PDA

View Full Version : Papegøyen avslørte utroskap!

Gagnraad
Wednesday, January 18th, 2006, 11:14 PM
SLADRET Papegøyen Ziggy avslørte utroskap!
Det er ikke alltid like morsomt å ha en snakkende fugl hjemme.
Av MARI GLANS

Britiske Chris Taylor (30) begynte å stusse da papegøyen hans ropte «Hiya, Gary» (Hei, Gary), hver gang mobilen til kjæresten hans ringte.

Ziggy, som papegøyen heter, lagde også kysselyder hver gang den hørte navnet Gary på TV eller radio, skriver britiske The Times.

Taylor lurte på om papegøyen forsøkte å fortelle ham noe, men slo seg til ro med at dette sikkert var noe fuglen hadde lært på TV.

Slutt samme kveld

Det varte helt til han en kveld satt og koste med kjæres- ten Suzy Collins (25) i sofaen.

Da utbasunerte papegøyen:

- I love you, Gary!

Det fellende beviset var at fuglen ytret setningen med frøken Collins' stemme. Grå jaco-papegøyer er generelt sett meget flinke til å etterligne stemmer og lyder, og Ziggy skal være litt av en ekspert.

Ifølge The Times ble Suzy sprutrød i ansiktet og tilsto at hun hadde vært utro. Gråtende fortalte kvinnen om et månedslangt forhold til en mann ved navn Gary, og at flere av møtene hadde funnet sted i deres leilighet.

Forholdet mellom Suzy og Chris var over samme kveld, men det var ikke det verste. Leeds-mannen kvittet seg også med papegøyen, fordi han ikke orket alt Gary-maset.

- Det var ikke noe trist å se Suzy dra, men det knuste hjertet mitt at jeg måtte gi fra meg papegøyen.

Nytt hjem

- Jeg er så glad i Ziggy og savner ham forferdelig, men jeg orket bare ikke å høre ham gjenta det navnet igjen og igjen med hennes stemme, sier Chris Taylor. Han kjøpte Ziggy (oppkalt etter David Bowies alter ego Ziggy Stardust) for åtte år siden, mens forholdet til Suzy bare hadde vart et år.

- Ziggy var helt spesiell og en lojal venn, jeg er ikke i tvil om at han prøvde å passe på meg, sier Chris, som også kunne fortelle at Ziggy aldri hadde likt Suzy.

Fuglen ble tatt hånd om av en lokal papegøyeforhandler som skaffet den et nytt hjem, noe eks-kjæresten hans synes er oppsiktsvekkende.

- Det overrasker meg at han kvittet seg med den j... fuglen, han snakket mer med den enn med meg. Jeg hatet Ziggy, og det virker som det var gjensidig, sier Suzy i en kort kommentar til The Times.