PDA

View Full Version : Skandinaviske språk = kriminalitet

Naggaroth
Tuesday, December 7th, 2004, 01:11 PM
Heisann.

Takk for at jeg har fått lov til å melde meg på denne nettsiden. Det er jeg kjempe glad for. Jeg ble kjent med denne siden av en som jeg bor i lag med, og syntes at dette så meget interessant ut. Og jeg må bare si som sant er, at jeg er stolt av å være fra Norden, noe forøvrig vi alle burde være. I tillegg vil jeg bare si at jeg ser på alle i Norden, det være seg svensker, dansker, islendinger, finner, eller nordmenn, som brødre og søstre fra en felles historisk fortid. Og dette er jeg stolt over.

Nå har jeg vært litt rundt på denne siden, og det som bekymrer meg mest er at selv på språk sidene handler det om kriminalitet og rasisme med mere. Jeg mener at detter veldig viktige temaer, men som språk student mener jeg at dette ikke hører sammen. Eller er det slik at det skandinaviske språket er kriminelt, og at det å diskutere dette er kriminelt? Jeg spørr fordi at jeg er i høy grad enig i at den kriminaliteten som foregår rundt om i Norden nå, er forkastelig, og bør i all grad bekjempes. Likevel mener jeg at vi som mennesker i disse landene bør holde oss for gode til å diskutere kriminalitet der en forventer at man diskuterer språk. Selvsagt kan en tråd gå igjen og igjen og igjen, og på dette viset utvikle seg fra å være en diskusjon rundt språk til å bli en diskusjon om kriminalitet, men likevel. La oss heller prøve å diskutere språket her i Norden, enten det være seg språkforståelse eller noe annet. Enten det er syntaks på forskjellige språk eller om det er retorikken i vitenskapen eller i språket, så mener jeg at kriminalitet har ingen ting med språket å gjøre.

Det er klart at vi som mennesker blir påvirket av de kriminelle handlingene som foregår her i Norden, eller av de overgrep som skjer mot nordiske jenter. Jeg er enig i at dette er moralsk, etisk og samfunnsmessig forkastelig. Det er forkastelig i forhold til det folket vi er. Slike handlinger viser at andre grupper rundt om i verden ikke har respekt for det nordiske folket.
Selv jeg som norsk statsborger ser at dette er ille, eller ikke ille det er for j****ig. Men det jeg sliter med å forstå er for det første hvorfor folk gjør slikt. Er det så vanskelig å skaffe seg en dame fra sitt eget land og sin egen by? For det andre så sliter jeg med å forstå hvorfor dette blir tatt opp under temaet nordiske språk. Det har jo ingen ting der å gjøre, eller er det bare jeg som er ute og kjører nå?
Jada. Jeg vet at jeg kunne ha gått lengre ned på listen for å se etter om folk har diskutert språk, men det er tross alt det første du kommer til som vil vises utad hva folk skriver. Og der mener jeg man burde forholde seg for gode til å diskutere kriminalitet på under emnet nordiska språk.

Jeg kunne selvsagt ha kjørt dette lengre, men jeg venter heller derfor å ser om noen vil være med å diskutere dette, for å se hva som kommer ut. Jeg angriper ingen som person fordi at det er det for det første ikke lov til, og for det andre så har det ikke med noen personer å gjøre. Skal jeg kritisere noen, så kan jeg gjøre det når jeg ikke er her inne. Alt annet ville vært for dumt.

Mvh,

Naggaroth,
The leader of Nightmares.

Guest
Tuesday, December 7th, 2004, 01:36 PM
Hejsa og velkommen til!

Titlen på dette underforum, "Skandinaviska Språk", tror jeg nu bare primært hentyder til de(t) sprog som de forskellige emner diskuteres på her - ligesom med underforaet "Deutsches Reich", hvor diskussionerne foregår på tysk. Hver af de enkelte øvrige underforaer her på sektionen angiver så mere afgrænsede temaer.
Egentlige sprogdiskussioner har vi ikke haft så mange af, men de befinder sig såvidt jeg husker under "Allmänt", eller også under "Skandinavisk kultur og historie".

TNP i sin helhed er dog dedikeret til nordisk preservationisme, og er altså et led i kampen for de nordiske folks overlevelse, så det er først og fremmest ud fra dette kriterie at foraer og indlæg bør oprettes og vurderes.

Håber at det var svar på dit spørgsmål. :)

Naggaroth
Tuesday, December 7th, 2004, 02:14 PM
Hei du.
Joda, er enig i at vi må gå inn for å styrke vårt fellesskap, og verne om våre medmennesker og våre områder, men jeg mener likefult ut at dansker bør verne om sitt danske språk, nordmenn bør verne om sitt norske språk, og svensker må verne om sitt svenske språk, og på den måten starte en diskusjon om hva og hvor vi vil hen.

Likevel er jeg fult enig i at vi også må jobbe sammen, og stå sammen som et stolt fellesskap og som et stolt folk for å bekjempe de handlinger som skjer rundt om i norden.

Men altså vi må også bruke språket som et middel for å verne om våre verdier og våre meninger i en kamp mot nettopp det vi opplever per i dag.

Jo takk. Det var svar på spørsmålet det.

NSFreja
Tuesday, December 7th, 2004, 02:20 PM
Heisann.

