Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Thread: Vi Mangler Samhold

Senior Member Drottin's Avatar
    Last Online
    Tuesday, October 25th, 2016 @ 02:32 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Norse gods customs culture
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Stolt over hvem vi er

Quote Originally Posted by Freja View Post
    Det er jo dette som er kjernen i kampen om den nordiske egenarten. Som du sier - vi har mange foreninger som tar vare på kulturarven vår, men grunnet påtrykk fra multikulturelle organisasjoner er det den aller viktigste arven - våre gener - som står i fare for å forsvinne for godt.

Det er utarbeidet statistikk som taler sitt klare språk, det blonde håret og de blå øynes tid er snart over. Dette burde skremme de fleste som ennå ikke har tatt stilling i denne saken. Vi må få lov til å være stolte over hva vi er, slik afrikanere "har lov" til å dyrke sin egen hudfarge og opprinnelse. Den store forskjellen mellom nazismen og nasjonalismen må klargjøres og understrekes for folk flest. Det å være stolt over hudfargen sin må bli stuerent!

Svar: Jeg er så enig, stolthet er jo helt klart en av grunnpilarene i et norrønt/nordisk (hva en det skal hete) samhold. "Med hodet høyt hevet"

Mulig man får begynne med litt lobbyvirksomhet blant landets kulturforskere/antropologer etc. i første omgang? For deretter å servere massene klar og entydig informasjon uten å tirre på seg SOS rasisme. Og skulle man få med sistnevnte å gjøre, får man på forhånd ha sørget for at alt informasjonsmateriell er utarbeidet så grundig at man kun behøver å holde opp et speil når de begynner å kalle oss rasister.
    Svar: Informasjon og bruk av informasjon må selvsagt kvalitetssikres, man gir ikke motstandere ammunisjon. Fakta er særdeles viktig! Gode argumenter er også viktig, gode argumenter blir i beste fall en kilde til at andre organisasjoner, som SOS rasisme, undergraver seg selv. La oss ta et eksempel: "Har jeg ikke lov til å være stolt over å være norsk?" Hva skal SOS Rasisme si til det?

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Þoreiðar's Avatar
    Last Online
    20 Minutes Ago @ 02:54 PM
    Ethnicity
    Scandinavian
    Ancestry
    East Norwegian + distant Finnish
    Subrace
    Nordid + reduced CM
    Country
    Norway Norway
    29
    Occupation
    Traditional Craftsman
    Politics
    Family, Nation & Nature
    Religion
    Heathen Worldview
    Thanks Thanks Given 
    1,697
    Thanks Thanks Received 
    982
    Thanked in
    464 Posts
    Quote Originally Posted by Drottin View Post
    Definisjonen på rasisme (som en eller annen idiot har laget) er:
    «...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»
    Og jeg som syntes "forskjellsbehandling på grunnlag av rase" var en grei og utfyllende nok definisjon.

Et slikt samhold er derfor ikke alene, bare i Norge vil det ut fra definisjonen eksistere tusenvis av rasistiske org...
    Av ren nysjerrighet; hva slags (eventuelt hvilke) organisasjoner sikter du til?

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Mange

Quote Originally Posted by Vestfoldingr View Post
    Og jeg som syntes "forskjellsbehandling på grunnlag av rase" var en grei og utfyllende nok definisjon.

Svar:
    Neida, definisjonen er mer utfyllende en som så

Av ren nysjerrighet; hva slags (eventuelt hvilke) organisasjoner sikter du til?
    Svar:

Samisk forening
    Samisk ditt og samisk datt
    Albansk forening
    Og alle andre grupper for ethvert folkeslag, eller nasjonalitet etablert en eller annen gang i Norge etc etc

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Raseopplegget

Personlig driter jeg i rase som et tema overhodet. Et samhold slik jeg ser for meg vil ha regler, vedtekter, søknadsprosesser, kultur, innhold som alt i alt vil eliminere mye av "problematikken" men ikke alt.

