Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: Uitzending 'Koppen': N-SA

Still just only death
    Chlodovech's Avatar
    Last Online
    @
    Ethnicity
    Flemish
    Ancestry
    Frankish
    Country
    Holy Roman Empire Holy Roman Empire
    Catholic
    Thanks Thanks Given 
    2,036
    Thanks Thanks Received 
    3,181
    Thanked in
    1,457 Posts

Uitzending 'Koppen': N-SA

Boodschap van het N-SA voor de kijker, hier.
    N-SA oproep aan kamerlid Almaci & minister De Clerck, hier

Ik ontving, na de uitzending over het Jeugdcongres van het N-SA in 'Koppen', van een met N-SA sympathiserende kennis (geen N-SA-lid), een niet al te opgewekt mailtje toegestuurd. Hij schreef me dat zowel hij als zijn kameraad ontgoocheld waren over - en ik citeer - bierbuiknazi's-gehalte van het evenement, zoals ze dat ervoeren tijdens 'Koppen'. Uitgerekend hét politieke profiel dat deze beweging zich niet aanmeten wil.

Voor mij hoeft een speech nu ook niet bepaald gebruld te worden, vooral niet als "de onafhankelijke pers" langskomt. Maar blijkbaar ontving N-SA zelf een boel positieve reacties, en zijn er tientallen nieuwe leden aangetrokken.

Het moet gezegd: wat een gruwelijke montage van de VRT, vergezeld van sinistere achtergrondmuziek en afgewerkt met wat extra duiding "U heeft, denken we, genoeg gezien", zo besluit Wim De Vilder, de journalist in de studio.

Verwacht niks inhoudelijk, wat boeiend zou kunnen zijn werd door de heren journalisten niet op 't scherm gebracht - men beperkt zich dus weer tot het stigmatiseren van de nationalistische oppositie, door in nietszeggende vraaggesprekken, tussen pot en pint, aan muzikanten van de bands uitspraken te ontlokken. Een beeld van het N-SA schetsen als neo-fascistoïde in de meest platte zin, en er nog eens inlepelen dat fascisme, zoals het brave VRT-publiek al langer weet, per definitie de pest betekent, was blijkbaar de kerntaak en bekommernis van onze vrienden van de pers bij het uitwerken van deze 'documentaire' annex politiek pamflet.

Nu, voor het eerst heeft het N-SA het grote publiek bereikt (hopelijk niet voor het laatst, want onze politici bekokstoven al een plannetje om de herrijzenis van een waarachtig nationaal radicalisme in de kiem te smoren), en zonder wat controverse zou dat schier onmogelijk zijn, ik blijf dus voorzichtig optimistisch.
    “Liberalism is the exoteric religion of the financial oligarchs, the high priests of Mammon who rule the West. Appealing to the vanity and self-regard of the profane, they manufacture consent by way of elections, propaganda and all manner of distractive spectacle. Manipulation of the popular consciousness, a black art honed to new levels of refinement over the last century, is now accomplished through electronic memes and quite literal programming in television, music and film. An inverted hierarchy will promote inverted values. Who among us today honors saints and warriors past as heroes worthy of our emulation? Under the usury bankster regime, we instead offer adoration to the savage and the harlot.” — Mark Hackard, from ‘Counterfeit Paradise'

Member

Last Online
    Tuesday, March 8th, 2011 @ 03:16 PM
    Ethnicity
    Dutch
    24
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Bernhard View Post
    Ik vind het echter toch jammer dat op dit soort evenementen van die skinheadbands(of hoe ik ze ook moet noemen) worden uitgenodigd.
    Sowieso imagotechnisch gezien is het geen goede zet en ik vind dat dit soort evenementen voor allerlei soorten mensen toegankelijk moet zijn. Wat mooie traditionele volksmuziek is bijvoorbeeld veel passender en straalt ook veel beter uit waar wij voor staan.
    Ik denk niet dat alle bands simpelweg als "skinhead" bands in te delen zijn. Ik ben het daarmee met je eens dat dergelijke evenenten voor allerhande soort mensen toegankelijk moeten zijn. Hoe breder het publiek hoe beter lijkt mij.

Echter is de rechtsrock scene een van de grootste subculturen binnen de hedendaagse nationalistische jeugdbeweging (wat daar de meerwaarde van is valt natuurlijk over te twisten). Het is dan ook niet meer dan logisch om die muziek als publiekstrekker te gebruiken bij dergelijke op jeugd gerichte evenementen.