Takk for at jeg har fått lov til å melde meg på denne nettsiden. Det er jeg kjempe glad for. Jeg ble kjent med denne siden av en som jeg bor i lag med, og syntes at dette så meget interessant ut. Og jeg må bare si som sant er, at jeg er stolt av å være fra Norden, noe forøvrig vi alle burde være. I tillegg vil jeg bare si at jeg ser på alle i Norden, det være seg svensker, dansker, islendinger, finner, eller nordmenn, som brødre og søstre fra en felles historisk fortid. Og dette er jeg stolt over.Välkommen hit...

Nå har jeg vært litt rundt på denne siden, og det som bekymrer meg mest er at selv på språk sidene handler det om kriminalitet og rasisme med mere. Jeg mener at detter veldig viktige temaer, men som språk student mener jeg at dette ikke hører sammen. Eller er det slik at det skandinaviske språket er kriminelt, og at det å diskutere dette er kriminelt? Jeg spørr fordi at jeg er i høy grad enig i at den kriminaliteten som foregår rundt om i Norden nå, er forkastelig, og bør i all grad bekjempes. Likevel mener jeg at vi som mennesker i disse landene bør holde oss for gode til å diskutere kriminalitet der en forventer at man diskuterer språk. Selvsagt kan en tråd gå igjen og igjen og igjen, og på dette viset utvikle seg fra å være en diskusjon rundt språk til å bli en diskusjon om kriminalitet, men likevel. La oss heller prøve å diskutere språket her i Norden, enten det være seg språkforståelse eller noe annet. Enten det er syntaks på forskjellige språk eller om det er retorikken i vitenskapen eller i språket, så mener jeg at kriminalitet har ingen ting med språket å gjøre.Du har lagt ditt inlägg i Nyheter och med nyheter menas all slags nyheter som kan vara interessant.
Jag personligen tycker det är mycket intressant att se vad det gäller kriminalitet kontra nationalitet, vad än politiker säger så går invandringen hand i hand med kriminaliteten.
Jag har personlig erfarenhet av att se hur kriminaliteten har förändrats sedan början på 1980-talet.
Det är klart vi måste diskutera det så som försvarare av det nordiska och den nordiska rasen.
Det är det den här sidan handlar om "Nordish preservation".

Det er klart at vi som mennesker blir påvirket av de kriminelle handlingene som foregår her i Norden, eller av de overgrep som skjer mot nordiske jenter. Jeg er enig i at dette er moralsk, etisk og samfunnsmessig forkastelig. Det er forkastelig i forhold til det folket vi er. Slike handlinger viser at andre grupper rundt om i verden ikke har respekt for det nordiske folket.
Selv jeg som norsk statsborger ser at dette er ille, eller ikke ille det er for j****ig. Men det jeg sliter med å forstå er for det første hvorfor folk gjør slikt. Er det så vanskelig å skaffe seg en dame fra sitt eget land og sin egen by? For det andre så sliter jeg med å forstå hvorfor dette blir tatt opp under temaet nordiske språk. Det har jo ingen ting der å gjøre, eller er det bare jeg som er ute og kjører nå?
Jada. Jeg vet at jeg kunne ha gått lengre ned på listen for å se etter om folk har diskutert språk, men det er tross alt det første du kommer til som vil vises utad hva folk skriver. Og der mener jeg man burde forholde seg for gode til å diskutere kriminalitet på under emnet nordiska språk.
Ännu en gång, just denna sektion Skandinaviska språk är tillför att vi nordbor ska kunna tala med varandra på vårt modersmål, precis som Jonas nämnde angående sektionen Deutsches Reich är till för diskussioner på tyska.

Jeg kunne selvsagt ha kjørt dette lengre, men jeg venter heller derfor å ser om noen vil være med å diskutere dette, for å se hva som kommer ut. Jeg angriper ingen som person fordi at det er det for det første ikke lov til, og for det andre så har det ikke med noen personer å gjøre. Skal jeg kritisere noen, så kan jeg gjøre det når jeg ikke er her inne. Alt annet ville vært for dumt.

Mvh,

Naggaroth,
The leader of Nightmares.Som du säkert redan sett så finns olika undergrupper i Skandinaviska språk och jag håller med Jonas att detta ämne skulle ha passat bättre under Allmänt då det inte tillhör Nyheter...

/M

Naggaroth
Tuesday, December 7th, 2004, 03:26 PM
Välkommen hit...
Du har lagt ditt inlägg i Nyheter och med nyheter menas all slags nyheter som kan vara interessant.
Jag personligen tycker det är mycket intressant att se vad det gäller kriminalitet kontra nationalitet, vad än politiker säger så går invandringen hand i hand med kriminaliteten.
Jag har personlig erfarenhet av att se hur kriminaliteten har förändrats sedan början på 1980-talet.
Det är klart vi måste diskutera det så som försvarare av det nordiska och den nordiska rasen.
Det är det den här sidan handlar om "Nordish preservation".

Ännu en gång, just denna sektion Skandinaviska språk är tillför att vi nordbor ska kunna tala med varandra på vårt modersmål, precis som Jonas nämnde angående sektionen Deutsches Reich är till för diskussioner på tyska.

Som du säkert redan sett så finns olika undergrupper i Skandinaviska språk och jag håller med Jonas att detta ämne skulle ha passat bättre under Allmänt då det inte tillhör Nyheter...

/M
Var slik jeg forsto Jonas også. Og derfor har jeg faktisk lært at jeg må ta opp andre ting og emner.