Results 1 to 3 of 3

Thread: Etniske Nordmenn Som Urbefolkningsminoritet I Norge

Member
    Last Online
    Thursday, August 12th, 2010 @ 11:11 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Country
    Norway Norway
    State
    Hordaland Hordaland
    In a steady relationship
    Occupation
    Arbeider
    Politics
    Urbefolkningsaktivist
    Religion
    Forfedrekult & animisme
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Etniske Nordmenn Som Urbefolkningsminoritet I Norge

Jeg bruker vanligvis ikke betegnelsen germanere om oss nordmenn, liker bedre betegnelsen etniske nordmenn. Som er mer politisk korrekt og derfor mer plausibelt å bruke i den offentlige debatten og flere vil forstå poengene.

For etter min mening bør de etniske samene i Norge være det ideologiske og organisatoriske forbildet for alle framtidige forsøk på etnisk organisering av de germanske folkegrupper, herunder oss etniske nordmenn.

De germanske folk, eller rettere sagt de germanere med en etnisk identitet som sådan, er allerede små minoriteter i alle dagens germanske landområder, kanskje er potensialet nå bare så lite som 10-20% av den samlede befolkningen.

Aktivister har fokusert altfor mye på nasjonalisme og andre politiske ideologier, når fasiten på hvordan et lite folk kan oppnå enorm makt har lagt foran oss hele tiden; Samene og hva de har fått til i Finnmark de siste tiårene, feks gjennom Finnmarksloven:

http://en.wikipedia.org/wiki/Finnmark_Act

Dersom innfødte i alle germanske landområder organiserte seg som etniske minoriteter, og førte den samme borgerrettighets ogg urbefolkningskampen som samene har ført tidligere, så tror jeg det vil være det som skal til for å snu dagens sørgelige utvikling på lang sikt.

Germania incognita
    „Friend of Germanics”
    Skadi Funding Member
    Hersir's Avatar
    Last Online
    @
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Y-DNA
    I2b1
    mtDNA
    J2a1a1b
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    33
    Zodiac Sign
    Pisces
    Family
    Single adult
    Politics
    Nationalist
    Thanks Thanks Given 
    1,257
    Thanks Thanks Received 
    939
    Thanked in
    437 Posts
    Etniske nordmenn? Finnes det noen andre typer nordmenn da?
    Bra at disse gutta har på seg tskjorta, ellers hadde jeg trodd at de var utlendinger: http://gfx.dagbladet.no/labrador/126...ctive/960x.jpg

Det du snakker om er identitær politikk, virker ikke som den har kommet noe særlig i gang her. I Sverige og Frankrike (f.eks bloc identitare) er det endel organisasjoner. KultOrg kan kanskje kalles en identitær forening.

Nordisk Forbund har mange tekster som er relevante, her er et identitært manifest: http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=114

Forandring og utvikling
    – Den identitære metapolitikkens praksis
    : http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=119

"Make strong old dreams lest our world lose heart." -Ezra Pound

Support Skadi forum

Member
    Last Online
    Thursday, August 12th, 2010 @ 11:11 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Country
    Norway Norway
    State
    Hordaland Hordaland
    In a steady relationship
    Occupation
    Arbeider
    Politics
    Urbefolkningsaktivist
    Religion
    Forfedrekult & animisme
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Hei ja, er klar over den identitære bevegelsen som nå er under oppbygging overalt i Europa, men er litt skeptisk fordi den særlig i Sverige frontes av personer med bakgrunn fra det som folk flest oppfatter som nynazistiske organisasjoner.

Men ja, mange av mine ideer i denne åpningstråden er delvis inspirert av identitære ideer. Men jeg mener det bør gjøres mer politisk korrekt og man bør søke å oppnå bred folkelig støtte, for enkelte av disse identitære manifestene virker litt intellektuelt høytsvevende og vil aldri nå langt ut i folket.

I disse Facebook-tider kunne vi feks prøvd å danne en gruppe med mål å bli større enn antallet medlemmer i samisk manntall (14.500), slik at vi allerede ved stiftelsen av Norges andre urbefolkningsminoritet var Norges de facto største urbefolkningsminoritet?

Så hvorfor ikke gjøre det litt mer folkelig slik som jeg foreslår; "-Vår etnisk norske minoritet jobber for å oppnå de samme rettigheter som samene, hverken mer eller mindre, alt annet er demonisering og rasisme mot vårt minoritetsfolk".

Jeg tenker meg i første omgang at en slik ny norsk folkegruppe bør grunnlegges som en livssynsminoritet, altså som en slags forfedrekult. Da har denne religiøse minoriteten allerede samme rettsbeskyttelse mot forfølgelse, trakassering og demonisering som samer, jøder, sigøynere, muslimer allerede har i Norge, og kan bruke en slik trygg religiøs plattform til å misjonere videre for å skaffe flere medlemmer til det etniske manntallet.

PS! Har ingen problemer med å akseptere de to mørkhudede på bildet der som norske, om de faktisk er norske statsborgere. Når den demokratisk valgte majoritetsmakten i Norge har bestemt seg for å utvide begrepet for hvem som skal kunne være norsk, er det bedre at de etniske nordmenn som er uenig med dette norskhetsbegrepet bryter ut og danner sin egen etniske minoritet basert på hva vi mener det vil si å være norsk. Bare dumt å hetse andre norske, slik jeg ser antydninger til i ditt første avsnitt. På den negative måten kommer vi ihvertfall ingen vei videre fra nå.