Personlig har jeg ikke noe imot andre raser, det er kulturene og religionene som er trusselen i mine øyne. Et samhold slik jeg tenker vil ha en kultur, og en "religion/tro" som er totalt uforenelig med de såkalte "verdensreligionene". Det finnes også hvite muslimer. Men med et godt samhold, rensket for svakheter, vil slike få det svært vanskelig med å delta eller infiltrere samholdet.

Det er jo naturlig at alle som skal være med i samholdet må igjennom en grundig sjekk før de blir "brødre" eller "søstre" (frimurerne er flinke til dette) i samholdet. Vi kan ikke gjøre samme feilen som vikingene, å la konvertitter og annet søppel få flyte rundt i suppa, da er hele samholdet dødfødt.

Nå har jeg jo tidligere "arbeidet" med "spionasje", og derfor litt opptatt av kontroll, jeg tror vi må ha visse krav til hvem som får bli med i et sånt samhold?

Senior Member Freja's Avatar
    Last Online
    Tuesday, June 28th, 2011 @ 12:14 AM
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway
    Subrace
    Nordid
    Country
    Sweden Sweden
    State
    Vastergotland Vastergotland
    Green
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts
    Personlig har jeg ikke noe imot andre raser, det er kulturene og religionene som er trusselen i mine øyne. Et samhold slik jeg tenker vil ha en kultur, og en "religion/tro" som er totalt uforenelig med de såkalte "verdensreligionene". Det finnes også hvite muslimer. Men med et godt samhold, rensket for svakheter, vil slike få det svært vanskelig med å delta eller infiltrere samholdet.

Det er jo naturlig at alle som skal være med i samholdet må igjennom en grundig sjekk før de blir "brødre" eller "søstre" (frimurerne er flinke til dette) i samholdet. Vi kan ikke gjøre samme feilen som vikingene, å la konvertitter og annet søppel få flyte rundt i suppa, da er hele samholdet dødfødt.

Vil det si at jeg - som faktisk velger buddhismen som religion - ikke har tilgang til dette samfunnet? Nå skal det jo selvsagt påpekes at jeg ikke anser meg selv som religiøs, men benytter meg av buddhismen som retningslinjer for livet. Buddhismen er jo heller ikke en religion i ordets rette forstand.

At jeg utøver yoga eller mediterer endrer ikke det faktum at jeg vil preservere både vår kulturarv og vår genetiske egenart. Så hvordan skulle man gå frem for å sjekke hvem som skal få lov til å være med i dette nye samfunnet? Måtte jeg konvertert til denne ene "godkjente" religionen/troen?

Og skulle man være mer avslappet ifht folks rase bare de lett tilpasser seg det nye samfunnet og adopterer den nye troen, slik at en nordisk utseende person av halvt irakisk bakgrunn slipper inn?

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts
    Vil det si at jeg - som faktisk velger buddhismen som religion - ikke har tilgang til dette samfunnet? Nå skal det jo selvsagt påpekes at jeg ikke anser meg selv som religiøs, men benytter meg av buddhismen som retningslinjer for livet. Buddhismen er jo heller ikke en religion i ordets rette forstand.

Svar: Jeg kjenner ikke til Buddhismen. Siden det er en fremmed tro/religion/retningsgiver så vil jeg jo tro at man må vurdere den på lik linje med alt annet. Helt klart en utfordring som et slikt samhold må se nærmere på?

At jeg utøver yoga eller mediterer endrer ikke det faktum at jeg vil preservere både vår kulturarv og vår genetiske egenart. Så hvordan skulle man gå frem for å sjekke hvem som skal få lov til å være med i dette nye samfunnet? Måtte jeg konvertert til denne ene "godkjente" religionen/troen?

