PDA

View Full Version : Måling: Massiv opbakning til regeringens reformer af udlændingepolitiken

The Faroe
Tuesday, May 31st, 2005, 02:26 PM
- unge vil stramme mere

Hvilket af følgende udsagn er du mest enig i ?

Jeg synes stramningerne i udlændingepolitiken er gået for vidt.
18-34 år - 17 %,
35-55 år - 23 %,
56 og derover - 17 %

Jeg synes den nuværende udlændingepolitik er passende
18-34 år - 45 %,
35-55 år - 48 %,
56 og derover - 52 %

Der er fortsat behov for kraftige stramninger i udlændingepolitiken
18-34 år - 37 %,
35-55 år - 27 %,
56 og derover - 26 %

Resten "Ved ikke"

Kilde Epinion

Den nye undersøgelse afspejler resultaterne af en to år gammel lignede undersøgelse:

På spørgsmålet: »Mener du, at indvandrerne alt i alt har en positiv eller negativ indvirkning på det danske samfund« siger hele 68 pct. af de unge mellem 15 og 25, at effekten er negativ, mens kun 19 pct. mener, at indvandrerne har en positiv effekt på samfundet.
Og det kommer bag på professor i statskundskab Peter Nannestad, der har forsket i befolkningens holdning i indvandrerspørgsmål.

[...]Peter Nannestad, som formoder, at grunden til det høje tal skal findes i de unges direkte kontakt og erfaring med indvandrerne.

»Den umiddelbare forklaring er desværre nok, at det afspejler de negative erfaringer, de unge har med indvandrere - selv om jeg ikke kan sige det sikkert. Der må nok flere undersøgelser på bordet først,« siger han.

hauer
Tuesday, July 26th, 2005, 03:53 PM
Vil de blive ved med at lave undersøgelser indtil de finder en der viser befolkningen er positiv over for indvandrerne?

Unge mennesker møder jo invandrerer i skolen og i nattelivet, og der er indvandrere jo ikke ligefrem dydsmønstre.