Results 1 to 3 of 3

Thread: Etniske Nordmenn Som Urbefolkningsminoritet I Norge

Member
    Last Online
    Thursday, August 12th, 2010 @ 10:11 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Country
    Norway Norway
    State
    Hordaland Hordaland
    In a steady relationship
    Occupation
    Arbeider
    Politics
    Urbefolkningsaktivist
    Religion
    Forfedrekult & animisme
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

Etniske Nordmenn Som Urbefolkningsminoritet I Norge

Jeg bruker vanligvis ikke betegnelsen germanere om oss nordmenn, liker bedre betegnelsen etniske nordmenn. Som er mer politisk korrekt og derfor mer plausibelt bruke i den offentlige debatten og flere vil forst poengene.

For etter min mening br de etniske samene i Norge vre det ideologiske og organisatoriske forbildet for alle framtidige forsk p etnisk organisering av de germanske folkegrupper, herunder oss etniske nordmenn.

De germanske folk, eller rettere sagt de germanere med en etnisk identitet som sdan, er allerede sm minoriteter i alle dagens germanske landomrder, kanskje er potensialet n bare s lite som 10-20% av den samlede befolkningen.

Aktivister har fokusert altfor mye p nasjonalisme og andre politiske ideologier, nr fasiten p hvordan et lite folk kan oppn enorm makt har lagt foran oss hele tiden; Samene og hva de har ftt til i Finnmark de siste tirene, feks gjennom Finnmarksloven:

http://en.wikipedia.org/wiki/Finnmark_Act

Dersom innfdte i alle germanske landomrder organiserte seg som etniske minoriteter, og frte den samme borgerrettighets ogg urbefolkningskampen som samene har frt tidligere, s tror jeg det vil vre det som skal til for snu dagens srgelige utvikling p lang sikt.

Hundhedensk "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Hersir's Avatar
    Last Online
    @
    Status
    Available
    Ethnicity
    Hlyg
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Y-DNA
    I2b1
    mtDNA
    J2a1a1b
    Country
    Norway Norway
    State
    South Trondelag South Trondelag
    32
    Zodiac Sign
    Pisces
    Family
    Single adult
    Politics
    Nationalist
    Thanks Thanks Given 
    867
    Thanks Thanks Received 
    637
    Thanked in
    287 Posts
    Etniske nordmenn? Finnes det noen andre typer nordmenn da?
    Bra at disse gutta har p seg tskjorta, ellers hadde jeg trodd at de var utlendinger: http://gfx.dagbladet.no/labrador/126...ctive/960x.jpg

Det du snakker om er identitr politikk, virker ikke som den har kommet noe srlig i gang her. I Sverige og Frankrike (f.eks bloc identitare) er det endel organisasjoner. KultOrg kan kanskje kalles en identitr forening.

Nordisk Forbund har mange tekster som er relevante, her er et identitrt manifest: http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=114

Forandring og utvikling
    – Den identitre metapolitikkens praksis
    : http://www.nordiskaforbundet.se/artikel.asp?aID=119

Member
    Last Online
    Thursday, August 12th, 2010 @ 10:11 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Country
    Norway Norway
    State
    Hordaland Hordaland
    In a steady relationship
    Occupation
    Arbeider
    Politics
    Urbefolkningsaktivist
    Religion
    Forfedrekult & animisme
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Hei ja, er klar over den identitre bevegelsen som n er under oppbygging overalt i Europa, men er litt skeptisk fordi den srlig i Sverige frontes av personer med bakgrunn fra det som folk flest oppfatter som nynazistiske organisasjoner.

Men ja, mange av mine ideer i denne pningstrden er delvis inspirert av identitre ideer. Men jeg mener det br gjres mer politisk korrekt og man br ske oppn bred folkelig sttte, for enkelte av disse identitre manifestene virker litt intellektuelt hytsvevende og vil aldri n langt ut i folket.

I disse Facebook-tider kunne vi feks prvd danne en gruppe med ml bli strre enn antallet medlemmer i samisk manntall (14.500), slik at vi allerede ved stiftelsen av Norges andre urbefolkningsminoritet var Norges de facto strste urbefolkningsminoritet?

S hvorfor ikke gjre det litt mer folkelig slik som jeg foreslr; "-Vr etnisk norske minoritet jobber for oppn de samme rettigheter som samene, hverken mer eller mindre, alt annet er demonisering og rasisme mot vrt minoritetsfolk".

Jeg tenker meg i frste omgang at en slik ny norsk folkegruppe br grunnlegges som en livssynsminoritet, alts som en slags forfedrekult. Da har denne religise minoriteten allerede samme rettsbeskyttelse mot forflgelse, trakassering og demonisering som samer, jder, sigynere, muslimer allerede har i Norge, og kan bruke en slik trygg religis plattform til misjonere videre for skaffe flere medlemmer til det etniske manntallet.

PS! Har ingen problemer med akseptere de to mrkhudede p bildet der som norske, om de faktisk er norske statsborgere. Nr den demokratisk valgte majoritetsmakten i Norge har bestemt seg for utvide begrepet for hvem som skal kunne vre norsk, er det bedre at de etniske nordmenn som er uenig med dette norskhetsbegrepet bryter ut og danner sin egen etniske minoritet basert p hva vi mener det vil si vre norsk. Bare dumt hetse andre norske, slik jeg ser antydninger til i ditt frste avsnitt. P den negative mten kommer vi ihvertfall ingen vei videre fra n.