Svar: Jeg synes du er flink til å se utfordringer som et slikt samhold må arbeide med. Jeg tror en kontroll av de som skal være sammen med oss er nødvendig, mest for å sikre at samholdet ikke faller i fra hverandre på innsiden. Jeg tror ikke man skal bevege seg inn på dette med konvertering (for øvrig et jøde/muslim/kristen ord som jeg ikke utstår). Religionen/troen/grunnlaget for et tenkt samhold tror jeg ikke skal lanseres som en ny misjonerende verdensreligion (jødedommen er ikke misjonerende, bare islam og kristendommen).

Og skulle man være mer avslappet ifht folks rase bare de lett tilpasser seg det nye samfunnet og adopterer den nye troen, slik at en nordisk utseende person av halvt irakisk bakgrunn slipper inn?
    Svar: Jeg tror ikke du forstår hva jeg sier, rase er et ikke tema, av forhåpentligvis åpenbare grunner. Hva som er praksis er noe helt annet..

Funding Member
    "Friend of Germanics"
    Skadi Funding Member

Þoreiðar's Avatar
    Last Online
    20 Minutes Ago @ 02:54 PM
    Ethnicity
    Scandinavian
    Ancestry
    East Norwegian + distant Finnish
    Subrace
    Nordid + reduced CM
    Country
    Norway Norway
    29
    Occupation
    Traditional Craftsman
    Politics
    Family, Nation & Nature
    Religion
    Heathen Worldview
    Thanks Thanks Given 
    1,697
    Thanks Thanks Received 
    982
    Thanked in
    464 Posts
    Personlig har jeg ikke noe imot andre raser, det er kulturene og religionene som er trusselen i mine øyne.
    Jeg har heller ikke noe "imot" andre raser i utgangspunktet, men det er ikke vanskelig å se at "den nordiske rasen" og dens egenart går en usikker fremtid i møte om vi integrerer oss med fremmede raser.

Vil det si at jeg - som faktisk velger buddhismen som religion - ikke har tilgang til dette samfunnet? Nå skal det jo selvsagt påpekes at jeg ikke anser meg selv som religiøs, men benytter meg av buddhismen som retningslinjer for livet.
    For å kun snakke for meg selv, ville jeg ikke hatt noen problemer med dine buddhistiske rettningslinjer så lenge de ikke motstrider grunnprinsippene eller verdisynet til våre forfedres gamle tro.

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts
    Quote Originally Posted by Vestfoldingr View Post
    Jeg har heller ikke noe "imot" andre raser i utgangspunktet, men det er ikke vanskelig å se at "den nordiske rasen" og dens egenart går en usikker fremtid i møte om vi integrerer oss med fremmede raser.
    Svar: Jeg er enig, men vi omgår dette som et sentralt "tema" i et tenkt samhold. Hva vi praktiserer når det gjelder rase er opp til oss selv, og utfallet av det er jo ganske greit for å si det slik De uskrevne lover.

Enig: så lenge de ikke motstrider grunnprinsippene eller verdisynet til våre forfedres gamle tro så ser ikke jeg heller noen som helst grunn til å se ned på buddhisme. Jeg tror buddhisme og våre forfedres verdier og tro sammenfaller mer en vi tror.

Senior Member Ensomheten's Avatar
    Last Online
    Thursday, August 2nd, 2012 @ 05:47 PM
    Ethnicity
    Norwegian
    120
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Her var det mye bra tanker. Skjønner jeg er innom for sjelden. Et par synspunkter.

Drottin har rett, fokuset på rase vil ødelegge. La andre ta den diskusjonen. Etnisitet (geografisk og kulturell bakgrunn for en folkegruppe) er mindre belastet og mer i samsvar med det ”vanlige” mennesker oppfatter som virkelig. Ingen normale personer vil benekte at nordmenn er en egen etnisk gruppe og at vi har den samme rett som andre til å bevare vår kultur. Etnopluralisme, ikke rasisme.