Senior Member
    Old Winter's Avatar
    Last Online
    Monday, February 28th, 2011 @ 10:30 PM
    Status
    Available
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    French, Zeelandic, Dutch.
    Subrace
    CeltoGermanic
    Country
    Netherlands Netherlands
    None
    Religion
    Racial occultism
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    13
    Thanked in
    13 Posts
    Quote Originally Posted by Maalder View Post
    Ik denk niet dat alle bands simpelweg als "skinhead" bands in te delen zijn. Ik ben het daarmee met je eens dat dergelijke evenenten voor allerhande soort mensen toegankelijk moeten zijn. Hoe breder het publiek hoe beter lijkt mij.

Echter is de rechtsrock scene een van de grootste subculturen binnen de hedendaagse nationalistische jeugdbeweging (wat daar de meerwaarde van is valt natuurlijk over te twisten). Het is dan ook niet meer dan logisch om die muziek als publiekstrekker te gebruiken bij dergelijke op jeugd gerichte evenementen.
    Kwaliteit over kwantiteit.

Member

Last Online
    Ethnicity
    Dutch
    24
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Dietsch View Post
    Kwaliteit over kwantiteit.
    Ik denk dat de "kwaliteit" van mensen niet enkel aan muzieksmaak gebonden is.

Daarbij moet je niet vergeten dat jeugdculturen een ware culturele revolutie kunnen veroorzaken. Subcultuur kan een sterk wapen zijn in de politieke strijd.

Kijk bv naar de culturele revolutie in de jaren '60 waarin het cultuurmarxisme om zich heen greep. Feminisme, burgerrechten enz. vonden grotendeels via jeugdculturen ingang in de maatschappij.

Ik zou dergelijke tactieken dan ook niet op voorhand verwerpen.

Senior Member
    Old Winter's Avatar
    Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    Subrace
    CeltoGermanic
    Country
    Netherlands Netherlands
    None
    Religion
    Racial occultism
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    13
    Thanked in
    13 Posts
    Ik denk dat de "kwaliteit" van mensen niet enkel aan muzieksmaak gebonden is.

Daarbij moet je niet vergeten dat jeugdculturen een ware culturele revolutie kunnen veroorzaken. Subcultuur kan een sterk wapen zijn in de politieke strijd.

Kijk bv naar de culturele revolutie in de jaren '60 waarin het cultuurmarxisme om zich heen greep. Feminisme, burgerrechten enz. vonden grotendeels via jeugdculturen ingang in de maatschappij.

Ik zou dergelijke tactieken dan ook niet op voorhand verwerpen.
    Jij gaat toch niet serieus beweren dat skinheads ook maar iets goeds voor Nederland/Vlaanderen kunnen betekenen ?

Member

Last Online
    Ethnicity
    Dutch
    24
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts
    Quote Originally Posted by Dietsch View Post
    Jij gaat toch niet serieus beweren dat skinheads ook maar iets goeds voor Nederland/Vlaanderen kunnen betekenen ?
    Ik denk dat subculturen in sommige gevallen gebruikt kunnen worden om culturele omwentelingen te bevorderen, het kan een vorm van metapolitiek zijn.

Nu is de skinhead cultuur wellicht een slecht voorbeeld, maar uit deze subcultuur is een brede muziekstroming voort gekomen. Men kent tegenwoordig allerhande muziek genres die het nationalistisch/indentitair gedachtegoed "promoten" onder een breed publiek. Als men via die weg de subcultuur weet te overstijgen, dan kan men een groot publiek bereiken.

Dat bepaalde subculturen de zaak meer kwaad dan goed doen is zeker waar. Ik denk echter dat het in het grote plaatje ook een oplossing kan zijn (en dan doel ik niet enkel op de skinhead jeugdcultuur). Kwaliteit komt voort uit vorming, niemand wordt als "volleerd" nationalist geboren. Alles wat mensen kan overtuigen zichzelf te scholen en de jeugd aan het nadenken zet is wat mij betreft een gelegitimeert propaganda middel.

Ik ben van mening dat een beweging progressief moet zijn, dogmatisch denken is anti revolutionair en zal een beweging nooit op een hoger niveau brengen (namelijk een niveau waarop men ook daadwerkelijk politieke macht uit kan oefenen). De staat conformeert zich naar de actiemethoden van de beweging, het is dus van groot belang dat er constant gezocht wordt naar nieuwe actiemiddelen. De democratuur houd zichzelf in stand, dus via de democratische weg zal men niks bereiken. Een volksopstand is vandaag de dag uitgesloten, dus wellicht bied metapolitiek (bv in de vorm van muzikaal verzet) wel de oplossing.

