PDA

View Full Version : Jurgen Verstrepen Weblog

Frans_Jozef
Saturday, October 2nd, 2004, 02:05 PM
http://jurgenverstrepen.skynetblogs.be/?date=20040704&number=7&unit=days

Welkom op mijn log. Na de 3e verbanning van mijn talkradio&tv programma op 14 maart 2004 heb ik besloten om in het parlement te gaan strijden voor een depolitisering van de media en een absoluut vrije media zonder monopolie. 15 jaar lang heb ik talkradioprogramma's gemaakt waarin de bevolking ongecensureerd kon praten over actualiteit, politiek en maatschappelijke trends. In onze democratie kunnen sommigen dit soort media niet verdragen. Verstrepen verbannen dus maar.. Wel. I'll be back... Mediacommissie, maak je klaar voor een strijdlustig mediamens!

Aangezien iedereen mij al jarenlang in een politiek hokje probeert te steken..have fun met het analyseren van mijn volgende meningen... Aangezien heel wat mensen nu maar al te graag (en vooral journalisten met een vooringenomen mening) mijn stellingen willen lezen..gun ik hen dit niet. Als rasecht democraat en overtuigd rationeel denkend mens, mét een politiek visie’ wil ik graag even een aantal lijnen hier neerpennen. Ik heb beslist, en ik zit meteen achter de schutskring. Op basis van vooroordelen en vooringenomenheid. De ‘zelfverklaarde’ democraten hebben hun mening en oordeel. Er zal niet geluisterd worden. De kleur is volgens die anderen duidelijk, het oordeel is geveld. Ik stel alleen maar vast dat diezelfde mensen oordelen op basis van datgene wat zij de ‘andere’ verwijten. Enggeestig, bekrompen en …antidemocratisch. Hoezo? Mensen die niet erkennen dat maatschappij en partijen evolueren, of mensen als individu, zijn een prototype van bekrompen en conservatief denken. De paradox. Als je media in je hand hebt kan je dat natuurlijk verkopen. Helaas, pindakaas. Als je iemand 10 of 15 jaar na de feiten wil laten veroordelen voor wat die persoon deed of heeft gezegd in die periode…dan leef je in het verleden. Dan ben je conservatief…niet progressief. Natuurlijk kan ik hier een urenlange discussie over beginnen..hou mij gewoon in het oog.. want hier komt progressief rechts.!

Siegmund
Monday, October 4th, 2004, 11:52 AM
Helaas, pindakaas.
Must be one of those adorable Vlaams expressions that I half-remember from my sojourn in your beautiful country... My translator gives: "Unfortunately, peanut cheese." LOL :)