PDA

View Full Version : Pizzeriaägare, svarttaxichaufför och tonårshallick

Oskorei
Wednesday, October 13th, 2004, 11:38 AM
Anna: ”De bjöd på sprit och fick sex av mig som betalning”

BOLLNÄS. Med öl och sprit lockade männen Anna till att prostituera sig.
Nu berättar hon för Expressen:
– De bjöd på fest och krävde sex som betalning.
– När jag varit stupfull och haft samlag utan kondom fick jag döva ångesten med mer alkohol.

Hotellet. Enligt polisens utredare ska unga gymnasietjejer ha skjutsats hit till konferensanläggningen Galaxen i Borlänge där de sedan sålt sex till gästerna.
Anna var bara sexton när hon fick kontakt med den nu kopplerihäktade 46-åringen. Expressen pratade med henne i går.
– Genom honom blev jag alkoholist. Jag kunde dricka tio burkar starköl på en kväll. Efteråt ville de ha betalt i form av samlag och oralsex.
Den 46-årige mannen och en 38-årig vän sitter häktade, misstänkta för att ha styrt sexhandeln i Bollnäs. Båda misstänks för koppleri och förförelse av ungdom.
– Min klient förnekar brott. Han medger att han känner vissa av tjejerna, men han har bara skjutsat dem i sin svarttaxi, säger 46-åringens advokat K-G Myhrberg.

”Gjorde allt för en fylla”
Polisen misstänker att ett tiotal barn och ungdomar – de yngsta 13 år – har ingått i 46- åringen stall.

Herrgården. Under de tre år som sexhandeln pågått har flera sexköp ägt rum här på vandrarhemmet i Lenninge herrgård i Bollnäs.
Anna är ett av offren.
– Jag blev desperat efter alkohol. Jag gjorde vad som helst för en fylla. Jag blev utnyttjad på ett djävulskt sätt.

Festade på pizzerian
Anna betonar att hon själv ofta ringde upp 46-åringen i sin jakt på öl och sprit.
– Då kom han och hämtade mig i sin svarttaxi. Vi åkte sedan till någon lägenhet i närheten där vi festade.
I lägenheten kunde det finnas flera män. Efteråt – när de druckit sig berusade – fick Anna betala ”notan”.
– Ett antal gånger träffades vi på lokala pizzerior efter stängningsdags. Där festade vi och hade sex till långt in på morgonen.
Det hände att Anna blev så berusad att hon glömde att skydda sig med kondom före samlagen.
– Dagen efter hade jag sådan panik. Jag var livrädd att jag smittats av hiv av någon okänd man. Det hände att jag fick könssjukdomar.
Men i stället för att söka läkarhjälp sökte Anna upp männen hon haft sex med på natten.
– De gav mig mer sprit, så paniken och ångesten släppte. Sedan hade vi sex igen. Jag kom in i en ond cirkel och kunde inte ta mig ur den.

Krävde djupare urringning
Flera av sexkunderna – som Anna kallar för ”gamla gubbar” – hade krav på hur hon skulle vara klädd när de träffades.
– Jag kunde få höra att jag skulle ta på mig ett snyggare linne med djupare urringning till exempel.

Grillen. Här på gatuköket i Bollnäs fick 48-åringen enligt polisen kontakt med flera av tonårsflickorna. Varken ägaren till grillen eller personalen är misstänkta för brott.
I tre år år var Anna slav under spriten och fast i sexträsket. Nu försöker hon bryta sig ur. Hon har lämnat sitt gamla liv, flyttat från Bollnäs till ett familjehem på annan ort och börjat plugga på folkhögskola.
– Drömmen är att få jobba med musik och dans. Jag tycker om hiphop och salsa.
Hur har du det med alkoholen nu?
– Det är från och till. Jag har varit ren långa perioder, men fått återfall. Nu har jag varit ren två veckor.
Känner du hat?
– Klart jag gör. Samtidigt går jag med skuldkänslor. Det är svårt att förklara.

Fotnot: Anna heter egentligen någonting annat.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=194215