Quote Originally Posted by Bernhard View Post
    De cultuurmarxistische jeugdculturen waar je hier over spreekt waren inderdaad succesvol in dat waar ze voor bedoeld waren en jeugdculturen ook toe leiden, namelijk het afbreken van de eenheid van ons volk. Voor een cultuurmarxist is dit dus een goede tactiek, voor een nationalist echter niet.
    De jeugd is de toekomst, die moet je dus zien te bereiken. Ik ben het enerzijds eens met je stelling, maar om politieke denkbeelden aan de man te brengen zul je toch met de tijdsgeest moeten meegaan. Het is een simpel feit dat de hedendaagse gedegenereerde jeugd geen enkel besef van indentiteit kent en de eenheid van het volk al compleet afgebroken is. We zullen dus moeten roeien met de riemen die we hebben, en streven naar een betere situatie voor ons volk en vaderland. Daarbij moeten we gebruik maken van alle kansen die het systeem ons bied, of beter gezegt gebruik van het systeem maken om het omver te werpen.

Een beweging die dogmatisch is en zich niet actualiseert is gedoemt ten onder te gaan. Waarom zou men niet de middelen die cultuurmarxisten succesvol hebben gebruikt omvormen en tegen de cultuurmarxisten gebruiken?

Muziek kan een manier zijn om grote groepen jeugd te bereiken en aan het denken te zetten over bepaalde zaken. Een combinatie van muziek en beeld cultuur heeft een grote invloed op de hedendaagse jeugd, door indoctrinatie weten ze niet beter. Jeugdculturen kenmerken zich in hun eigen normen en waarden, en kunnen op lange termijn een vorm van indentiteits ontwikkeling zijn.

Als je dat naar je hand weet te zetten, kun je dat gebruiken als een politiek wapen. Via beinvloeding van de heersende cultuur kun je oude idealen terug in de gedachte van de jeugd brengen.

Een voorbeeld hiervan is de indentitaire rockstroming wat oorspronkelijk voortkomt uit de Franse indentitaire beweging (Nieuw rechts). In tegenstelling tot de traditionele "skinhead" muziek, zijn de teksten gematigder, inhoudelijk en de muziek gericht op een breder publiek. Zo zijn er indentitaire bands die de straight edge levensstijl propageren, wat een levenshouding promoot die afstand neemt van alcohol, drugs en tabak. Dit soort muziek heeft potentie om de marginaliteit te overstijgen, en kan in deze tijdgeest een besef van indentiteit en bepaalde politieke thema's aan de jeugd over te brengen. In het beste geval kan het zorgen voor een geheel nieuwe levenshouding onder grote groepen Europese jeugd.

Ikzelf ben wel een voorstander van dergelijke tactieken om een brede groep jongeren aan het Volks-nationalistisch gedachtegoed te binden. Het is (helaas) niet realistisch om te denken dat men in deze tijd de jeugd weet te bereiken met Wagner, traditionele volksmuziek en marsmuziek. Nieuwe alternatieven zijn nodig die wellicht traditionele muziek weer aan de man weten te brengen door elementen daarvan in "moderne populaire" muziek te verwerken. Op de lange termijn kan zo'n jeugdcultuur leidden tot een politieke omwenteling, simpelweg omdat het de cultuur en het heersend moraal weet te beinvloeden (zo heeft het cultuur-marxisme zich ook in de Westerse samenleving verankerd).

Senior Member
    Old Winter's Avatar
    Last Online
    Status
    Available
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    Subrace
    CeltoGermanic
    Country
    Netherlands Netherlands
    None
    Religion
    Racial occultism
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    13
    Thanked in
    13 Posts
    Wat versta je onder traditionele volksmuziek.

De jeugd is de toekomst, die moet je dus zien te bereiken. Ik ben het enerzijds eens met je stelling, maar om politieke denkbeelden aan de man te brengen zul je toch met de tijdsgeest moeten meegaan. Het is een simpel feit dat de hedendaagse gedegenereerde jeugd geen enkel besef van indentiteit kent en de eenheid van het volk al compleet afgebroken is. We zullen dus moeten roeien met de riemen die we hebben, en streven naar een betere situatie voor ons volk en vaderland. Daarbij moeten we gebruik maken van alle kansen die het systeem ons bied, of beter gezegt gebruik van het systeem maken om het omver te werpen.

