PDA

View Full Version : AFA har kommit över NF:s kundregister

Oskorei
Tuesday, November 16th, 2004, 07:10 PM
"Hej Konsument!

Ni får detta mail eftersom Ni är kund hos Nordiska förlaget. Ni har beställt förlagets katalog eller köpt material därifrån, och finns följaktligen inlagd i kundregistret. Precis som 1547 andra kunder.

Ett sådant register måste man vårda ömt. Det vore ju inte trevligt om det kom på avvägar, om 1548 nationalisters hemadresser, telefonnummer och epost-adresser skulle råka hamna i orätta händer. Sådana register förvarar man offline, krypterat och lösenordsskyddat. Vilket är raka motsatsen till hur Nordiska förlaget har förvarat Dina och de andra kundernas personuppgifter.

Nu har Nordiska förlagets kundregister just råkat ut för det otrevliga. Det har hamnat på avvägar. Närmare bestämt till nationalismens ärkefiende, på den yttersta vänsterkanten.

Vi i Antifascistisk Aktion kan inte annat än att tacka för den tidiga julklappen. Vi tackar Anders Lagerström för hans bristande respekt till sina kunder. För oss innebär det en fin inblick i den svenska nationella rörelsen. Det är ju inte varje dag man kommer över en textfil med personuppgifter på stora delar av den nationella rörelsen i Sverige.

Inom kort kommer Nordiska förlaget att kontakta dig och fråga om du inte vill bli medlem i deras nya nationella organisation, Nordiska förbundet. De kommer fråga om du inte kan hjälpa dem att dra in pengar till deras företag, genom att sälja deras produkter, genom att jobba gratis för dem som förbundsmedlem. Visst, nu när Nationaldemokraterna har självdött i interna bråk, när Nationell ungdom fortfarande styrs av den organisatoriska haveristen Klas Lund, när NSF fortfarande verkar mer intresserade av att marschera i koppel och bruna skjortor än arbeta med politik så är ju inte en ny nationell organisation något fel. Men då kan du också passa på att fråga representanten från förlaget, varför de tagit så lätt på säkerheten. Varför de levererat 1548 nationalister på ett silverfat till sina fiender. Och vad som garanterar, att om du blir medlem i det nya förbundet, att samma sak inte sker igen med dina personuppgifter.

God fortsättning, väl mött i Salem! "

Då det tydligen inte bara är jag som fått detta mail, och då Nordiska Förlagets sida ligger nere för tillfället, undrar jag om någon har någon ytterligare information om det hela. Är det bara en maillista dom kommit över exempelvis eller även hemadresser? Och hur i jisse namn kan något sådant hända?

Oskorei
Thursday, November 18th, 2004, 12:53 PM
Då det tydligen inte bara är jag som fått detta mail, och då Nordiska Förlagets sida ligger nere för tillfället, undrar jag om någon har någon ytterligare information om det hela. Är det bara en maillista dom kommit över exempelvis eller även hemadresser? Och hur i jisse namn kan något sådant hända?
Uppdatering: Tydligen är det onlinekundregistret som stulits, enligt uppgift är kunderna dock en så brokig skara att AFA inte kommer att ha någon nytta av det. Bortsett från den PR-effekt de redan fått genom att skicka sitt massmail. Tilltaget har polisanmälts, det troliga är att det är serverleverantörens säkerhet som brustit.

Dock är det beklämmande att delar av vänstern har sjunkit så lågt att de roar sig med att försöka registrera personer som läser politiskt obekväm
litteratur.

Kvasir_
Friday, November 19th, 2004, 06:06 PM
Ähh, det är inte något att bry sig om. AFA är ett gäng nollor ändå.

Oskorei
Friday, November 19th, 2004, 07:32 PM
Ähh, det är inte något att bry sig om. AFA är ett gäng nollor ändå.
Jag lever sedan en halv vecka i ständig skräck för att antifascistisk, antisexistisk eller antinationalistisk propaganda ska finna sin väg till mitt hem :D

Fast det säger mycket om dem när de försöker registrera personer på grund av vilka förlag de köper sina böcker från. Extra irriterad blir man såklart när de påstår sig vara anarkister eller syndikalister, och smutsar ner två fina europeiska ideologier med sin etnomasochism och självförakt. Inser de inte att grundarna av deras ideologier (Bakunin och Proudhon mfl) med stor sannolikhet hade funnits med i NF:s kundregister om de levat här och nu?