PDA

View Full Version : Invandrare i idrotten - lite mer exotiska, lite mer spännande

Oskorei
Thursday, November 25th, 2004, 12:02 PM
"Han nitade mig i pausen"
Svenska basketligans poängkung Anthony Grundy gick in i omklädningsrummet – och nitade lagkompisen Daniel Dajic.
– Jag har mått förjävligt. Jag känner mig kränkt, säger Dajic.
– Sånt händer varje dag, säger Grundy som nu får sparken.

Lilla Ockelbo har charmat Basket-Sverige.
Kronprinsessan Victoria och hennes pojkvän Daniel Westling har suttit på läktaren och följt succélaget.
Men nu skakas basketklubben av ännu en skandal utanför planen.

Slog i ansiktet
I pausen i matchen mellan Ockelbo och Helsingborg attackerade Anthony Grundy sin lagkamrat Daniel Dajic.
– Jag fick ett slag på armen och ett i ansiktet. Jag blev alldeles chockad, säger Dajic till Gävle Nyhetsbyrå och fortsätter:
– Det finns inga ursäkter för det här, att hoppa på någon utan anledning.

Daniel och Victoria på basket i Ockelbo.
Efter den handgripliga attacken uppstod tumult i omklädningsrummet när flera spelare blandade sig i bråket.
Grundy ångrar sig inte – och nu får han sparken:
– Jag stod upp för mig själv och tycker att jag handskades med det här på ett professionellt sätt, säger Grundy till Gävle Nyhetsbyrå.
Dajic hade själv lämnat laget om Grundy fått stanna.
– Det är en viss lättnad att han får gå. Det spelar ingen roll hur bra basketspelare man är, så här får man inte göra.
Anthony Grundy hade ett tvivelaktigt förflutet när han värvades till Ockelbo. Enligt Gävle Nyhetsbyrå anhölls han 2001 misstänkt för misshandel av sin flickvän.
– Grundy är ligans i särklass bästa spelare. Men hans beteende är fullkomligt oacceptabelt, säger Ockelbos ordförande Tomas Grönberg.

Av MATTIAS ERIKSSON

Skandalerna som skakat Ockelbo

I fjol fick Anthony Q Jones sparken
efter att kört rattfull
– inte bara en gång, utan två.

Tidigare den här veckan stängde Ockelbo av Samir Rhassane för bråk på en nattklubb.

Nu sparkas Anthony Grundy efter slagsmålet med Daniel Dajic i omklädningsrummet.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=210657