Een beweging die dogmatisch is en zich niet actualiseert is gedoemt ten onder te gaan. Waarom zou men niet de middelen die cultuurmarxisten succesvol hebben gebruikt omvormen en tegen de cultuurmarxisten gebruiken?

Muziek kan een manier zijn om grote groepen jeugd te bereiken en aan het denken te zetten over bepaalde zaken. Een combinatie van muziek en beeld cultuur heeft een grote invloed op de hedendaagse jeugd, door indoctrinatie weten ze niet beter. Jeugdculturen kenmerken zich in hun eigen normen en waarden, en kunnen op lange termijn een vorm van indentiteits ontwikkeling zijn.

Als je dat naar je hand weet te zetten, kun je dat gebruiken als een politiek wapen. Via beinvloeding van de heersende cultuur kun je oude idealen terug in de gedachte van de jeugd brengen.

Een voorbeeld hiervan is de indentitaire rockstroming wat oorspronkelijk voortkomt uit de Franse indentitaire beweging (Nieuw rechts). In tegenstelling tot de traditionele "skinhead" muziek, zijn de teksten gematigder, inhoudelijk en de muziek gericht op een breder publiek. Zo zijn er indentitaire bands die de straight edge levensstijl propageren, wat een levenshouding promoot die afstand neemt van alcohol, drugs en tabak. Dit soort muziek heeft potentie om de marginaliteit te overstijgen, en kan in deze tijdgeest een besef van indentiteit en bepaalde politieke thema's aan de jeugd over te brengen. In het beste geval kan het zorgen voor een geheel nieuwe levenshouding onder grote groepen Europese jeugd.

Ikzelf ben wel een voorstander van dergelijke tactieken om een brede groep jongeren aan het Volks-nationalistisch gedachtegoed te binden. Het is (helaas) niet realistisch om te denken dat men in deze tijd de jeugd weet te bereiken met Wagner, traditionele volksmuziek en marsmuziek. Nieuwe alternatieven zijn nodig die wellicht traditionele muziek weer aan de man weten te brengen door elementen daarvan in "moderne populaire" muziek te verwerken. Op de lange termijn kan zo'n jeugdcultuur leidden tot een politieke omwenteling, simpelweg omdat het de cultuur en het heersend moraal weet te beinvloeden (zo heeft het cultuur-marxisme zich ook in de Westerse samenleving verankerd).
    De skinheadcultuur (ik neem deze maar even als voorbeeld) is een kleine jongerencultuur die het nationalisme enkel volgelingen kan bieden, geen leiders. In een andere draad (http://forums.skadi.net/showthread.php?t=131105) heb ik aangegeven dat ik van mening ben dat we ons momenteel moeten richten op het verkrijgen van een nationalistische elite. Het enige voordeel dat het aanspreken van een nationalistische jongerencultuur ons biedt, is dus het behouden van een kleine massa. Deze massa wordt niet gauw groter, aangezien de meeste mensen een hekel hebben aan deze subcultuur. Indien we nationalistische bijeenkomsten een volksere en minder rebelse uitstraling geven, bestaat de mogelijkheid dat we de skinheads verliezen, maar we daarentegen een grotere nieuwe massa als aanhang kunnen verwerven, aangezien we ons openstellen voor het hele volk en niet slechts voor een bepaalde begrensde subcultuur. Bovendien is het nationalisme dan aantrekkelijker voor hoogopgeleiden, die een elite kunnen vormen, en is het algemene imago van onze beweging veel positiever.
    Kortom, we kunnen kiezen tussen twee opties. Als eerste, ons richten op de skinheadcultuur teneinde die kleine aanhang te behouden die enkel tot de massa behoort. Als tweede kunnen we ons vriendelijker en volkser uiten met als gevolg dat we openstaan voor een grotere massa (ook al verliezen we de skinheads) en bovendien ook nog meer kans maken een elite te vormen. Ik ga voor optie twee. Die biedt zowel kwalitatief en kwantitatief meer voorbeeld.

Overigens is het niet helemaal verkeerd om ons ook op de gedegenereerde subculturen te richten. Maar gezien hun gedegenereerde status moeten we ze om zien te scholen en hen weer volks maken. Het voorbeeld van Frankrijk dat je noemt is dan misschien een goede stap. Niettemin vind ik dat dit niet de leidende tactiek van onze beweging moet zijn.

Page 1 of 2 12 LastLast

Bookmarks