialistisk" men. Uansett ligger det nå iallfall radikalt nærmere nasjonalsosialismen enn noe som helt norsk parti.

Senior Member Olavssønn's Avatar
    Last Online
    Saturday, August 25th, 2012 @ 04:38 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian-Scandinavian
    Ancestry
    My known ancestry is Norwegian
    State
    26
    Politics
    Identitarian
    Religion
    Germanic & Indo-European Heathen
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Enorthmar View Post
    Joda du har rett, det blir litt generaliserende å kalle det nasjonalsosialistisk. Jeg kalte det aldri "rent nasjonalsosialistisk" men. Uansett ligger det nå iallfall radikalt nærmere nasjonalsosialismen enn noe som helt norsk parti.
    Nei, du brukte ikke formuleringen "rent nasjonalsosialistisk", men det er jo litt det man tenker om noe kalles nasjonalsosialistisk. Uansett, SvP er vel kanskje et av de politiske partiene i Skandinavia (om ikke det eneste) som lener seg litt mer mot nasjonalsosialismen. De kaller seg ikke åpent nasjonalsosialistiske, men det er jo gjerne denne merkelappen de får i massemedia (ikke at dette er noe unikt, men... ) Som parti tar de ikke noen stor avstand til nasjonalsosialismen (de eier bl.a. butikken Arminius som selger en del nasjonalsosialistisk litteratur, for eksempel), men spørsmålet er jo om punktprogrammet deres og den informasjonen de har offentliggjort om sin politikk og ideologi alene er tilstrekkelig til å klassifisere partiet som nasjonalsosialistisk. Ser at de er kritiske til dagens demokrati, og tilsynelatende ønsker å erstatte dette med et annet system:

"Dagens statsskick har varit ett experiment som varat i ungefär ett sekel och det negativa resultatet av det går inte att ta miste på idag. Det demokratiska systemet är en av huvudanledningarna till den kaosartade situation som börjar sprida sig allt mer då dagens statsskick bygger på ansvarslöshet, egoism och folksplittring, vilket har möjliggjort inflytande för allehanda särintressen på bekostnad av allmänhetens dito. Ett nytt system där kompetens, ansvar och allmännytta är ledord måste ersätta det nuvarande systemet för att kunna lösa krisen som skapats och sedan kontinuerligt förbättra Sverige."

Men deres forklaring av det nye systemet er for diffus - hvordan skal det fungere i praksis? Det høres selvsagt bra ut med et system basert på "kompetens, ansvar och allmännytta", men det sier ikke så mye om hvordan det skal utføres. Jeg vet ikke om jeg ville stemt på et parti som er så uklare om hva de faktisk ønsker å innføre om de kommer til makt. På dette området er det litt lettere å vite hvor man har partier som Nationaldemokraterna.
    "Man evolved in cooperating groups united by common cultural and genetic ties, and it is only in such a setting that the individual can feel truly free, and truly protected. Men cannot live happily alone and without values or any sense of identity…" - Alain de Benoist
    Motpol.nu - Alternative Right - Arktos.com
    Click here for a sound-track to my posts.

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Þoreiðar's Avatar
    Last Online
    19 Minutes Ago @ 02:04 AM
    Ethnicity
    Scandinavian
    Ancestry
    East Norwegian + distant Finnish
    Subrace
    Nordid + reduced CM
    Country
    Norway Norway
    29
    Occupation
    Traditional Craftsman
    Politics
    Family, Nation & Nature
    Religion
    Heathen Worldview
    Thanks Thanks Given 
    1,714
    Thanks Thanks Received 
    986
    Thanked in
    466 Posts
    Så er snart tiden inne, atter en gang, for å velge våre utkårede på Stortinget.

Hvilket parti tenker folk å stemme på i 2017?

Selv er jeg, som de fleste andre medlemmer tidligere i tråden, splittet mellom Senterpartiet og Fremskrittspartiet. Sistnevnte vinner min gunst utelukkende på bakgrunn av den forholdsvis strenge innvandringspolitikken sin og for å (tilsynelatende) ta kulturproblemene blant fremmedetniske i landet på alvor.

Senterpartiet er dog et noe mer spiselig parti, og går også på en forholdsvis streng linje angående innvandring. Der FrP ønsker å øke arbeidsinnvandringen fra EU, ønsker SP å melde Norge ut av EØS og Schengen, noe som mest sannsynlig ville gjort det langt vanskeligere for både arbeidsinnvandrere og økonomiske migranter å få innpass i landet. På den andre siden, ønsker SP å øke antallet årlige kvoteflyktninger til 1500 fra dagens 1200.

Spørsmålet er bare hvor hardnakka og rakrygga en typisk SP-politiker vil klare å stå om flodbølgene av migranter plutselig slår imot døra, i forhold til slik Listhaug har stått imot stormene som har inntruffet gjennom de siste årenes "flyktningkrise"...
    A nation is an organic thing, historically defined.
    A wave of passionate energy which unites past, present and future generations

Hundhedensk "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Hersir's Avatar
    Last Online
    @
    Status
    Available
    Ethnicity
    Håløyg
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Y-DNA
    I2b1
    mtDNA
    J2a1a1b
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    32
    Zodiac Sign
    Pisces
    Family
    Single adult
    Politics
    Nationalist
    Thanks Thanks Given 
    675
    Thanks Thanks Received 
    523
    Thanked in
    241 Posts
    Vet ikke om det er noe vits å stemme. Alliansen er et nytt parti som kun har én sak: Norge ut av EØS. Men de er jo bare et nytt mikroparti.

Member Skaaret's Avatar
    Last Online
    1 Week Ago @ 06:04 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Y-DNA
    R-CTS4179
    mtDNA
    T2B9
    Country
    Norway Norway
    State
    Vestfold Vestfold
    35
    Zodiac Sign
    Virgo
    Family
    Engaged
    Occupation
    Assistant manager
    Politics
    Odalist
    Religion
    Odalist
    Thanks Thanks Given 
    1
    Thanks Thanks Received 
    1
    Thanked in
    1 Post
    Ingen av disse partiene passer helt med min egen overbevisning, men jeg kommer nok til å falle ned på SP. Jeg tror ikke SP kan stå i stormen når(om) de kommer i posisjon og tar upopulære beslutninger som media og eliten vil hetse dem for, men man kan alltids håpe... FRP gir i utgangspunktet et inntrykk av å både tåle en storm og være tøffere i innvandringsspørsmål, MEN og dette er et stort MEN.

FRP er internasjonalister, de er liberalister av værste sort. De gir inntrykk av å være tøffe på en del ting, men det skjuler bare det at de ikke har noe imot ubegrenset arbeidsinnvandring og det å selge ut viktig industri og infrastruktur(f.eks. jernbane og vannkraft). Jeg har egentlig ikke så mye imot privat eierskap, men dette med utflagging fra Norge er en uting som FRP egentlig ikke bryr seg om.

Jeg tror at om SP kommer til makten og svikter så har det mindre konsekvenser enn om FRP kommer i posisjon og gjør realitet av sin versjon av utopia.

FRP føler jeg taler med kløyvet tunge, de er populister og er flinke til å plukke opp missnøye i folket og spille på det, men jeg tror de bare bruker det til egen vinning og vil svikte velgerbasen sin på de kontroversielle spørsmålene om de må.

Page 2 of 2 FirstFirst 12