PDA

View Full Version : NPD-parlementariŽr pleit voor bezetting deel van Nederland

Siegfried
Wednesday, January 26th, 2005, 04:30 PM
NPD-parlementariŽr pleit voor bezetting deel van Nederland

De Duitse NPD-deelstaatparlementariŽr Klaus-JŁrgen Menzel heeft dinsdag gepleit voor de bezetting van een deel van Nederland. De extreem-rechtse politicus vindt dat de Duitse westgrens langs de Maas moet lopen en dat ook de oostgrens moet worden opgeschoven.

In een interview met persbureau Associated Press stelt Menzel verder dat de Verenigde Staten de Duitsers de Tweede Wereldoorlog hebben opgedrongen en dat de schuld voor het grootste conflict in de Europese geschiedenis niet hoofdzakelijk bij de nazi's ligt. De NPD-afdeling Saksen kwam vorige week ook al in opspraak, toen doordat de twaalf NPD-afgevaardigden demonstratief wegliepen bij een herdenking van de slachtoffers van Auschwitz in het deelstaatparlement.

Het pleidooi voor meer 'Lebensraum' van Menzel sluit aan bij de oude stelling van Adolf Hitler dat Duitsland door fouten in het verleden in een te klein jasje is geperst. Als de Nederlands-Duitse grens geherdefinieerd wordt naar het voorstel van Menzel, zouden grote delen van Limburg en Brabant Duits grondgebied worden. De NPD'er stelt dat de Maas de ,,natuurlijke grens" van Duitsland is.

De neonazistische NDP behaalde in het Oost-Duitse Saksen bij de verkiezingen in oktober ruim 9 procent van de stemmen. Een poging van de Duitse justitie eind 2003 om de partij door de rechter te laten verbieden, mislukte.

[bron] (http://nieuws.nl/bericht/5/53470)

Het Nederlandse en het Duitse volk hebben wel belangrijkere problemen dan dit soort denkbeeldige grensconflicten, lijkt me :|

Frans_Jozef
Wednesday, January 26th, 2005, 04:48 PM
Ik heb mijn buik vol van die revanchistische aanspraken, die huilerige, benepen pretenties van sommige Duitse nationalisten; dat ze verdomd het Land van Kleef en andere grensgebieden waar het Nederlands in de omgangstaal was onder het volk of zelfs tot in kerk en administratie toe, totdat Herr Bismarck eventjes dat Middenduits koeterwaals door iedereens strot kwam douwen, maar eens terug geven!

Chlodovech
Friday, January 28th, 2005, 04:45 PM
Bij God ! Laat ons eerst de Saracenen verslaan, alvorens mekaar weer in de haren te zitten. ;)

Aistulf
Monday, January 31st, 2005, 06:36 PM
Het Nederlandse en het Duitse volk hebben wel belangrijkere problemen dan dit soort denkbeeldige grensconflicten, lijkt me :|
Dat zou ik ook denken ja...

Helaas kun je, blijkbaar (?), geen 'nationalist' zijn zonder imperialist te zijn bij de NPD. Heel triest en dit maakt ze zeker niet geliefd.