PDA

View Full Version : Vår stillhet øker mens snøen smelter

Erlingr Hárbarðarson
Friday, May 6th, 2005, 05:29 PM
Jeg er bekymret for hvordan jeg skal få uttrykket meg selv uten å virke forbannet eller skuffet, men er det noen andre som deler min mening om at det er alt for mange engelsktalende medlemmer av dette forumet? Dette forumet har blitt mer og mer fokusert på dumme bekymringer av amerikanske og engelske medlemmer mens meningene og bekymringene til de skandinaviske medlemmene blir undergravet. Mange av dere ser kanskje på dette som ordfylte samtaler mellom "hvite", men jeg ser det bare som en undergraving av Skandinavia. Jeg mener fremdeles at dette er et skandinavisk forum og at ingen andre har noen som helst prioritet her. Dette er de utvalgtes forum. Er det forresten noen som har sett reklamefeltet på bunnen av forumets hjemmeside? Du og jeg vet hvert fall minst ti andre sider som kunne ha blitt reklamert for istedenfor det tullet der. Vegard har en bra side som understreker vår kultur, men i tilfelle du ikke har sett siden så er det bare å trykke på linken nedenfor. Er det noen som vet, bortsett fra Stig selvfølgelig :D, om andre autentiske skandinaviske forum? Hva er det som skjer hos Vigrid om dagen? Ut i fra amerikansk og engelsk innflytelse så begynner dette forumet å ligne mer og mer på SF sitt forum for hver dag. Jeg vet ikke hvorfor jeg bryr meg siden jeg ikke deler noen av Vigrids synspunkt. Vi må stå sammen og ikke la disse utenlandske ulvene angripe oss. Det å være nordisk betyr ingenting uten de gamle nasjonale bånd, kultur og land. Er dere fremdeles stolt av å være sønn av Gråskjegg eller snakker jeg med feil gruppe med brødre og søstere? Når dere har tid så la meg få vite hva dere syntes om dette...

Arcturus
Friday, May 6th, 2005, 05:52 PM
Jeg mener fremdeles at dette er et skandinavisk forum og at ingen andre har noen som helst prioritet her. Dette er de utvalgtes forum.

Är detta forumets officiella ställning även? Loki, jag skulle uppskatta ett svar snarast.

Shaun
Friday, May 6th, 2005, 06:21 PM
I understand 25%-50% of that. Unfortunately for me, the amount I do understand are the simple words that are strewn about the entire paragraph. I would guess we need a Scandinavian forum and something something because you're from American and English something :X

No clue, sorry.

Unnskyld! Jeg viste ikke :(

Erlingr Hárbarðarson
Friday, May 6th, 2005, 06:30 PM
Är detta forumets officiella ställning även? Loki, jag skulle uppskatta ett svar snarast.

Loke kan ikke norsk eller svensk så han kan ikke svare på denne tråden, men ja, dette har vært vårt primere mål siden forumet ble opprettet. Jeg er lei av å forklare dette til folk, så bare hold kjeft og drit i det så dette ikke blir nok en tråd om forumets prinsipper som ikke kommer til å bli forandret uansett. Dette er en oppløftende tråd hvor vi samler troppene og skal være positive og stolt og fulle av patriotisme. Vær så snill å ikke øderlegg tråden med den driten der.

Erlingr Hárbarðarson
Friday, May 6th, 2005, 06:32 PM
I understand 25%-50% of that. Unfortunately for me, the amount I do understand are the simple words that are strewn about the entire paragraph. I would guess we need a Scandinavian forum and something something because you're from American and English something :X

No clue, sorry.

Do not make postings on this thread. Thank you.

NSFreja
Saturday, May 7th, 2005, 12:07 AM
Jeg er bekymret for hvordan jeg skal få uttrykket meg selv uten å virke forbannet eller skuffet, men er det noen andre som deler min mening om at det er alt for mange engelsktalende medlemmer av dette forumet? Visst är det många engelsktalande här, men det är väl ändå ganska naturligt då många ute i världen är av nordisk härkomst och vill arbeta för att bevara den nordiska rasen. Trots detta kanske de inte kan ett enda skandinaviskt språk, då är det enda att skriva på engelska.
Sen är det faktiskt upp till Loki att bestämma vilka som ska ha rätt att stanna på forumet eller ej. Jag menar, Loki är ju också engelstalande, eller hur...

Dette forumet har blitt mer og mer fokusert på dumme bekymringer av amerikanske og engelske medlemmer mens meningene og bekymringene til de skandinaviske medlemmene blir undergravet. Mange av dere ser kanskje på dette som ordfylte samtaler mellom "hvite", men jeg ser det bare som en undergraving av Skandinavia. Jeg mener fremdeles at dette er et skandinavisk forum og at ingen andre har noen som helst prioritet her. Dette er de utvalgtes forum. Kanske du har rätt i det du säger om amerikanska och engelska medlemmar, MEN, med det menas inte att Skandinavien inte prioriteras och att mena att detta är ett helt skandinaviskt forum, jag hoppas verkligen du talat med Loki om vad du skrivit i den här tråden, för från början, innan du kom hit, var det faktiskt ett forum för "nordish preservation" och medlemmarna skulle "jobba" för att bevara det nordiska efter bästa förmåga trots att de inte bodde i Skandinavien.

