OK, first I have to say, that none of these were taken by me, but are off the internet. Nevertheless, enjoy!
I. The Highlands
![]()
OK, first I have to say, that none of these were taken by me, but are off the internet. Nevertheless, enjoy!
I. The Highlands
![]()
-In kalte Schatten versunken... /Germaniens Volk erstarrt / Gefroren von Lügen / In denen die Welt verharrt-
-Die alte Seele trauernd und verlassen / Verblassend in einer erklärbaren Welt / Schwebend in einem Dunst der Wehmut / Ein Schrei der nur unmerklich gellt-
-Auch ich verspüre Demut / Vor dem alten Geiste der Ahnen / Wird es mir vergönnt sein / Gen Walhalla aufzufahren?-
(Heimdalls Wacht, In kalte Schatten versunken, stanzas 4-6)
Here we have a few pictures of the Orkneys and the Shetlands. Again, off the internet, since these areas are outwith my capacity; but, well...once it gets to Aberdeen, you will have ones personally taken by me![]()
II. Orkneys
![]()
-In kalte Schatten versunken... /Germaniens Volk erstarrt / Gefroren von Lügen / In denen die Welt verharrt-
-Die alte Seele trauernd und verlassen / Verblassend in einer erklärbaren Welt / Schwebend in einem Dunst der Wehmut / Ein Schrei der nur unmerklich gellt-
-Auch ich verspüre Demut / Vor dem alten Geiste der Ahnen / Wird es mir vergönnt sein / Gen Walhalla aufzufahren?-
III. Shetlands (and Lundi exists here too...)
![]()
Again, not taken by me; but they should give a good enough picture of the beautiful scenery of this Island.
IV. Isle of Skye
![]()
Look exactly like a place in Norway!Originally Posted by Sigurd
I'm awestriken.
Ja, Gagnraad, det ser ut like som Tyskebryggen i Bergen. Er det ikke sant ?
Thank you, Sigurd, for sharing these pictures with us. Scotland is, indeed a very beautiful country as are its islands. Some might call the scenery stark and harsh, but to me, it's beautiful. As Gagnraad has pointed out, the Scottish highlands bear a striking resemblance to Norway.
Wow looks great i have always wanted to visit Scotland whats it like to live in.
Improvement makes straight roads but the crooked roads without improvment are roads of genius-----
William Blake
Scotland is indeed a wonderful country, and the scots themselves are very nice
Bookmarks