PDA

View Full Version : Sex män våldtog 15-årig flicka

NSFreja
Wednesday, April 27th, 2005, 08:28 PM
Sex män våldtog 15-årig flicka

Övergreppen pågick i timmar

Den 15-åriga flickan var på rymmen när hon hamnade i fångenskap hos sex okända män i Jordbro.
De turades om att våldta henne i timmar.
Polisen tvingades bryta sig in för att stoppa övergreppen.
Händelsen i en tvårummare i Jordbro söder om Stockholm skakar om även garvade kriminalpoliser. I flera timmar hade flickan de hittade blivit utsatt för grova sexuella övergrepp.

Illa medtagen
Hon var mycket illa medtagen när polisen kom. Både psykiskt och fysiskt skadad.
- Hon befinner sig under vård just nu. Det här är bland det grövsta jag har sett i den här kategorin brott, säger kriminalinspektör Hans Andersson vid Södertörnspolisen.

Var på rymmen
Flickan var på rymmen från ett behandlingshem och träffade några av männen sent på måndagskvällen i centrala Stockholm. Hon hade ingenstans att ta vägen och följde frivilligt med dem till en liten lägenhet i Jordbro.
Enligt Hans Andersson har 15-åringen gett en rimlig förklaring till varför hon gjorde det.
Väl i lägenheten hade flickan ingen chans att fly och de systematiska övergreppen pågick hela natten. Till slut lyckades hon larma polisen via en mobiltelefon.
Hon visste då inte var hon befann sig mer än att det var söder om Stockholm.
- Men med hennes instruktioner lyckades vi till sist leta oss fram till rätt lägenhet, säger Hans Andersson.
Vid 08.25 i går morse slog polisen till.
Dessförinnan rådde tumult. Grannar hörde hur människor slogs och skrek och musik spelades högt.

Sex män, en kvinna
Inne i lägenheten fanns 15-åringen och sju andra personer, sex män och en kvinna.
Samtliga misstänkta är från Litauen och i Sverige på tillfälligt turistvisum, enligt uppgifter till Aftonbladet.
De sex männen anhölls som skäligen misstänkta för grov våldtäkt och olaga frihetsberövande.
- Kvinnan har jag anhållit för häleri, säger jouråklagare Kai Koskela.
Lägenheten var fylld med stöldgods, bland annat bilstereoapparater.
De misstänkta har i förhören gjort vissa medgivanden gällande de faktiska omständigheterna, men anser inte att de gjort något olagligt.
- Alla nekar till alla brott, säger Kai Koskela.

Publicerad: 2005-04-27
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,636955,00.html

Arcturus
Wednesday, April 27th, 2005, 08:32 PM
http://www.forums.skadi.net/showthread.php?t=8217

Än en gång:
:noose2: :noose2: :noose2: :noose2: :noose2: :noose2: :viking4:

3ngelbrekt
Wednesday, April 27th, 2005, 08:34 PM
Lagarna i Litauen är säkert ungefär lika, men moralen verkar vara lite annorlunda, i varje fall på bortaplan. Att det fanns stöldgods i lägenheten pekade på ett visst mått av utländsk inblandning.

Jag samåkte med en tjej från Litauen där jag jobbade förut, trafikregler exempelvis efterföljdes inte så hårt, som t.ex. stopplikt. Vid fråga så blev svaret, vi har det i Litauen också, men ser vi ingen bil så åker vi.

Därmed inte sagt att alla Litauer är lika!

/S

SanningenSegrar
Thursday, April 28th, 2005, 09:36 PM
Lagarna i Litauen är säkert ungefär lika, men moralen verkar vara lite annorlunda, i varje fall på bortaplan. Att det fanns stöldgods i lägenheten pekade på ett visst mått av utländsk inblandning.

Jag samåkte med en tjej från Litauen där jag jobbade förut, trafikregler exempelvis efterföljdes inte så hårt, som t.ex. stopplikt. Vid fråga så blev svaret, vi har det i Litauen också, men ser vi ingen bil så åker vi.

/S

humm nej inte ALLA men MÅNGA .. men så är det ju med all invandring :(
Bara svenson som inte ser det så.

Erlingr Hárbarðarson
Thursday, April 28th, 2005, 11:28 PM

/S

Hvis du syntes at Litauen er ille så burde du prøve å krysse en gate i Italia eller Frankrike. Ikke nok med at de ikke bryr seg om trafikkregler eller trafikk skilt, men de kjører fort og det virker som de får poeng hver gang de kjører ned noen. Dette ville jo være et bra system hvis man bare fikk poeng for å kjøre over utlendinger. :D

3ngelbrekt
Saturday, April 30th, 2005, 05:39 PM
Hvis du syntes at Litauen er ille så burde du prøve å krysse en gate i Italia eller Frankrike. Ikke nok med at de ikke bryr seg om trafikkregler eller trafikk skilt, men de kjører fort og det virker som de får poeng hver gang de kjører ned noen. Dette ville jo være et bra system hvis man bare fikk poeng for å kjøre over utlendinger. :D

Jag håller med, de är värre! Litauer är nog förhållandevis "bra" bilförare.

Bara och slå på vindrutetorkarna och börja samla poäng. ;)

NSFreja
Saturday, April 30th, 2005, 05:47 PM
Hur som haver...

Våldtäkter bör bestraffas med döden, vare sig det är svenskar eller utlänningar som är gärningsmän.
De har förstört ett liv både fysiskt och psykist vilket borde då bestraffas därefter.

/M

3ngelbrekt
Saturday, April 30th, 2005, 05:58 PM
Hur som haver...

Våldtäkter bör bestraffas med döden, vare sig det är svenskar eller utlänningar som är gärningsmän.
De har förstört ett liv både fysiskt och psykist vilket borde då bestraffas därefter.

/M

Exakt!