Ut i fra amerikansk og engelsk innflytelse så begynner dette forumet å ligne mer og mer på SF sitt forum for hver dag. Jeg vet ikke hvorfor jeg bryr meg siden jeg ikke deler noen av Vigrids synspunkt. Vi må stå sammen og ikke la disse utenlandske ulvene angripe oss. Det å være nordisk betyr ingenting uten de gamle nasjonale bånd, kultur og land. Er dere fremdeles stolt av å være sønn av Gråskjegg eller snakker jeg med feil gruppe med brødre og søstere? Når dere har tid så la meg få vite hva dere syntes om dette... Jag tycker definetivt inte att detta ser ut som SF alls, och då har jag ändå varit moderator på SF i 6 år och här i snart 1 år.
Det är en mycket stor skillnad på SF och tNP och jag tycker att vi ska kunna bevara det som det är och inte förstöra det något mer än det har blivit redan.
Vårt samarbete med att bevara det nordiska behöver inte alls bli "förstört", många svenskar som är här, har ett gott samarbete med våra danska grannar (tyvärr har de slutat komma hit av någon anledning)...trots att det finns engelsktalande människor på forumet.

Du ville ha åsikter, och detta är vad jag tycker. Jag kan inte tala för alla andra så de får svara efter sin egen förmåga...

/M

Erlingr Hárbarðarson
Sunday, May 8th, 2005, 11:21 PM
Visst är det många engelsktalande här, men det är väl ändå ganska naturligt då många ute i världen är av nordisk härkomst och vill arbeta för att bevara den nordiska rasen. Trots detta kanske de inte kan ett enda skandinaviskt språk, då är det enda att skriva på engelska.
Sen är det faktiskt upp till Loki att bestämma vilka som ska ha rätt att stanna på forumet eller ej. Jag menar, Loki är ju också engelstalande, eller hur... Kanskje jeg skulle revurdere min plass i dette forumet, fordi jeg virker som den eneste som ikke er villig til å jenke på kravene eller gå andre veier enn Odins vei. Det å følge sine prinsipper er den eneste måten beholde det vi slåss for.

Kanske du har rätt i det du säger om amerikanska och engelska medlemmar, MEN, med det menas inte att Skandinavien inte prioriteras och att mena att detta är ett helt skandinaviskt forum, jag hoppas verkligen du talat med Loki om vad du skrivit i den här tråden, för från början, innan du kom hit, var det faktiskt ett forum för "nordish preservation" och medlemmarna skulle "jobba" för att bevara det nordiska efter bästa förmåga trots att de inte bodde i Skandinavien.
Rase betyr ingenting uten kultur, så det å ha medlemmer som slåss om ting de ikke har peilig på er helt unyttig. Det jeg mener er at folk må få litt bakgrunskunskaper om ting før de uttaler seg. Hvis noen har god kunnskap om Skandinavia så kan de uttale seg på sitt morsmål for alt jeg bryr meg. Dette er bare et spørsmål om ære og respekt. Utifrs hvordan du har blitt behandlett over de siste dagene her har ikke bare opphisset meg, men har også vist meg at skandinaver ikke er prioritert her, men står på likt plan med alle andre. Dette er ikke rett. :icon_arro

Jag tycker definetivt inte att detta ser ut som SF alls, och då har jag ändå varit moderator på SF i 6 år och här i snart 1 år.
Det är en mycket stor skillnad på SF och tNP och jag tycker att vi ska kunna bevara det som det är och inte förstöra det något mer än det har blivit redan.
For å forbedre oss må vi redusere oss for å få bort alt søppelet. Det du kaller ødeleggelse, kaller jeg dette begynnelsen av noe stort. Det er hardt å se dette nå, men mot slutten så vill tåken lette og ting vil bli klart. Hva føler du om det?

Du ville ha åsikter, och detta är vad jag tycker. Jag kan inte tala för alla andra så de får svara efter sin egen förmåga...
Jeg setter pris på at du deler tankene dine med meg.

Stig NHF
Monday, May 9th, 2005, 08:09 AM
Utifrs hvordan du har blitt behandlett over de siste dagene her har ikke bare opphisset meg, men har også vist meg at skandinaver ikke er prioritert her, men står på likt plan med alle andre

He he, du kan ikkje bruka ordet "opphisset" slik som det der :D

Erlingr Hárbarðarson
Monday, May 9th, 2005, 12:17 PM
He he, du kan ikkje bruka ordet "opphisset" slik som det der :D

Men hva om jeg blir opphisset av og snakke om dette? :D

Náttfari
Monday, May 9th, 2005, 12:27 PM
Jeg er enig med dig, Erlingr. Jeg vil mene at amerikaner ikke er nordisk og kan aldrig blive det. Jeg er skidligeglad om hvis de har islandske bedsteforældre eller sådan noget, de er kun amerikaner og det kan de ikke andre. Forumet bliver mer amerikansk hver dag og det synes jeg at er en slem ting for tNP; disse forum må ikke blive den næste SF. Vi bør opholdes vores kvalitetskrav.