Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24

Thread: Vi Mangler Samhold

Senior Member Ensomheten's Avatar
    Last Online
    Thursday, August 2nd, 2012 @ 05:47 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    120
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Et konkret tips. Samle en gruppe meningsfeller. Kupp et lokallag i en passende organisasjon og bruk det som base for videre arbeid. Det krever tålmodighet og et langsiktig perspektiv. Får du til dette har du greid mer enn de fleste nasjonalister som klør etter handling.

Satser man for ambisiøst vil man bare feile.

Senior Member Drottin's Avatar
    Last Online
    Tuesday, October 25th, 2016 @ 02:32 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Norse gods customs culture
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Takk for konkret innspill

Takk for innspillet ditt, det fikk meg til å tenke.. Du er nok inne på noe. Å kuppe andre organisasjoner er jo enkelt, herav min iboende speksis til et "åpent" norrønt samhold, uten noen former for bakgrunnsjekk/kontroll.

Faktisk tror jeg at det ofte er nok med 2 på innsiden av en organisasjon, for å "styre" prosesser, slik det norrøne samhold best vil ha nytte av. I min tid i fagforeningene, nei jeg er ikke sosialist, fikk jeg inngående kjennskap til organisasjonenes indre liv, deres svakheter og styrker.

På godt norsk så tror jeg "faen" meg du har definert en klar og tydelig strategi! Et sabla god eksempel på at det trengs flere kluter til for å gjøre reint. Avhengig av type organisasjon (man infiltrerer) vil man kunne støtte, sikre og kjempe for det norrøne samholdet og de verdier vi har og arbeider for.

Member
    Last Online
    Thursday, August 12th, 2010 @ 10:11 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Country
    Norway Norway
    State
    Hordaland Hordaland
    In a steady relationship
    Occupation
    Arbeider
    Politics
    Urbefolkningsaktivist
    Religion
    Forfedrekult & animisme
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Etter min mening bør samene i Norge være det ideologiske og organisatoriske forbildet for alle framtidige forsøk på etnisk organisering av de germanske folkegrupper.

De germanske folk, eller rettere sagt de germanere med en etnisk identitet som sådan, er allerede små minoriteter i alle dagens germanske landområder, kanskje er potensialet nå bare så lite som 10-20% av den samlede befolkningen.

Aktivister har fokusert altfor mye på nasjonalisme og andre politiske ideologier, når fasiten på hvordan et lite folk kan oppnå enorm makt har lagt foran oss hele tiden; Samene og hva de har fått til i Finnmark de siste tiårene.

Senior Member Drottin's Avatar
    Last Online
    Tuesday, October 25th, 2016 @ 02:32 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Norse gods customs culture
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Arbeidet pågår enda

Det var morsomt å se tilbake på denne tråden. Jeg hadde allerede på den tiden arbeidet i mange år med "samholdet" og arbeider den dag i dag med det samme som et slags "privat livsverk". Tar meg den frihet å kalle det samholdet for enkelhets skyld.

Nå er jo mye av det som var aktuelt for 6 år siden utdatert, siden jeg har arbeidet med dette, men jeg ser verdien av at denne tråden fortsetter "bedre med 2 hjerner enn 1".

Anno 2016 så er det mest aktuelle konkretisering av samholdet på ulike områder. Og et emne jeg gjerne vil diskutere er media.

Det jeg vel har konkludert med er at det må deles inn i ulike "prinsipater" for å si det slik. Et av de åpenbare behov er å ha kanaler man har 100% kontroll over selv og bygge opp en mediehåndtering i et slags hierarki ut fra hvilken grad man har kontroll eller ikke. Mediestrategien bør videre spille på flere strenger. En sak er jo å informere selve samholdet, en annen er å informere omverdenen, en tredje er å rekruttere og slik fortsetter det.

Hvordan mener du at "samholdet" skal håndtere media?

Et annet emne jeg trenger å konkretisere/arbeide videre med er av den materialistiske art. Av flere grunner er jeg av den oppfatning av at gode folk som blir en del av samholdet skal motta ulike effekter som føles naturlig. Eksempelvis en pin med et symbol. En kniv. En øks. Vikingesverd. Gullring. Har du noen innspill her?

Page 3 of 3 FirstFirst 123