Jeg bruker vanligvis ikke betegnelsen germanere om oss nordmenn, liker bedre betegnelsen etniske nordmenn. Som er mer politisk korrekt og derfor mer plausibelt å bruke i den offentlige debatten og flere vil forstå poengene.
For etter min mening bør de etniske samene i Norge være det ideologiske og organisatoriske forbildet for alle framtidige forsøk på etnisk organisering av de germanske folkegrupper, herunder oss etniske nordmenn.
De germanske folk, eller rettere sagt de germanere med en etnisk identitet som sådan, er allerede små minoriteter i alle dagens germanske landområder, kanskje er potensialet nå bare så lite som 10-20% av den samlede befolkningen.
Aktivister har fokusert altfor mye på nasjonalisme og andre politiske ideologier, når fasiten på hvordan et lite folk kan oppnå enorm makt har lagt foran oss hele tiden; Samene og hva de har fått til i Finnmark de siste tiårene, feks gjennom Finnmarksloven:
http://en.wikipedia.org/wiki/Finnmark_Act
Dersom innfødte i alle germanske landområder organiserte seg som etniske minoriteter, og førte den samme borgerrettighets ogg urbefolkningskampen som samene har ført tidligere, så tror jeg det vil være det som skal til for å snu dagens sørgelige utvikling på lang sikt.
Bookmarks