PDA

View Full Version : Camre: Muslimer skyld i for få børn

hauer
Tuesday, October 4th, 2005, 12:02 AM
Dansk Folkepartis Louise Frevert står ikke alene med kontroversielle udtalelser. Partifællen Mogens Camre erklærer på sin hjemmeside, at muslimer ikke bidrager til samfundet - og endda er skyld i, at befolkningstallet daler.
Af Bjarne Steensbeck og Kristian Klarskov

Mens Louise Frevert er på tilbagetog - hun fjernede mandag hele sin omstridte bog fra hjemmesiden - så er partifællen Mogens Camre i fuld fremdrift med nye beskyldninger om, at det er indvandrernes skyld, at danskerne føder så få børn.

På Camres hjemmeside under indlægget 'Vestens endeligt' argumenterer han sig frem til, at det er muslimernes skyld, at danskernes befolkningstal daler.

»Indvandrerne i Danmark som helhed bidrager ikke med noget som helst til samfundet. Der er en ganske klar sammenhæng til, at danskerne ikke kan overkomme en stor familie, fordi det er en voldsom arbejdsbyrde at bære indvandrerbyrden«, uddyber Camre.

Ikke plads til at få børn
Altså, de har ikke tid til at føde børn, fordi de skal brødføde indvandrerne?

»Ja, ikke bare brødføde! Det er et spørgsmål om alt. Lige fra hospitaler, skoler, fængsler, politi, bistandshjælp osv. Det hæver skattetrykket og gør livet stresset for danske borgere. Ingen tvivl om at det er den stress, som gør, at der ikke bliver født flere børn. Der er ikke samtidig plads til at få børn. Så simpelt er det«, siger han.

Vil ikke udelukke eksklusion
Mandag vil næstformand Peter Skaarup, når han er færdig med at læse Freverts bog 'Kort og godt', tage stilling til hendes fremtid.

Og i modsætning til sidste uge, hvor han kategorisk afviste eksklusion, så udelukker han det ikke længere:

»Det vil jeg slet ikke tage stilling til nu«, siger Skaarup.

Vil studere Camres hjemmeside
Til gengæld kommer han formentlig til at tage stilling til Mogens Camre.

Peter Skaarup har hele tiden forsøgt at isolere den barske tone over for indvandrerne til Louise Frevert. Men nu sender Camre næstformanden på ekstraarbejde.

»Øh, det er svært. Jeg synes, at jeg har så meget andet i mit hoved lige nu«, siger Skaarup, som nu vil studere Camres hjemmeside.

Politiken (http://politiken.dk/)