Fokuser på positivt kultur og identitetsarbeid, legg lokk på den verste frustrasjonen over dagens situasjon. KultOrg er allerede nevnt. Tror de fortsatt er aktive og ville sikkert satt pris på nye medlemmer. Kulturminnevern ol. er strålende. Organisasjonsarbeid generelt er bra. Ved tålmodig og subtil påvirkning vil andre endre mening. Men det vil ta tid. Det er mye som kan gjøres og man lære en god del av venstresiden her. Mer spesifikke planer bør ikke luftes på et åpent forum.

På et personlig plan. Ta høyere utdannelse slik du kan være med å påvirke fremtiden til vårt folk på en positiv måte. Vi trenger høyt utdannende mennesker som deler vårt syn. Og vi trenger de plassert rundt i vanlige samfunnsinstitusjoner, ikke samlet i en marginalisert gruppe. Dann heller uformelle nettverk av dedikerte fortrinnsvis voksne mennesker som kan gjøre en forskjell på sikt. I alt for lang tid har pubertale nazister med opprørstrang fått diskreditere kampen for norsk kultur.

Til slutt. Folk må få lov til å tro og drive med det de vil, men hvis fremmede kulturutrykk er en veldig stor del av livet til en ung person vil jeg stille spørsmålet om hvor dypt engasjementet sitter. Men det er en individuell vurdering og ingen grunn til å ekskludere noen. Ingen kultur har noensinne vært ”ren” så at vi i dag henter inspirasjon fra Asia ser jeg ikke som noen verre en tidligere tiders kulturutveksling. Det viktigste er at det tilpasses inn i det eksisterende norske og ikke motsatt som dessverre ofte er tilfellet.

Freja, skal man først hente inspirasjon fra ikke-nordisk kultur syns jeg buddhismen er et strålende valg. Det er en tradisjon med mye positivt i seg, og den som er mest i samsvar med mitt eget livssyn. Jeg mener du tar feil når du hevder det ikke er en religion, men den diskusjonen trenger vi ikke å ta her. Har du lyst til å diskutere buddhisme med en nordisk frende kan du heller sende meg en PM.

Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Norwegian
    Ancestry
    Norway and Germany
    Subrace
    Scando nordid
    Country
    Norway Norway
    State
    Nordland Nordland
    Høvding
    Politics
    None
    Religion
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    2
    Thanked in
    2 Posts

Hva skal et nytt samhold bestå i?

Meninger, interesser, politisk ståsted, livserfaring, kompetanse og mye annet preger jo oss alle sammen. Hva skal eventuelt et nytt norrønt samhold bestå i?

Politisk ståsted?
    Mitt synspunkt kort forklart at politikk ikke sammenfaller med et norrønt samhold, men at politikk i høyeste grad er en realitet som man må forholde seg til og påvirke i den retning vi ønsker.
    Skal man danne en egen tolkning av norrøn tro?
    Jeg tror det kan være en god løsning, men jeg er ikke sikker.
    Hvilke lover og regler skal man forholde seg til?
    Vi finner svært mange lover og regler fra våre forfedre som vi kan forholde oss til.
    Kampsaker?
    Her er det mye å ta fatt i. Bevare og arbeide for det som er ekte norsk. Sikkerhet og trygghet herunder spesielt matvaresikkerhet (arbeiderpartiet godkjente jo at det benyttes kreftfremkallende stoffer i vår mat og (i tillegg) radioaktivitet fra kjernekraftindustrien i barns leker i 1996)
    Kulturelt standpunkt?
    Her er vi rikt forsynt med kulturelle minner og inspirasjon fra våre forfedre. Utfordringen er å gjøre den populær, men det skal absolutt la seg gjøre. Jeg tror man må holde seg til ekte norsk kultur, og direkte motarbeide fremmed kultur, blandinger er jeg ikke glad i.

Andre synspunkter? Jeg skal ikke legge skjul på at det er aktuelt å få i gang dette samholdet, men det er mye arbeid som må til, og man må samle mange gode menn og kvinner for å få dette til.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast