PDA

View Full Version : Afrikanerheidene

Stormraaf
Monday, February 16th, 2009, 08:09 AM
Germaan
....
Ethnicity: Afrikaner
Ancestry: French Huguenot/Dutch/German
Country: South Africa
...
Religion: Germanic Heathen

Dis vir my verblydend om te sien nog 'n Afrikaner stel sy geloof as Germaans Heiden. Germaan, is jy deel van 'n fisiese Heiden gemeenskap? Ek wil graag weet of daar vandag genoeg Odiniste onder Afrikaners is om sulke gemeenskappe te vorm, of ten minste om genoegsaam ondersteuning te bied vir diegene wat hul eg voorvaderlike geloof herontdek.

Ek is sterk ten gunste van die groei van Odinisme onder ons volk. Dit sal sekerlik bewustheid van ons Germaanse oorsprong verbeter. Selfs diegene wat hulself ons volkleiers styl sal mettertyd forseer word om te besef hul kan nie vir altyd aanhou om ons Afrikaner- en Boere-ideologieŽ met 'n uitsluitlike verbintenis aan Christenskap te bestempel nie.

Germaan
Saturday, February 21st, 2009, 09:34 PM
Dit was vir my ook verblydend om te sien dat daar nog Afrikaners is vir wie ras en kultuur belangrik is en dit nie probeer vereenselwig met 'n vreemde geloof nie. My 'geloof in Wotanisme' is meer simbolies van aard en word gebruik om my Germaanse oorsprong te beklemtoon. Alhoewel ek eerder as 'n ateÔs sou kwalifiseer, dink ek tog die heelal het 'n metafisiese aspek wat al hoe meer deur kwantum fisika teoriee verklaar word.

Nasionaal Sosialisme is my lewens en wereld beskouing wat alles omvattend is en alle menslike sosiale verskynsels asook die natuur/heelal vanuit dieselfde oogpunt beskou. Die massas het egter iets soos 'n geloof nodig om hulle self aan te anker en morele leiding te verskaf. Ek stem saam dat Afrikaners deur middel van Odinisme weer trots op hulle self en hulle herkoms gemaak kan word.

Dit is duidelik dat al hoe meer Afrikaner van die kerke vervreem, maar nie noodwendig afstand doen van die christelike geloof nie. Die wat wel ateiste word is gewoonlik geneig om ook liberalistiese sienings aan te hang en dus hulself verder van hulle ras te vervreem. Hierdie Afrikaners is gewoonlik intelektuele wat om verstaanbare redes nie politieke tuiste by regse bewegings kan vind nie. Regse bewegings is gewoonlik deurspek van godsdiens en is gebaseer op reaksionere idees vol vrees en haat.

Beide liberalistiese en konserwatiewe Afrikaners sal eers ontnugter moet word voordat hulle gaan besef dat hulle slegs in hulle ras heil kan vind.

Lewensywer
Wednesday, May 13th, 2009, 06:54 AM
Dit is duidelik dat al hoe meer Afrikaner van die kerke vervreem, maar nie noodwendig afstand doen van die christelike geloof nie. Die wat wel ateiste word is gewoonlik geneig om ook liberalistiese sienings aan te hang en dus hulself verder van hulle ras te vervreem. Hierdie Afrikaners is gewoonlik intelektuele wat om verstaanbare redes nie politieke tuiste by regse bewegings kan vind nie. Regse bewegings is gewoonlik deurspek van godsdiens en is gebaseer op reaksionere idees vol vrees en haat.

Afrikaners sal moet ophou om Afrikaners te definieer volgens hulle eie denkrigting en sal noodgedwonge meer inklusief moet begin dink. Al is 'n persoon hoe verknog aan 'n denkrigting kan hy/sy nie daarop aanspraak maak dat daardie denkrigting nou eienskap van Afrikanerskap moet wees nie. Alhoewel 'n groot aantal Boere Christelik was, was daar ook altyd die wat andersdenkend was.

Aangesien die meeste van die Afrikaners wel Germaanse bloed in hul het moet hulle bewus wees daarvan dat die Germaanse volk nie van Christelike oorsprong is nie maar wel van Odinisme....Die Noordse mitologie en Keltiese invloed kan nie weggepraat word nie. Ek het baie meer geleer oor ons herkoms deur myself meer in te lig oor die ou Germaanse gelowe. Ek sÍ nie dat alle Afrikaners hierdie gelowe moet aanhang nie maar ek dink tog ons moet bewus wees van, en erkenning gee aan ons Germaanse geskiedenis.

troepie
Wednesday, May 13th, 2009, 11:19 AM
Wat is 'n heiden? Omdat ek nie in 'n seker kerklike program of geloof oortuiging glo nie, maak dit van my 'n heiden. Dan moet elke denkbare geloofstelsel wat daar bestaan my seker as 'n heiden sien. Die Engelse en afrikaanse verklaring van die woord se dat jy as 'n persoon nie aan God glo nie. Al die gelowe wat bestaan glo dat daar 'n God is. Hulle benaming en manier van dien verskil, maar dit kom op die ou einde op dieselfde neer.

Ek glo ook daar is 'n bewustheid wat in harmonie met alles is. Dit is so onnodig dat mense jou wil haat en brandmerk as jy 'n bietjie verskil van sy siening. Wat mense moet besef, ons lewe nie meer in die medievil tye nie. mense word nie meer verbrand oor geloof oortuigings nie. Ons het die reg om te verskil.

Stormraaf
Wednesday, May 13th, 2009, 12:27 PM
Wat is 'n heiden? [...] Die Engelse en Afrikaanse verklaring van die woord se dat jy as 'n persoon nie aan God glo nie.

Dit sal die Christen/Vatikaan se definisie van 'n "heiden" wees, afkomstig van die Kerk se stryd om Noord-Europa vanuit Wotanisme na Christenskap te bekeer. In werklikheid verwar Suid-Afrikaners heidenisme met paganisme. As mens kyk na paganisme (nie-Abrahamiese geestelikheid) verwys Heidenisme na die Germaanse geloof, DruÔdisme na Kelties, Rodnovery na Slavonies, ens.

Ek sien soms dat Afrikaners op ander borde praat van swart nie-Christene as "heidene", wat 'n tegniese onmoontlikheid is. Ek sou verkies dat hulle in sulke gevalle die nodige navorsing sal doen om uit te vind wat die korrekte term is vir bv. Zulu paganisme. Om te praat van "toordoktery" sal klaar 'n verbetering wees.

As 'n lid hier in sy profiel homself heiden noem, beteken dit 99% van die tyd hy/sy is 'n Wotanis (Odinis). Nog 'n term daarvoor is Asatru; ek het selfs al diegene teŽgekom wat daarna verwys as (vertaal) "my voorvaders en hul gode" as hulle die bestaande etikette wil vermy.

Horagalles
Tuesday, May 19th, 2009, 11:08 PM
...
Aangesien die meeste van die Afrikaners wel Germaanse bloed in hul het moet hulle bewus wees daarvan dat die Germaanse volk nie van Christelike oorsprong is nie maar wel van Odinisme....Die Noordse mitologie en Keltiese invloed kan nie weggepraat word nie. Ek het baie meer geleer oor ons herkoms deur myself meer in te lig oor die ou Germaanse gelowe. Ek sÍ nie dat alle Afrikaners hierdie gelowe moet aanhang nie maar ek dink tog ons moet bewus wees van, en erkenning gee aan ons Germaanse geskiedenis.
1. Nie meeste maar al die Afrikaners het Germaanse bloed. Want hulle van (Neder-)Duitse afkoms en selfs die Franse het 'n sterk Germaanse bloedaandeel (Franke).
2. Daar was nie so iets soos Odinisme nie. Daar was vereering van helde-gode van wie Odin een was en die Volk het 'n naturalistiese lewensbeskouing gehad.

Stormraaf
Tuesday, May 19th, 2009, 11:56 PM
2. Daar was nie so iets soos Odinisme nie. Daar was vereering van helde-gode van wie Odin een was en die Volk het 'n naturalistiese lewensbeskouing gehad.

Dis ook wat Wotanisme vandag is, nie waar nie? Die vroeŽ Germane het natuurlik nie nodig gehad om 'n term daaraan te koppel nie, aangesien dit algemene gebruik was, maar ons vind tog vandag, in die era van georganiseerde godsdienste, gebruik daarvoor om na die Germaanse geestelikheid te verwys. Kan dit dan verkeerd wees om die antieke Germane ook Wotaniste te noem?

(Ek het in die OP begin deur gebruik te maak van die woord Odinisme, maar dis seker 'n Anglisisme... :shrug)

Om uit te brei op bogenoemde aanhaling, sal dit dus vir 'n Afrikaner volkome binne die raamwerk van die ou Germaanse geestelikheid wees om figure uit ons geskiedenis soos Andries Pretorius as 'n held te vereer en verder net 'n naturalistiese lewensbeskouing te hÍ? In so geval is daar moontlik 'n handvol Boere wat "Wotaniste" is terwyl hul dit nie besef nie, maar as Wotan self nie in die prentjie is nie kan dit beswaarlik so genoem word. Dan maak die volgende vir my nog meer sin (om uit my vorige pos aan te haal):

[...] ek het selfs al diegene teŽgekom wat daarna verwys as (vertaal) "my voorvaders en hul gode" [...]

Bittereinder
Thursday, July 16th, 2009, 09:04 AM
Ek is bly ek het op die bespreking afgekom en sal dadelik my eie geloof aanwyser verander van Agnostic. Toe ek met my verkennings tog begin het, het ek baie tyd spandeer op die oer Germaanse geloof, voor dit in die "holy roman empire" omskep en besoedel was, omrede die christelike geloof IMO een van die groot redes was en is hoekom ons nasie ons tande en samehorendheid verloor het dit het vir my duidelik gebleik dat dit n vorm van eksterne beheer is en slegs verdeeldheid kan voortbring. Ek glo dat gooie Germane nie die Bybel en boonop ní Midde-Oosterse een wat werklik as volks vreemd behoort te beskou word, benodig om ons van morele waardes en suiwer oordeel te verskaf nie. Ek dink in baie maniere mag dit dalk die "Judas Bok" wees wat n "Skaap" gerus stel en dan na die slagting lei. Dit oor kompliseer dinge, ons natuur en die natuur loop hand aan hand. Ek weet nie genoeg van Wotanisme om myself oor dit breedvoerig uit te laat nie as iemand weet waar ek sulke materiaal kan kry of dalk oor dit beskik sal ek dit graag onder oŽ wil kry.

Die stukkie geskiedenis wat ek op afgekom het, het my ook diep getref.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Aquae_Sextiae

Waar is ons Germaanse instink vandag, verdoesel deur n geloof wat ons mense verhoed van heldedade en ter selfde tyd self preserveerend of same horend op te tree.

Lyk my die enigste manier dat christene sal oorgaan tot aksie is as die dief reeds in die gang is in pleks dat hy voor die werf al gestuit was.

Jammer as daar n paar tone is wat in die slag gebly het, maar lewer asseblief Jul opinie ek sal graag wil hoor hoe christene oor die tameletjie voel.

Horagalles
Thursday, July 16th, 2009, 12:49 PM
...Om uit te brei op bogenoemde aanhaling, sal dit dus vir 'n Afrikaner volkome binne die raamwerk van die ou Germaanse geestelikheid wees om figure uit ons geskiedenis soos Andries Pretorius as 'n held te vereer en verder net 'n naturalistiese lewensbeskouing te hÍ? In so geval is daar moontlik 'n handvol Boere wat "Wotaniste" is terwyl hul dit nie besef nie, maar as Wotan self nie in die prentjie is nie kan dit beswaarlik so genoem word. Dan maak die volgende vir my nog meer sin (om uit my vorige pos aan te haal):.... In hierdie verband wil ek net een naam vir jou: Jaap Marais.
En as jy meer daaroor wil weet dan verwys ek jou na Arthur Kemp wat blykbaar vir Oom Jaap goed geken het.

Dit daar gelaat sal 'n mens wat byvoorbeeld die Bybel nugter lees sien dat die outeurs blykbaar ook 'n naturalistiese lewensbeskouing gehad het. Daar is egter 'n denkfout by moderne naturaliste wat die geestelike "bonatuurlike" sumier as 'n moontlikheid uitsluit, hulle skep dan ook 'n valse dilema ontrent die twee konsepte. Dat daar 'n natuur (sintuiglike waarneembaar) is wat sy eie wette volg en terselftetyd geestlike magte wat invloed op die natuur kan neem is, word in hierdie beskouing van vooraf uitgesluit.

Ek sien soms dat Afrikaners op ander borde praat van swart nie-Christene as "heidene", wat 'n tegniese onmoontlikheid is. Ek sou verkies dat hulle in sulke gevalle die nodige navorsing sal doen om uit te vind wat die korrekte term is vir bv. Zulu paganisme. Om te praat van "toordoktery" sal klaar 'n verbetering wees.

As 'n lid hier in sy profiel homself heiden noem, beteken dit 99% van die tyd hy/sy is 'n Wotanis (Odinis). Nog 'n term daarvoor is Asatru; ek het selfs al diegene teŽgekom wat daarna verwys as (vertaal) "my voorvaders en hul gode" as hulle die bestaande etikette wil vermy. Daar is 'n misverstand dat die woord "heidene" 'n spesifieke godsdiens impliseer. Dit is nie die geval nie. Daar is verskillende genealogie van die term
* Ethnos - Grieks vir 'Volke'. In die nuwe testament word dit gebruik om na "die ander nasies" te verwys. Dink aan die woord etnisiteit.
* hedone - Diegene wat die lewe geniet, van plesier hou ens. dink aan hedonisme.
* 'van die heide' - Ons Germaanse voorouers hat as gebruik gehad om godsdiens in die vrye natuur te beoefen. "Heide" is maar veld wat nie bebos is nie en ook nie vir landbou gebruik word nie. Dit is geensins gekoppel aan wat daardie godsdiens nou behels of dan nie.

Die term heiden vir nie-Christene eers met tyd in gebruik gekom om rede dit die laaste konnotasie gehad het en nadat begin is om kerkgeboue op te rig en 'n onderskeid getref is tussen diegene "in die kerk" en diegene "op die heide".

Ek is bly ek het op die bespreking afgekom en sal dadelik my eie geloof aanwyser verander van Agnostic. Toe ek met my verkennings tog begin het, het ek baie tyd spandeer op die oer Germaanse geloof, voor dit in die "holy roman empire" omskep en besoedel was, omrede die christelike geloof IMO een van die groot redes was en is hoekom ons nasie ons tande en samehorendheid verloor het dit het vir my duidelik gebleik dat dit n vorm van eksterne beheer is en slegs verdeeldheid kan voortbring. ...Die feite lyk vir andersom. In die era tussen 300AD en 800AD het die Germaanse Volke in beweging gekom. Dit het gepaard gegaan met veranderings in hulle Godsdiens en ook die sosiale oorde. Die Franke, Gote en Wandale het dele van die Wes-Romeinse ryk verower. Destyds was daar nog nie veel van 'n georganiseerde, geformaliseerde godsdiens nie. 'n Deel van die Germane was al klaar Christene ander het 'n vorm van "heidendom" aangehang. Almal met sy hulle eie sienings. Jy kan maar dink dat dit tot twis en meer gely het. Die hersergroep onder die Germane en veral die Koning het dus 'n gevestigde belang gehad dat sy volgelinge en onderdane (bevolking van die Romeinse ryk) 'n meer homogene Godsdiens sal moet kry. Die (rooms katolieke christendom) was teen daardie tyd die kandidaat wat die mes belowenste was. Dus het die konings en vorste hierdie weergawe van die christendom verkies. 'n Mens hoor soms die stelling dat ons Germaanse voorouers met geweld bekeer is. Die stelling is meer as belaglik aangesie dit die Germane was wat die era van kerstening die politieke mag en dominansie gehad het. Dit is natuurlik so dat daar soms oorlog tussen twee vorste was en die een se onderdane uit christen, die ander se onderdane uit "heidene" bestaan het. In so 'n geval sal die koning hom natuurlik in sy betoog op godsdiens beroep het. Om verdere weerstand te verbreek sal die christelike koning ook die godsdiens instellings van sy vyand moet verbreek, want hierdie was in baie gevalle ook bronne van verset teen hom.

Bittereinder
Thursday, July 16th, 2009, 02:41 PM
"Die feite lyk vir andersom. In die era tussen 300AD en 800AD het die Germaanse Volke in beweging gekom. Dit het gepaard gegaan met veranderings in hulle Godsdiens en ook die sosiale oorde. Die Franke, Gote en Wandale het dele van die Wes-Romeinse ryk verower. Destyds was daar nog nie veel van 'n georganiseerde, geformaliseerde godsdiens nie. 'n Deel van die Germane was al klaar Christene ander het 'n vorm van "heidendom" aangehang"
Jammer Horagalles, dalk verstaan ek nie heeltemal wat jy hier bedoel nie. Kan jy asb. dit vÍrder verduidelik. As ek die crux verstaan dan sal ek kan probeer kommentaar lewer. Soos ek dit het was die pre-christen era en selfs voor die swerving die tyd to goed soos Odinisme en Wotanisme ontstaan het. Maar soos ek se verstaan ek dalk nie 100%.

Stormraaf
Thursday, July 16th, 2009, 04:44 PM
Ek glo dat gooie Germane nie die Bybel en boonop n’ Midde-Oosterse een wat werklik as volks vreemd behoort te beskou word, benodig om ons van morele waardes en suiwer oordeel te verskaf nie. [...] Dit oor kompliseer dinge, ons natuur en die natuur loop hand aan hand. Ek weet nie genoeg van Wotanisme om myself oor dit breedvoerig uit te laat nie as iemand weet waar ek sulke materiaal kan kry of dalk oor dit beskik sal ek dit graag onder oŽ wil kry.

Ek dink ons is op dieselfde spoor. In my soeke het dit my voorgekom dat Heidenisme (Germaans-Heidenisme) eerder die Germaanse siel en karakter uitlig en beklemtoon. Sedert my openingspos in hierdie bespreking in Februarie vandeesjaar het ek self nader daaraan beweeg.

My soektog het begin by hierdie pos (http://forums.skadi.net/showthread.php?t=75497) oor wat Wodanisme is, en ek ag dit steeds 'n baie goeie artikel en sal dit vir enigiemand voorstel.

Sentraal tot die herwinning van die ou Germaanse geloof is die prinsiepe voorgelÍ in die HŠvamŠl, waarvoor daar (http://www.sacred-texts.com/neu/poe/poe04.htm) verskeie (http://www.northvegr.org/lore/poetic2/006_01.php) Engelse (http://vta.gamall-steinn.org/havamal.htm) vertalings (http://www.pitt.edu/~dash/havamal.html) te vinde is. Vanuit die HŠvamŠl en literatuur soos die Eddas is die "Nine Charges" en die "Noble Virtues" saamgestel.

Ek is ten gunste daarvoor om spesiaal aandag te gee aan die skrywes van Nederlandse Heidene, want ek sien die Nederlanders as ons naaste broers.

Daar is wel Asatru groepe in Suid-Afrika, maar ek sou versigtig wees vir hulle - hulle neig dikwels na eclectic Wiccanism, of hamer op seremonie en rituele. Die realiteit is dat ons in SA net nie groepe van 'n gesonde oriŽntasie het soos wat (blykbaar) in Denemarke, Duitsland, ens. te vinde is nie.

Ek dink as jy begin lees deur die Heathenry (http://forums.skadi.net/forumdisplay.php?f=9) afdeling sal jy ook leer watter lede hier kenners is op die gebied en wie se inligting jy kan vertrou. As jy wil, kan ek uitbrei hierop in 'n privaatboodksap.

Waar is ons Germaanse instink vandag, verdoesel deur n geloof wat ons mense verhoed van heldedade en ter selfde tyd self preserveerend of same horend op te tree.

Ek hou baie van jou bewoording in hierdie verband.

Lyk my die enigste manier dat christene sal oorgaan tot aksie is as die dief reeds in die gang is in pleks dat hy voor die werf al gestuit was.

5. To suffer no evil to go unremedied and to fight against the enemies of family, nation, race and faith: my foes will I fight in the field nor be burnt in my house.

Dit daar gelaat sal 'n mens wat byvoorbeeld die Bybel nugter lees sien dat die outeurs blykbaar ook 'n naturalistiese lewensbeskouing gehad het.

Dieselfde kan gesÍ word van die Japanese se Shinto. Baie gelowe spring voort vanuit 'n naturalistiese lewensbeskouing, maar ons steur onsself nie daaraan nie, omdat die outeurs daarvan 'n ander natuur gehad het as ons.

Daar is 'n misverstand dat die woord "heidene" 'n spesifieke godsdiens impliseer. Dit is nie die geval nie. Daar is verskillende genealogie van die term [...]
* 'van die heide' - Ons Germaanse voorouers hat as gebruik gehad om godsdiens in die vrye natuur te beoefen. "Heide" is maar veld wat nie bebos is nie en ook nie vir landbou gebruik word nie. Dit is geensins gekoppel aan wat daardie godsdiens nou behels of dan nie.

Die term heiden vir nie-Christene eers met tyd in gebruik gekom om rede dit die laaste konnotasie gehad het en nadat begin is om kerkgeboue op te rig en 'n onderskeid getref is tussen diegene "in die kerk" en diegene "op die heide".

Met ander woorde, die woord "heiden" is vandag 'n verwysing na die geloof wat beoefen is rondom die heide van Noordelike Europa, wat presies die rede is hoekom dit geldig is as verwysing spesifiek na Germaanse Heidenisme. Dat enige pagaan vandag 'n heiden genoem word is foutiewelik a.g.v. daardie konnotasie, en word gebruik vir enige pagaan, nie iemand wie hedonistiese gedrag openbaar nie.

Bittereinder
Thursday, July 16th, 2009, 05:17 PM
Dankie Stormraaf, dit is waarna ek opsoek is stuur asb. vir my die stof wat jy het ek sal dit graag wil bespiegel.:thumbup

Ek het ook Írens gelees dat WOTAN soms gebruik word vir n afkorting van WILL OF THE ARIEN NATION maar ek wonder of dit nie dalk bloot toeval is nie.

Stormraaf
Thursday, July 16th, 2009, 06:03 PM
Ek het ook Írens gelees dat WOTAN soms gebruik word vir n afkorting van WILL OF THE ARIEN NATION maar ek wonder of dit nie dalk bloot toeval is nie.

Ek dink een of ander wortelkoek het al so uitlating gemaak. Dis kranksinnig. Of dit per toeval ook so gebruik word... seker moontlik.

'n Ander kwessie is dat daar in Engels 'n Odinism asook 'n Wotanism is wat twee verskillende goed beteken, so Wotanisme kan moontlik dubbelsinnig wees. Miskien moet ons maar eerder die Nederlandse terme net so gebruik.

Horagalles
Thursday, July 16th, 2009, 06:16 PM
"Die feite lyk vir andersom. In die era tussen 300AD en 800AD het die Germaanse Volke in beweging gekom. Dit het gepaard gegaan met veranderings in hulle Godsdiens en ook die sosiale oorde. Die Franke, Gote en Wandale het dele van die Wes-Romeinse ryk verower. Destyds was daar nog nie veel van 'n georganiseerde, geformaliseerde godsdiens nie. 'n Deel van die Germane was al klaar Christene ander het 'n vorm van "heidendom" aangehang"
Jammer Horagalles, dalk verstaan ek nie heeltemal wat jy hier bedoel nie. Kan jy asb. dit vÍrder verduidelik. As ek die crux verstaan dan sal ek kan probeer kommentaar lewer. Soos ek dit het was die pre-christen era en selfs voor die swerving die tyd to goed soos Odinisme en Wotanisme ontstaan het. Maar soos ek se verstaan ek dalk nie 100%. In Wes-Europa was daar verskillende Godsdienste wat beoefen was. Odin/Wodin/Wotan was die priester en leier god van die Germane. "God" in hierdie verband is 'n bietjie soos die heiliges by die Rooms Katolieke waar wat soms ook die beskermheer van 'n bepaalde klas mense is. Daar is ooreenkomste in die Germaanse panteon, maar dit was geensins 'n monolitiese blok nie. Volgens Fustel de Coulanges was die Godsdiens van Ariers ook maar aan veranderings oor tyd onderworpe. Dit het eerder begin met 'n vereering van die voorouers wat gepaard gegaan het met 'n soort monoteisme (geloof in 'n niemenslike opperwese). Met tyd is sekere van daardie voorouers as gode geinstitusionaliseer en daar is bonatuurlike kragte aan hulle toegeken. Daardie beoefening van Godsdiens het sonder 'n geformaliseerde stel leerstellings begin verval en dit het die plek oop gemaak vir ander Godsdienste van wie die (Roomse) Christendom die sterkste was en sodanig die offisiele Godsdiens in Wes-Europa geword het. Benewens dit was daar ook nog dinge soos Arianisme en ander weergawes van die Christendom. Ek weet nie of dit meer duidelik is nou. Maar sal dalk uitbrei sodra ek genoeg navorsing op die onderwerp gedoen het en die verduideliking verstaanbaar genoeg is.

Bittereinder
Thursday, July 16th, 2009, 07:45 PM
Dankie Horagalles, Dit is cristal helder en verstaan ek ook nou wat jy gemeen het toe jy gese het jy dink dit was andersom. Jy het pas vir my baie dinge in konteks geplaas Dankie.:D

Bittereinder
Saturday, July 18th, 2009, 10:24 AM
Here is a little quote fom an interesting man.

Christian Johann Heinrich Heine (13 December 1797 in DŁsseldorf, North Rhine-Westphalia, Germany Ė 17 February 1856 in Paris, France) was a journalist, essayist, literary critic, and one of the most significant German romantic poets. He is remembered chiefly for selections of his lyric poetry, many of which were set to music in the form of lieder (art songs) by German composers.

"Should the subduing talisman, the Cross, break, then will come roaring forth the wild madness of the old champions, that insane Berserker rage, of which the northern poets sing. That talisman is brittle, and the day will come when it will pitifully break. The old stone gods will rise from the long-forgotten ruin and rub the dust of a thousand years from their eyes; and Thor, leaping to life with his giant hammer, will crush the Gothic cathedrals!"

mmm...

Stormraaf
Sunday, July 19th, 2009, 02:19 PM
.... In hierdie verband wil ek net een naam vir jou: Jaap Marais.
En as jy meer daaroor wil weet dan verwys ek jou na Arthur Kemp wat blykbaar vir Oom Jaap goed geken het.

Ek is nie seker wat die verwantskap is hier nie. Dit klink my daar is onsekerheid of Jaap Marais 'n ateÔs was, of net nie klem gelÍ het op sy (Christen) geloof nie. Die enigste verwysing wat ek kon vind na 'n verband tussen hom en Heidenisme is op 'n forum waar iemand glo vir Dr. Pol Doussy ('n erkende Heiden) hoor sÍ het dat Marais sy geloofsoortuigings gedeel het. Nie veel om op te gaan nie.

Of meen jy Marais was implisiet 'n Heiden gebasseer op sy lewensbeskouing maar sonder 'n verbintenis aan Wodan, die Aesir, etc?

Horagalles
Saturday, April 24th, 2010, 05:12 PM
Ek is nie seker wat die verwantskap is hier nie. Dit klink my daar is onsekerheid of Jaap Marais 'n ateÔs was, of net nie klem gelÍ het op sy (Christen) geloof nie. Die enigste verwysing wat ek kon vind na 'n verband tussen hom en Heidenisme is op 'n forum waar iemand glo vir Dr. Pol Doussy ('n erkende Heiden) hoor sÍ het dat Marais sy geloofsoortuigings gedeel het. Nie veel om op te gaan nie.

Of meen jy Marais was implisiet 'n Heiden gebasseer op sy lewensbeskouing maar sonder 'n verbintenis aan Wodan, die Aesir, etc?Anderste gestel, daar is onsekerheid dat Jaap Marais 'n Christen was. Ook glo baie van sy aanhangers dit. Kyk daar is mense wat hom reguit gevra het of hy in Jesus Christus glo en hy het maar net somer die vraag geignoreer. Aan die ander kant is daar ook uitspraake van Oom Jaap waar hy van geloof praat:

“‘n Volk wat in geloof lewe, is onvernietigbaar. ‘n Volk wat gedurig sy ideeal graad vir graad nastreef, met die bewustheid van sy herkoms in God en ‘n bestemming anderkant die lewe self, so ‘n volk kan deur geen mag vernietig word nie. Hy kan alleen vernietig word deur sy eie kleingelowigheid, sy eie klein verraad. (31 Mei 1976)

Maar wat bedoel hy nou werklik met geloof?
So ek vat 'n raai dat Jaap Marais of 'n Deis (God bestaan, maar het net die helal geskep en gryp nie eintlik in nie) of 'n Ateis was.

Die feit dat Jaap Marais nie juis 'n Biblebasher was nie is nog al opvallend.

RoyBatty
Sunday, April 25th, 2010, 01:12 AM
Verskoon tog dat ek so effens afdwaal van die onderwerp maar myns insiens was Jaap Marais een van die mees eerbare en eerlike politici uit ons geledere. As daar net meer van sy soort was.. :(

Horagalles
Monday, April 26th, 2010, 05:37 PM
Verskoon tog dat ek so effens afdwaal van die onderwerp maar myns insiens was Jaap Marais een van die mees eerbare en eerlike politici uit ons geledere. As daar net meer van sy soort was.. :(As ek hom sal moet merk, dan sal hy vir integriteit vir seker goeie punte kry. Hy sal egter die toets vir strategie en dinamiese politiek ongelukkig dop;). Hy en die HNP het byvoorbeeld die wa voor die perde gespan, deur hulle dadelik in die partypolitieke arena aan te durf, sonder enige rugsteun uit die burgerlike samelewing. En dan het hulle dit ook nog op 'n uiters dom manier gedoen. As ek dit reg onthou, het hulle probeer om direk van die begin af al die meer as 'n honderd setels in Suid Afrika te wen, of ten minste al die setels waar hulle kandidaat kon plaas. Natuurlik het hulle dan ook in al die setels verloor. As jy binne 'n Westminster stelsel die arena betree, dan fokus jy of die setels wat jy kan wen of jy gaan vir die setels met die meeste prestige. 'n Ander dom ding was om vir Eugene en die AWB uit te skop oor die meer populeer was.

Dat iemand nie 'n 08/15 christen is, se dan ook nie dat hy nie eerbaar is nie. Dit is egter 'n verspreide siening. Die realiteit is egter dat enige tweegesig in SA 'n Christenbaadjie sal dra. Juis om rede dit by baie mense 'n aura van vertroue skep. Ek sal vir jou egter talle gevalle kan noem waar mense juis deur "groot christene" ingedoen is. Die wolwe in skaapsklere julle onthou. Ek se hier egter nie, dat hierdie streke "tipies" vir Christene is, wat ek se is, dat 'n bedrier juis 'n christenbadjie of ander token van vertroue sal misbruik.

YsterNel
Tuesday, June 15th, 2010, 11:09 PM
Mense julle kloof hare oor onsin , man.
Ek se altyd de hel met n man se geloof, as hy bereid is om saam met my aan my kant te veg gee enk nie om of hy aan Odin, Zeus of Thor glo nie, hy kan selfs n "fan " van Loki ook wees.
Wat de hel maak dit saak of n swarte n zulu pagan is,of as n boer n christen is, ons is almal speelgoed van die gode is watter vorm ookal, aan die einde van die dag was en is die geloofs verkille genoeg rede om mense van lewens en lande te beroof.
Die blote afdwaal van sekere mense teug na dooie Gode soos Odin ens. is vir my net n bewys van hoe erg die "kerk" mense in die steek gelaat het.
Ek sien myself nerens en tog is ek nie verlore nie, ek het nie n super wese nodig om gelukkig te wees nie, maar my kinders is ongelukkig vereensaam sonder so-iets, dus maak ek hulle Chrisen groot, ek sou hulle nie anders wou grootmaak nie, veral nie na die"Viking" rigting nie, want "lets face it" daardie mense het mense gereeld ge-offer vir hulle gode , veral ou Thor het sy deel diep in bloed gekry, en daar is baie bewys daarvan , dit het dus ook daartoe bygedra dat die christen "armies" heulle vernietig het.
Die Romeine,was veral geskok oor die slagting van die Germane vir hulle gode.
Soos ek reeds ontdek het , is daar min oorspronlikheid in baie van die gelowe oor, meeste is hengsel mengelmoes van verskeie "New Age" idees wat saam geflans word.
Ek self is die hel in oor die"kerk"wat nou "moffies" openlik,op die kansel plaas, maar ek is nie bereid om duisende goeie mense te beledig of te veroordeel daarvoor nie.

Stormraaf
Monday, June 21st, 2010, 11:51 AM
Soos ek reeds ontdek het, is daar min oorspronlikheid in baie van die gelowe oor, meeste is hengsel mengelmoes van verskeie "New Age" idees wat saam geflans word.

Hierdie is 'n akkuraat genoeg waarneming. Ek skat die aantal Wiccans in SA (insluitende Wiccans met Heidense skynbaadjies) op omtrent tien maal meer as die eintlike Wodaniste. Wicca, dan, is inderdaad "New Age" (verwysing (http://forums.skadi.net/showthread.php?p=992354)) en saamgeflans vanuit verskillende godsdienste. Boonop is hul na buite die sigbaarste groep in diť verband, nie net oor hul getalle nie, maar ook omdat Wodaniste in ons land hulself aansienlik stiller hou.

Dis egter 'n kategoriefout om Wodaniste in dieselfde saambreelgroep te plaas as hierdie sg. pagane, en die PFSA (Pagan Federation of South Africa) maak hierdie selfde fout. Ons vind die "hekse" self 'n irritasie en waardeer nie hierdie saamgroepering nie. Daarenteen is dit vir ons gewoonlik maklik om aanklank te vind by Christelike gemeenskappe - daar is ooreenstemming in waardes sowel as standvastigheid in geloof.

Ek self is die hel in oor die"kerk"wat nou "moffies" openlik,op die kansel plaas, maar ek is nie bereid om duisende goeie mense te beledig of te veroordeel daarvoor nie.

Die probleem is eerder die tendens om Christendom op alle Afrikaners te wil afstempel. Diegene wie dit doen, en tot op so punt as om verdeling te saai, verdien wel om veroordeel te word.

Horagalles
Tuesday, June 22nd, 2010, 12:11 PM
Hierdie is 'n akkuraat genoeg waarneming. Ek skat die aantal Wiccans in SA (insluitende Wiccans met Heidense skynbaadjies) op omtrent tien maal meer as die eintlike Wodaniste. Wicca, dan, is inderdaad "New Age" (verwysing (http://forums.skadi.net/showthread.php?p=992354)) en saamgeflans vanuit verskillende godsdienste. Boonop is hul na buite die sigbaarste groep in diť verband, nie net oor hul getalle nie, maar ook omdat Wodaniste in ons land hulself aansienlik stiller hou.
Is dit nie maar dieselde geskill tussen behoudende christene (fundamentaliste) en liberale christene?

Dis egter 'n kategoriefout om Wodaniste in dieselfde saambreelgroep te plaas as hierdie sg. pagane, en die PFSA (Pagan Federation of South Africa) maak hierdie selfde fout. Ons vind die "hekse" self 'n irritasie en waardeer nie hierdie saamgroepering nie. Daarenteen is dit vir ons gewoonlik maklik om aanklank te vind by Christelike gemeenskappe - daar is ooreenstemming in waardes sowel as standvastigheid in geloof.
Ek wonder of dit amper soos die Israel Visie of dan "Israeliette" is.
Die wat duidelik die kluts kwyt het soos die bebaarde dogters van Sion word maklik raak gesien. Daar is egter ook Israel Visie mense wat nie baie verskill van die gewone Protestante of die meer gematigde karismatiese kerke.

Die probleem is eerder die tendens om Christendom op alle Afrikaners te wil afstempel. Diegene wie dit doen, en tot op so punt as om verdeling te saai, verdien wel om veroordeel te word.
Daarvoor moet 'n mens egter ook die redes ondersoek en ken. Van daardie denkrigting beroep hulself daarop dat die Afrikaner as 'n christelike Volk ontstaan het. Dis die idee van 'n Christenvolk. As jy 'n Afrikaner is dan is jy vanselfsprekend ook 'n christen. Hierdie is volgens my ook soort van 'n kategorie fout. Die etniese en die geestlike is volgens my twee verskillende parameters. Dis ontrent soos die vraag of appel groen of 'n sfeer is.

'n ander kwessie is dan ook die skeiding van kerk/godsdiens en staat/regering. En glo my, dis nie so maklik soos wat dit op die oog af lyk.

Stormraaf
Tuesday, June 22nd, 2010, 05:33 PM
Is dit nie maar dieselde geskill tussen behoudende christene (fundamentaliste) en liberale christene?

Die antwoord lÍ in die bewoording wat jy vir daardie vraag moes gebruik - hulle is twee pole binne Christendom, terwyl Wiccans nie eers dieselfde benadering tot (of definisie van) geloof volg as Wodaniste nie. Vandaar dat 'n sambreelgroep wat beide insluit sinneloos is. Dit klink nie vir my na dieselfde geskil nie.