PDA

View Full Version : "Muslim Halal kött"

IlPrincipe
Friday, June 3rd, 2005, 04:28 PM
Intressant och tankeväckande artikel från info 14:

http://www.info14.com/ifokus2.php?id=71

Vidigt. Fullkomligt vidrigt.

Gustavus Magnus
Saturday, June 4th, 2005, 02:15 PM
Har du sett "Den Eviga Juden" (Die Ewige Jude)? Där filmas en sån slakt, en kosherslakt, som då är i det närmaste detsamma som när muslimer slaktar sina djur. Avskyvärt.

Adolf Hitler, som var en stor djurvän, förbjöd såna slaktmetoder. (Han var f ö vegetarian och tyckte att dödandet av djur var omoraliskt.)

Rehnskiöld
Saturday, June 4th, 2005, 06:13 PM
Tycker även ni gossar att det är omoraliskt med dödande av djur, bortsett från de där speciella otäcka sätten att döda djur på som förekommer söder över?

Gustavus Magnus
Saturday, June 4th, 2005, 08:50 PM
Tycker även ni gossar att det är omoraliskt med dödande av djur, bortsett från de där speciella otäcka sätten att döda djur på som förekommer söder över?

Nej herregud, jag skulle inte kunna leva utan kött. Kött är det godaste som finns. Dessutom tror jag att kött är oerhört viktigt för ungar och ungdomar som växer.

Arcturus
Saturday, June 4th, 2005, 09:40 PM
Jag är inte särskilt intresserad av att sätta i mig enbart grönsaker o proteinpiller i vart fall.

Den dagen vi kan trycka på en knapp o köttet materialiserar sig utan att man måst döda nåt djur så hej, vad är bättre än det. Tills dess...

..en halvkilos halvrå tack, med rosépepparsås, vitlökspotatis och en stor öl.

Sorry kossor, grisar, älgar etc osv m.m, you're just too good not to eat!

Nightmare_Gbg
Wednesday, June 8th, 2005, 01:14 PM
Sorry kossor, grisar, älgar etc osv m.m, you're just too good not to eat!

Kan bara hålla med. :rofl:

IlPrincipe
Wednesday, June 8th, 2005, 02:57 PM

Inte för egen del. Jag äter kött ofta och gärna varierat med sallader i olika skepnader, dock så är det av högsta vikt att slakten har gått "propert" tillväga samt att inget onödigt lidande har förekommit.

Jag tror på en sund djurskötsel och hushållning, men det måste gå svenskt tillväga. Det måste ha skett i enlighet med skandinaviska seder och bruk vilket är varvat med traditioner och respekt för djuren. Något som lyser med sin frånvaro i länder och kulturer som dessa bilder delvis skildrar.